Ik ben ook automechanicien,ik ben er in groot geworden en 12j zelfstandige geweest,maar werk nu een 3.5j voor nen baas als chef mechanieker bij Jaguar.raptor350 schreef:Ok , bedankt !sprot schreef:Yep idd blauwe rook is olieverbranding.Ge moet maar nen keer wa olie in een pan doen op op het vuur zetten dan weet ge direct wa kleur en geur dat het geeftraptor350 schreef:Ooow ok
Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand !
Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )
maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Grtz
Sprot
maar was aan he twijfelen want "robby zei dat olie er niets mee te maken had. en ik was daar toch wel vrij zeker van dat het er dus wel degelijk iets mee te maken had ... Maar omdat robby een mecanicien is , geloofde ik hem
z400 verbruikt olie
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
om de lijst wilde gissingen te vervolledigen:
ik ben ervan overtuigd dat de banden gewoon niet genoeg opgepompt zijn
Gewoon motor open gooien, kijken/foto trekken, en hier nog es terugkomen.
Redenen zijn vaak versleten segmenten, maar je weet het nooit eer je het inspecteert...
succes!
ik ben ervan overtuigd dat de banden gewoon niet genoeg opgepompt zijn
Gewoon motor open gooien, kijken/foto trekken, en hier nog es terugkomen.
Redenen zijn vaak versleten segmenten, maar je weet het nooit eer je het inspecteert...
succes!
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
raptor350 schreef:Ok , bedankt !sprot schreef:Yep idd blauwe rook is olieverbranding.Ge moet maar nen keer wa olie in een pan doen op op het vuur zetten dan weet ge direct wa kleur en geur dat het geeftraptor350 schreef:Ooow ok
Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand !
Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )
maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Grtz
Sprot
maar was aan he twijfelen want "robby zei dat olie er niets mee te maken had. en ik was daar toch wel vrij zeker van dat het er dus wel degelijk iets mee te maken had ... Maar omdat robby een mecanicien is , geloofde ik hem
je moet mijn naam niet door de modder trekken he, heb gezegd dat olieverbranding en slecht afgestelde kleppen niets met elkaar te maken hebben... blauwe rook kan je ook hebben bij slechte verbranding door slecht afgestelde kleppen.(meestal als je gas toedraait bij hoger toerental) als ie altijd blauw rookt is het niet uitgesloten dat hij olie neemt. tenzij het een 2takt is
dempsey heeft nog steeds geen antwoord gegeven op de hoeveelheid olie die er gebruikt word op pakweg 200km. zolang dit niet gebeurd is kunnen er geen conclusies getrokken worden.
greetz
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
het was niet de bedoeling om je zwart te maken ofzo hoor ! Ik was diegene die hier fout was Dus valt je niets te verwijten.
en je hebt mijn quad prima hersteld Dus niet negatief bedoeld hoor ( nogmaals dank daarvoor )
We zullen zeker maar ONtopic gaan ...
zoals iemand hier al zei : motorblok opengooien en alles eens controleren lijkt me ook de beste optie. ( want er kunnen veel verschillende factoren zijn )
en je hebt mijn quad prima hersteld Dus niet negatief bedoeld hoor ( nogmaals dank daarvoor )
We zullen zeker maar ONtopic gaan ...
zoals iemand hier al zei : motorblok opengooien en alles eens controleren lijkt me ook de beste optie. ( want er kunnen veel verschillende factoren zijn )
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
aan te raden weet ik niet echt maar als ik ooit moet werken aan mijn moterblok laat ik hem direct licht tunen voor meer pk's als hij toch open ligt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
olieverbruik
kleprubbers vervangen
klepsteel/klepgeleider speling nazien
speling piston/cilinder nazien
zuigerveren vervangen
dat de spelingen nog binnen hun tolerantie zijn dan volstaat het vervangen van de zuigerveren en rubbers van de kleppen.
klepsteel/klepgeleider speling nazien
speling piston/cilinder nazien
zuigerveren vervangen
dat de spelingen nog binnen hun tolerantie zijn dan volstaat het vervangen van de zuigerveren en rubbers van de kleppen.
Fré schreef:om de lijst wilde gissingen te vervolledigen:
ik ben ervan overtuigd dat de banden gewoon niet genoeg opgepompt zijn
Gewoon motor open gooien, kijken/foto trekken, en hier nog es terugkomen.
Redenen zijn vaak versleten segmenten, maar je weet het nooit eer je het inspecteert...
succes!
mss de batt eens aansluiten?
Excuseer mensen, wat ik hier lees moet ik soms grote vragen bij stellen. op die manier zal je met 1000 man nog geen raket naar de maan krijgen.
Zoals Robby al vraagt: Hoeveelheid olieverbruik nakijken!
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u