Wanneer olie vervangen?
Wanneer olie vervangen?
Om de hoeveel uur vervangen jullie de olie van jullie dierbare 4taktjes?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quad GOD
- Contacteer:
In mijn YFZ450 bekijk ik gewoon het kleur van de olie, als ie te zwart wordt moet ie eruit.
Ik verander ook altijd de filter, voor hetgeen het kost gaan we er niet van laten van eten en drinken...
Heb ooit iemand horen zeggen dat ie 10 bakken benzine leeg reed tussen twee beurten door. Is ook wel een goed systeem denk ik.
Nikolas
Ik verander ook altijd de filter, voor hetgeen het kost gaan we er niet van laten van eten en drinken...
Heb ooit iemand horen zeggen dat ie 10 bakken benzine leeg reed tussen twee beurten door. Is ook wel een goed systeem denk ik.
Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadrider
- Contacteer:
Ik heb dit nog niet vervangen... Zou dit reeds nodig zijn? Kheb toch al wat kilometers versleten.
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
-
- Quadrunner
- Contacteer:
-
- Quad Expert
let wel: na het roderen moet je ook je olie vervangen.
Dus al diegene die onlangs een nieuwe quad gekocht hebben (bv Teunie) en je hebt nog geen vidange gedaan doe dat dan maar heel binnenkort.
ik doe het nu zoals Nikolas: na een tank of 15 of als m'n olie begint te verkleuren. M'n olie is al 1 keer ververst (+ nieuwe filter uiteraard) na het roderen, en ik ga het binnekort weer doen.
Dus al diegene die onlangs een nieuwe quad gekocht hebben (bv Teunie) en je hebt nog geen vidange gedaan doe dat dan maar heel binnenkort.
ik doe het nu zoals Nikolas: na een tank of 15 of als m'n olie begint te verkleuren. M'n olie is al 1 keer ververst (+ nieuwe filter uiteraard) na het roderen, en ik ga het binnekort weer doen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Niet te lang wachten in het begin. Na 2 bakken rodage olie eruit en goede vol synth erop. Daarna na 5 bakken nog eens, vervolgens om de 10-15 bakken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
-
- Quadrunner
- Contacteer:
-
- Quadrider
- Contacteer:
Oei, ik heb dat nog geen ene keer gedaan, en ik rij al meer dan 2 maand met dezelfde olie
.
Dom vraagje: hoe ververs je de olie het best? En hoe krijg ik die oude olie eruit?

Dom vraagje: hoe ververs je de olie het best? En hoe krijg ik die oude olie eruit?
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
-
- Quadrunner
- Contacteer: