trekkracht smc en barossa
trekkracht smc en barossa
Ik heb nu een smc captain 300cc, daarvoor hed ik een 250cc barossa. Mijn mening is dat de barossa feller aan het gas was dan de smc, met op het luchtfilter na, dezelfde modificaties.
Iemand enig idee waar ik de smc beter kan dorr laten lopen? Hij heeft wel meer topsnelheid, maar ik heb het idee dat hij in de vijfde versnelling er niet helemaal door komt.
Luchtfilter dus nog vervangen?
Iemand enig idee waar ik de smc beter kan dorr laten lopen? Hij heeft wel meer topsnelheid, maar ik heb het idee dat hij in de vijfde versnelling er niet helemaal door komt.
Luchtfilter dus nog vervangen?
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Mijn bevindingen zijn dus dat de 300cc van smc minder fel op het gas is dan de barossa250cc?
Kan dit aan de dubbele carburateur liggen op de barossa?( de smc heeft er maar 1)
Hoe kan ik de smc feller krijgen?
Ik vind hem te "lief"
Kan dit aan de dubbele carburateur liggen op de barossa?( de smc heeft er maar 1)
Hoe kan ik de smc feller krijgen?
Ik vind hem te "lief"
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Luchtfilter en czrburateur?
Zijn de luchtfilter en de carburateur ook hetzelfde. Heb ook barossa gehad die rim 105km/u standaard reed. Dus vraag ik mij of dit misschien is aangepast. Kan het ook zijn dat de standaard 300 meer vermogen geeft maar dat deze is begrenst? Denk aan vernauwing in de inlaat of uitlaat.
Bij de barossa 250 moest je altijd zorgen dat de luchtfilter aangepast werd zodat deze beter reed. Misschien kan je dat ook nog bij de smc doen.
Lijkt mij raar dat deze niet beter trekt dan de oude luchtgekoelde 250.
Bij de barossa 250 moest je altijd zorgen dat de luchtfilter aangepast werd zodat deze beter reed. Misschien kan je dat ook nog bij de smc doen.
Lijkt mij raar dat deze niet beter trekt dan de oude luchtgekoelde 250.
Er zit maar een ding op...luchtfilter veranderen, afstelling daar op aanpassen. Ik zal mijn bevindingen daaropvolgend meededelen.
Het zal nog wel een paar dagen duren
Het zal nog wel een paar dagen duren
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
nouw ik denk dat de barossa anderen tandiel verhouding had dan ze smc , dat kun jij natuurlijk ook doen en ik denk niet dat het verschil in zit met celinder want dat ik de smc ook , wat al gezecht is
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
inderdaad, mijn barossa haalde echt geen 120, ondanks de powerfilters en de extreem uitlaat. Bij een goede 90km hield het echt op. Nu haal ik bij goede weersomstandigheden haalt ie op de teller >100, met mijn gewicht(82 kg) Zwager die 110kg weegt haalt niet meer dan 80km.
Mijn opmerking was dan ook dat het tot de 4e versnelling soepel en goed loopt, maar dat de 5e meer als overdrive rijdt.( als een oudere dieselauto zeg maar, als je wilt versnellen, moet je een versnelling terug)En daar wil ik vanaf, dus..ander tandwiel of luchtfilter ?( betere flow)
Mijn opmerking was dan ook dat het tot de 4e versnelling soepel en goed loopt, maar dat de 5e meer als overdrive rijdt.( als een oudere dieselauto zeg maar, als je wilt versnellen, moet je een versnelling terug)En daar wil ik vanaf, dus..ander tandwiel of luchtfilter ?( betere flow)
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
mijn barossa chetaa 170 cc gaat 85 kmhriver d schreef:sinds waanneer gaat een barossa 120,eerder 80 ik zou uw kilometer teller eens nakijken want dat kan toch niet hoor .of zet er eens een gps op die geeft het jiust aan.
met mijn gewicht van 40 kilo
wel in het terein, dus door het gras .
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!