quads met motorijbewijs

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

JohnBeton schreef:Ik vind dat maar een rare regeling, dan ga je ook je examen moeten afleggen met een grizzly of rhino ?
Dan ga je eerst goe mogen oefenen om op twee wielen te rijden :mrgreen:
Anders ga je die 8 niet kunnen rijden 8)
Laat staan op de smal balkje zonder de grond te raken :honger:
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
flyingquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door flyingquad »

Slider schreef:Nee hoezo?

Ik heb mijn examen afgelegd met een motor van de rijschool. Want ik wil u wel eens zien opgaan met een r1, das vragen om te zakken.
waar zit volgens jou dan het nut om een motorrijbewijs als je met de grizzly rhino geen examen kan mag doen!
als ze dit doen zal de verkoop van quads aanzienlijk afzwakken.
velen kopen het omdat het nu eenmaal met een autorijbewijs mag bestuurt worden.

en waar zit jou vergelijking tussen de rhino en en tweewielig motorvoertuig.
Slider
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Slider »

Met een R1 kun je ook geen examen afleggen. Toch niet zonder ervaring.

Een Rhino OK, dat is meer een auto. Maar dat noem ik ook geen Quad meer. Maar een Raptor dat is meer motor als auto.
Dus voor mij mochten ze daar een rijbewijs voor verplichten.

Netzoiets als die 45p uur prullen. Als je zakt voor je rijbewijs, dan koop je gewoon zoiets en zit je nog op de baan :?:

Een motorrijbewijs is toch ook verplicht, en toch zie je op elke hoek van de baan 1 rijden.
Iemand die het echt wilt koopt het wel. En dat die dingen niet verkocht worden daar zal de staat niet van wakker liggen hoor.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

wat het betreft dat je met de quad je motorrijbewijs zou moeten doen...
enkele jaren geleden toen ik met de quad begon te rijden was het zo dat je een motorijbewijs nodig had en niet een autorijbewijs, ik was een van de 1sten in ternat met een quad omdat ik op men 18 men motorrijbewijs had. enkele weken nadat ik men quad had veranderde dit reglement en ben ik men autorijbewijs moeten gaan doen.
toen mocht je je rijbewijs niet doen met de quad, wet schrijft voor dat dit met een tweewielig motorvoertuig moet gebeuren, stel je dus geen aangepaste test voor...
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

dan vraag ik me af welk nut het praktisch examen heeft als je dat met een moto moet doen.
Maarja, da's weer iets typisch belgisch :mrgreen:
Fredd
Toeschouwer
Toeschouwer

quads met motorijbewijs

Bericht door Fredd »

Vandaag bericht gekregen van Yamaha dealer dat ze proberen toch nog de Grizzly 700 en Rhino 700 te kunnen inschrijven als vierwieler met motor , dus met gewoon autorijbewijs , laat ons hopen dat het hun lukt deze quads terug in te schrijven met autorijbewijs maar niets is momenteel zeker , afwachten !
Plaats reactie