LTZ-435cc kit ? inplaats van cdi :d

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
beamer320
Quadrider
Quadrider
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 14:02
Locatie: Limburg (Tongeren)

LTZ-435cc kit ? inplaats van cdi :d

Bericht door beamer320 »

ik lees hier nu veel over cdi's ...

de eene zegt dat het goed is de andere niet ...

ik heb nu een volledige fp , k&n filter , & k&n open bak
en een jet kit ...

zou een cdi aante raden zijn ?

of zou dit gewoon alles kapot draaien ?

zijn er mensen met bevinddingen ? van ongeveer de zelfde setup ?

greetz
Laatst gewijzigd door beamer320 op za 29 dec, 2007 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
FreeStylah !

LOUD PIPES SAVE LIFES

THUG LIFE till i Die ! 2pac !

The Hate U Give Littele Infants Fucks Everybody

T H U G L I F E !
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

zelf spreek ik niet uit ervaring , maar uit de conclucie van hetgeen ik hier al allemaal gelezen heb erover , zou het toch goed aan te raden zijn om een jumpingjet cdi ofzo te kopen , je zal zeker met je huidige setup een hoop vermogen bijwinnen :duimhoog:

en echt schadelijk is het niet , want het toerental gaat meestal maar zo'n 1000 toeren omhoog , en dat kan een z400 zeker wel aan zonder schade optelopen :)
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
beamer320
Quadrider
Quadrider
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 14:02
Locatie: Limburg (Tongeren)

Bericht door beamer320 »

coolboyke schreef:zelf spreek ik niet uit ervaring , maar uit de conclucie van hetgeen ik hier al allemaal gelezen heb erover , zou het toch goed aan te raden zijn om een jumpingjet cdi ofzo te kopen , je zal zeker met je huidige setup een hoop vermogen bijwinnen :duimhoog:

en echt schadelijk is het niet , want het toerental gaat meestal maar zo'n 1000 toeren omhoog , en dat kan een z400 zeker wel aan zonder schade optelopen :)
ja ma heb al gelezen dat je het bij een redelijk standaard beter niet doet ...

in mijn ogen is hij nog redelijk standaard ok een uitlaat en een andere filter en een jet kit ... ?

daarom :d mensen met ondervindingen

ma toch bedankt vo de reactie greetz
FreeStylah !

LOUD PIPES SAVE LIFES

THUG LIFE till i Die ! 2pac !

The Hate U Give Littele Infants Fucks Everybody

T H U G L I F E !
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

hetgeen jij al verandert hebt is toch al niet meer echt standaart te noemen he ;) oke het is niet zoveel maar toch , een uitlaat en al...
als je de prijs ervoor over hebt zou ik het niet laten , wel nadien goed afstellen e je beestje zal aardig vooruit gaan :p :D
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Ik zou eerder de nokkenassen vervangen door Hotcams en misschien investeren in een grotere carburateur. CDI vervangen heb ik zelf geen ervaring mee dus zou niet weten of het z'n geld echt waart is.
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Hotcams zou ook nog een optie zijn.
Ik heb ervaring met de CDI's van JumpingJet, en daar was ik héél tevreden voor. Als je er wat tijd in wil steken, wordt de curve zelfs op maar gemaakt op de testbank, je bent je quad dan wel even kwijt.
Ik had wel een bigbore kit van 434cc liggen, en een TM36 carbu, maar mijn winst in vermogen was héél duidelijk merkbaar.
Bij jou zal het verschil iets kleiner zijn, maar nog zeker de moeite.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
beamer320
Quadrider
Quadrider
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 14:02
Locatie: Limburg (Tongeren)

Bericht door beamer320 »

AlfA schreef:Hotcams zou ook nog een optie zijn.
Ik heb ervaring met de CDI's van JumpingJet, en daar was ik héél tevreden voor. Als je er wat tijd in wil steken, wordt de curve zelfs op maar gemaakt op de testbank, je bent je quad dan wel even kwijt.
Ik had wel een bigbore kit van 434cc liggen, en een TM36 carbu, maar mijn winst in vermogen was héél duidelijk merkbaar.
Bij jou zal het verschil iets kleiner zijn, maar nog zeker de moeite.
op dqt stond die van jumping jet 500 €dacht ik

en stellen ze hem dan af op de testbank ?

hoeveel dagen zou ik hem dan kwijt zijn ... ?

en maakt het veel uit voor cross of baan gebruik aangezien ik hem enkel op de baan gebruik

dacht zelf dat je ok bij revieuw stond van de cdi van jumpingjet ... ?

greetz
FreeStylah !

LOUD PIPES SAVE LIFES

THUG LIFE till i Die ! 2pac !

The Hate U Give Littele Infants Fucks Everybody

T H U G L I F E !
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Klopt helemaal, je kan een 'standaard' CDI krijgen, met 2 curves in, ofwel kan je 'm op de testbank laten afstellen, ook weer met 2 curves, naargelang je rijstijl.
Dan ga je 'm toch wel 'n weekje jwijt zijn denk ik, maar bel even met Marco die kan je dat juist zeggen.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

voor dat geld koop je een tm 36 en/of andere nokkenasjes.
tim0069
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 10 sep, 2006 14:16
Locatie: limburg

Bericht door tim0069 »

andere carbu doet wonderen , deze motor is serieus geknepen met carburator , kijjk maar een naar de enduro , zelfde motor maar 10 pk meer

tm 36
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

tim0069 schreef:andere carbu doet wonderen , deze motor is serieus geknepen met carburator , kijjk maar een naar de enduro , zelfde motor maar 10 pk meer

tm 36
alleen door de carburator toch niet hoor ?
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

carburator-paking onder cilinder en nokenassen zijn ook niet dezelfde hebben ze me bij suzuki gezegd
tim0069
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 10 sep, 2006 14:16
Locatie: limburg

Bericht door tim0069 »

nokkenassen zijn hetzelfde,maar de timing verschilt,meer koppel in middengebied maar ademnood op hoge toeren
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2075
Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

airwolf schreef:carburator-paking onder cilinder en nokenassen zijn ook niet dezelfde hebben ze me bij suzuki gezegd
carburator-paking onder cilinder :lol: :lol:
nokkenassen, TM36, cilinder pakking van de enduro motor (is iets dunner dan die van de Z, en dan daar een CDI bij en hij zal wel lekker gaan
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

he peet waarom is da zo grappig? :?

ik bedoelde wel de pakking onder de cilinder,de carbu en de nokenassen he!
niet de pakking van de carbu zoals jij waarschijnlijk verstaan hebt
Plaats reactie