Elka system 3 steering stabilizer

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Elka system 3 steering stabilizer

Bericht door Twan #33 »

ik heb een tijdje geleden een elka system 3 besteld en ben vandaag aan de slag gegaan om het geheel te monteren.

Eerste indruk

Wat klein! Op de foto's lijkt het een groot geheel maar in werkelijkheid is het echt maar een klein frummelig dingetje. Wat mij direct opviel wat de degelijkheid en afwerking.
De bevestigings platen zijn echt zeer degelijk en zijn van zeker 1cm dik alluminum met een mooie grijze annodisering als afwerking.

Montage

Het geheel kost ongeveer een 30min om te installeren met behulp van een zeer goede en duidelijke instructie. Je moet allereerst de voorkap demonteren waarna de bevestigings plaat op 2 plaatsen aan het frame bevestigd wordt. Met behulp van een klem om het frame en 2 bouten door 2 gaten die al in het frame aanwezig zijn. 1 klem om de stuurstang die verbonden wordt via een stangetje met 2 bailjoint erop bevestigd. En klaar is kees.

Min punt(en)

-Een nadeel aan de demper is de monage plaats. De demper zit vrij hoog (onder de lamp-unit) geplaats en is daardoor een beetje moeilijk te berijken om af te stellen.
Zelf heb ik hier gaan last van aangezien ik mijn kappen heb ingekort.

-De return to center moet afgesteld worden met een schroevendraaier (is het nu zo moeilijk om hier ook een draaiknopje op te plaatsen :? )

Afstelling en rijd impressie

Op elka system 3 zijn natuurlijk 3 instelmogelijkheden te vinden. High speed, lowspeed en de zogenaamde return to center afstelling.
Na de quad van de voorkant geheft te hebben om te controleren of alles naar behoren functioneerd ben ik er op uitgegegaan. Op de normale weg is de demper eigenlijk niet voelbaar. MAAR zodra je het off-road parcours opzoekt met vele lostigende stronken en uitgesleten groeven door het water DAN weet je niet wat je beleefd!

Bij hoge snelheden over deze opstakels zorgen de low-speed en return to center instelling er voor dat je je richting blijft behouden. Wanneer er dan een een flinke groef is waar je in terecht komt zorgt de high-speed ervoor dat het stuur een licht (langzaam) stootje krijgt en de quad vervolgens weer zijn weg vervolgd.

Al met al ben ik er super tevreden over, en vind het een van betere aankopen die ik heb gedaan.

Prijs

De prijs is niet mis en zal met transport en invoerrechten op een €450 uit komen. Ik vind het de prijs wel dubbel en dik waard zeker in vergelijking met een denton of pep demper.

The pictures

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Twan #33 op ma 10 dec, 2007 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Check my project here HERE
And find all pictures HERE

www.quadclub.nl

SHE SUCKS GAS AND HOULS ASS
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

zeer netjes twan

ik zal die binnen kort eens in het echt komen bekijken
en testen als het mag :wink:

zit ook nog te twijfelen welke ik zal pakken op me volgende quad
2017 raptor 700 SE
spoor!
Quadracer
Quadracer

Bericht door spoor! »

mooie review en ziet er mooi uit :duimhoog:
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

ziet er heel vet uit!
:knikduim: :knikduim:
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

ziet er nice uit
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

we rijden met de zelfde op de E-atv en die is echt heel goed, stuurt soepel je voelt nx, tot je een put of bert raakt en dempt hij ! heerlijk
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Iemand de versie 5 al getest met nog meer instelmogelijkheden ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

Dutje#82 schreef:we rijden met de zelfde op de E-atv en die is echt heel goed, stuurt soepel je voelt nx, tot je een put of bert raakt en dempt hij ! heerlijk
had ik niet verstaan in loon dat de stuurdemper kapot was?hoe kwam dat of was dat die elka niet?
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

:shock: Dutje, gelieve met de E-ATV géén bert te raken om de stuurdemper te laten werken... :oops:

Christophe, er was een boutje losgekomen van het verbindingsstangetje, met de stuurdemper op zich scheelt er niets.

No Limit, heb systeem 5 al verkocht en schijnt heel goed te zijn.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Dutje#82 schreef:we rijden met de zelfde op de E-atv en die is echt heel goed, stuurt soepel je voelt nx, tot je een put of bert raakt en dempt hij ! heerlijk
Heeft E-atv standaard geen stuurdemper ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
kefke 11
Quadrider
Quadrider

Bericht door kefke 11 »

@ twan ik denk dat dit eigen is voor de ltz 400 ik heb ne presicion stuurdemper en is op dezelfde manier bevestigd juist onder de lampenbevesteging juist hier kan de afstelling wel nog vrij makkelijk gebeuren
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

bertmat schreef::shock: Dutje, gelieve met de E-ATV géén bert te raken om de stuurdemper te laten werken... :oops:
Bwa, ik ken er die da wel willen proberen ze :mrgreen:

Twan, heb je die speciaal besteld uit amerika?

Want verkoopprijs in Belgie ligt daar rond die prijs, zonde van al die moeite.
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

No Limit, neen, standaard geen stuurdemper, voor baangebruik en/of enduro staan de fusees zodanig dat je zonder kan. MX en endurance is uiteraard een ander verhaal qua setup. Kan ook een voordeel zijn dat de klant een demper naar eigen keuze kan monteren.

Sharky, m'n E-ATV staat nog steeds ter beschikking voor testritten. We kunnen gerust eens afspreken met enkele geïnteresseerden op parcours naar keuze. :duimhoog:
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

bertmat schreef:Sharky, m'n E-ATV staat nog steeds ter beschikking voor testritten. We kunnen gerust eens afspreken met enkele geïnteresseerden op parcours naar keuze. :duimhoog:
Is goe, nu zondag op loon?
Is da laatste keer dit jaar dat ik buitenkom om te rijden.
Plaats reactie