Shit happens, Teun. Schrijf er anders een heel verhaal over op (zoals ik over m'n TORS heb gedaan). Dat lucht op.Teunie schreef:Ja, maar niet na 1 MAAND!!!!!!!!!!!!!
Wat een pech, lagers weg
Teun ,
Een paar tips over de honda :
- achterbrug Lagers van een honda zijn zeer gevoelig aan slijtage en dienen elke week voor het rijden nageken te worden . Dit is een ziekte bij deze quads .Ik heb een setje of 5 Nodig per jaar ( mede door BQR cross )
Een setje van SKF kost een 100 € voor 2 Lagers ( ik weet het , debiele prijzen ), maar dit komt omdat het een niet standaard maat is .
INSPECTEER en REPAREER indien nodig . Ik bedoel hiermee DEMONTEREN .
Indien je zo verder rijdt , kan het zijn dat je aluminium huis compleet uitloopt en dan is het voor weg te gooien . Dit kost zo een 350 € .Dus dit wil je liever niet laten gebeuren .
Gebruik altijd Locktite aan je moeren van je achteras ! Een koop een sleutel maat 50 , you will need it !
heb je nog vragen ,laat het maar weten .
Enne voor de moderators , kunnen jullie die stomme posts van " ik krijg nooit rammel" even verwijderen , ze zijn niet echt informatief . Het is tenslotte geen chatbox . Even mijn gal spugen ( onpopulair maken dus )
Een paar tips over de honda :
- achterbrug Lagers van een honda zijn zeer gevoelig aan slijtage en dienen elke week voor het rijden nageken te worden . Dit is een ziekte bij deze quads .Ik heb een setje of 5 Nodig per jaar ( mede door BQR cross )
Een setje van SKF kost een 100 € voor 2 Lagers ( ik weet het , debiele prijzen ), maar dit komt omdat het een niet standaard maat is .
INSPECTEER en REPAREER indien nodig . Ik bedoel hiermee DEMONTEREN .
Indien je zo verder rijdt , kan het zijn dat je aluminium huis compleet uitloopt en dan is het voor weg te gooien . Dit kost zo een 350 € .Dus dit wil je liever niet laten gebeuren .
Gebruik altijd Locktite aan je moeren van je achteras ! Een koop een sleutel maat 50 , you will need it !
heb je nog vragen ,laat het maar weten .
Enne voor de moderators , kunnen jullie die stomme posts van " ik krijg nooit rammel" even verwijderen , ze zijn niet echt informatief . Het is tenslotte geen chatbox . Even mijn gal spugen ( onpopulair maken dus )
Dank voor het advies, hoop toch volgende keer langer dan 1 maand te kunnen rijden want dat is echt niet te doen!
Ik zal dan maar zsm nieuwe lagers erin zetten want nu is het echt wobbel wobbel.....nog nooit meegemaakt zoiets in zulk korte tijd!
100 euro.............wordt extra bijbaantje! (heb trouwens op rocky mountain gekeken, kosten ze 30 euro voor 2...kan je beter voorraadje op laten sturen denk ik)
Als ik dit zo hoor kun je dan niet beter after market bearing carrier erop zetten met 4lagers ofzo?
Trouwens je hebt wel gedeeltelijk gelijk over moderators gedeelte, soms loopt het ietwat uit de hand. Maar Pat en Maaik zijn nieuw, moeten nog beetje wennen aan forum.
Ik zal dan maar zsm nieuwe lagers erin zetten want nu is het echt wobbel wobbel.....nog nooit meegemaakt zoiets in zulk korte tijd!
100 euro.............wordt extra bijbaantje! (heb trouwens op rocky mountain gekeken, kosten ze 30 euro voor 2...kan je beter voorraadje op laten sturen denk ik)
Als ik dit zo hoor kun je dan niet beter after market bearing carrier erop zetten met 4lagers ofzo?
Trouwens je hebt wel gedeeltelijk gelijk over moderators gedeelte, soms loopt het ietwat uit de hand. Maar Pat en Maaik zijn nieuw, moeten nog beetje wennen aan forum.
Staar je niet blind op die lagersetjes vanuit amerika ...
SKF is de beste Qwaliteit voor je geld ! ik rijd er nu al 6 maanden mee ( heavy abuse ) , maar het aantrekken van die spanbout is het belangrijkste voor het leven van je lagers !
1 mm speling is genoeg om je lagers naar de botten te doen in 1 dag ...
SKF is de beste Qwaliteit voor je geld ! ik rijd er nu al 6 maanden mee ( heavy abuse ) , maar het aantrekken van die spanbout is het belangrijkste voor het leven van je lagers !
1 mm speling is genoeg om je lagers naar de botten te doen in 1 dag ...
Blijven tikken zou ik zeggen en pak er anders een grotere hamer bij. Ik heb op BHQ zelfs verhalen gehoord van mensen die 2 dagen bezig geweest zijn die lagers eruit te krijgen (wel nachtrust uiteraard ).
Wat je ook nog kan proberen is je carrier verhitten. Dan zet 'ie uit. Ik weet alleen niet of het werkt. Ik ben gewoon hardop aan het nadenken.
Als ik verder nog wat kan verzinnen dan zal ik het wel posten.
Succes.
Wat je ook nog kan proberen is je carrier verhitten. Dan zet 'ie uit. Ik weet alleen niet of het werkt. Ik ben gewoon hardop aan het nadenken.
Als ik verder nog wat kan verzinnen dan zal ik het wel posten.
Succes.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
NIET EROP KLOPPEN !!!!! JE MAAKT JE CARRIER STUK !!!!
Er zit een Rand achter !!!
Neem een butaan brandertje en warm alleen de carrier daar op waar de lagers zitten ! shud dan een paar vlak tegen de tafel zodat door het gewicht van de lager , hij vanzelf naar beneden schuift .
Ze moeten er dus langs buiten uit , je kan ze niet doorkloppen .
Om je lagers te monteren , leg je ze eerst in de diepvries voor een nachtje en je carrier in de oven op 250 grden voor 20 minuten . Ze vallen er zo in !
success
Kenny
Er zit een Rand achter !!!
Neem een butaan brandertje en warm alleen de carrier daar op waar de lagers zitten ! shud dan een paar vlak tegen de tafel zodat door het gewicht van de lager , hij vanzelf naar beneden schuift .
Ze moeten er dus langs buiten uit , je kan ze niet doorkloppen .
Om je lagers te monteren , leg je ze eerst in de diepvries voor een nachtje en je carrier in de oven op 250 grden voor 20 minuten . Ze vallen er zo in !
success
Kenny