Project '87 Suzuki LT500R - QUADZILLA (finally a runner)
echt chapeau da ge u daar man op ziet eh, proficiat
honda trx400x:goldspeed bumper, shelterX nerfbars, trailtech vapor, garmin GPS 60cs, FP slip-on (reinforced), racecut, dfr numbers, kenda claws, itp black rims, bomb squad stickerset...
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
Het blok is inderdaad nog heel proper voor 20 jaar oud te zijn.
Ik heb 1 lager kunnen vinden in het blok die niet meer goed was, was een beetje uitgesleten, en de moer die het koppelingshuis vast houd zat volledig los.
Voor de rest was er eigenlijk niets aan, maar nu hij openligt krijgt hij in een keer een volledige revisie.
De cilinder is geboord naar 88mm, komt een nieuwe piston in, drijfstang, alle lagers nieuw, ...
Hij zal de eerst komende weken nog niet af zijn, maar tegen dat het beter weer wordt hoop ik hem klaar te hebben
Ik heb 1 lager kunnen vinden in het blok die niet meer goed was, was een beetje uitgesleten, en de moer die het koppelingshuis vast houd zat volledig los.
Voor de rest was er eigenlijk niets aan, maar nu hij openligt krijgt hij in een keer een volledige revisie.
De cilinder is geboord naar 88mm, komt een nieuwe piston in, drijfstang, alle lagers nieuw, ...
Hij zal de eerst komende weken nog niet af zijn, maar tegen dat het beter weer wordt hoop ik hem klaar te hebben
Da ziet er netjes uit.
En je hebt het alleen gedaan da vind ik straf zenne.
Niet iedereen wil of durft daar aan beginnen zonder begeleiding
En je hebt het alleen gedaan da vind ik straf zenne.
Niet iedereen wil of durft daar aan beginnen zonder begeleiding
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
goed bezig ! blokje ziet er nog heel goed uit !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Wegens veel te weinig tijd en te veel andere dingen te doen heeft de quadzilla de laatste tijd meer stof zitten vangen dan wat anders.
Dus een paar weken geleden toch maar eens in gang geschoten en de carters opgespoten en alle lagers in
het blok vervangen door nieuwe:
Toen heeft het weer even stil gelegen doordat ik m'n broer aan het helpen was met zijn blasterblok een
volledige revisie te geven. Maar gisteren avond eindelijk terug wat tijd gevonden om aan mijn
quadzillablok verder te gaan.
Dus eerst de carters voorzien van nieuwe dichtingen:
De krukas is gereviseerd. Er zit een nieuwe hotrods drijfstang ingeperst en nieuwe bigend lager en
pistonpen lager. De krukas werd gereviseerd door Jumpingjet en ziet er best wel een stuk mooier uit dan
ervoor:
Daarna de krukas gemonteerd. Ging eigenlijk beter dan ik verwacht had, bij de blaster ging ze er minder
vlot in. Maar deze keer had ik de binnenring van de krukaslager eerst opgewarmd, hierdoor ging de
krukas er losjes in:
De volgende stap is het installeren van de versnellingen, schakelwals en schakelvorken,...:
En dan is het blokje klaar om dicht te doen .
Eerst nog wat sealant erop:
En dan dicht met die handel:
Verder heb ik de ontsteking en vliegwiel nog gemonteerd:
En dan de kant van de koppeling nog volledit klaar gemaakt op de koppelingsplaten na:
Zo, de rest is voor de volgende keer.
Eerst moet ik de cilinder en cilinderkop nog opspuiten.
Als ik tijd heb om verder te gaan, dan maak ik nog wat foto's en zet ik ze er bij.
Dus een paar weken geleden toch maar eens in gang geschoten en de carters opgespoten en alle lagers in
het blok vervangen door nieuwe:
Toen heeft het weer even stil gelegen doordat ik m'n broer aan het helpen was met zijn blasterblok een
volledige revisie te geven. Maar gisteren avond eindelijk terug wat tijd gevonden om aan mijn
quadzillablok verder te gaan.
Dus eerst de carters voorzien van nieuwe dichtingen:
De krukas is gereviseerd. Er zit een nieuwe hotrods drijfstang ingeperst en nieuwe bigend lager en
pistonpen lager. De krukas werd gereviseerd door Jumpingjet en ziet er best wel een stuk mooier uit dan
ervoor:
Daarna de krukas gemonteerd. Ging eigenlijk beter dan ik verwacht had, bij de blaster ging ze er minder
vlot in. Maar deze keer had ik de binnenring van de krukaslager eerst opgewarmd, hierdoor ging de
krukas er losjes in:
De volgende stap is het installeren van de versnellingen, schakelwals en schakelvorken,...:
En dan is het blokje klaar om dicht te doen .
Eerst nog wat sealant erop:
En dan dicht met die handel:
Verder heb ik de ontsteking en vliegwiel nog gemonteerd:
En dan de kant van de koppeling nog volledit klaar gemaakt op de koppelingsplaten na:
Zo, de rest is voor de volgende keer.
Eerst moet ik de cilinder en cilinderkop nog opspuiten.
Als ik tijd heb om verder te gaan, dan maak ik nog wat foto's en zet ik ze er bij.
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
prachtige blok ! ziet er heel goed uit !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;