Ketting zonder slotje

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

als de ketting ergens tegen sleept tegen bv ketting geleiding ofzo kan het wel zijn dat het slotje zich opent.
Op machine park hebben we enkele machines waar de ketting tov elkaar moet refereren (gebeurd in achterwaartse richting) en het gebeurd wel eens dat er een ketting open gaat maar dit is nog maar 2 keer gebeurd in 2j tijd en die kettigen worden iedere week 2x gepositioneerd.

Twijfel je over de sterkte van een slotje? No worry's voor bij de quads die hebben geen power genoeg om dit slotje te gaan breken.
Bij baanmoteren daarentegen is het het beste een gereviteerde ketting te gebruiken daar het vermogen een stuk hoger ligt of bij een quad.
Deze info heb ik indertijd gevraagd bij DC chains waar ik persoonlijk een grote fan van ben alsook op industrieel vlak.

mvg
Andries
Laatst gewijzigd door Sg6 op di 05 feb, 2008 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Omdat het visje aan 1 kant open is, en 1 kant dicht met een bolle kant. Je doet hem er altijd op dat als je vooruit rijd dat de bolle kant eerst zit. Als je achteruit rijd en de ketting komt ergens tegenaan dan zit hij meteen bij de opening en kan het ervan af gaan.
1x is bij mij de ketting erafgelopen, met een visje, en dat was omdat er waarschijnlijk iets tussen kwam.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
cobby
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1271
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 13:37
Locatie: ( Belgie )

Bericht door cobby »

Sg6 bedankt voor de goeie en duidelijke uitleg.
Maar zoals ik vermoede moet ik daar dus geen schrik voor hebben.
En ik durf goed doorgeven in achteruit zeker als we vastzitten :wink:
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
GiePilaar
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: di 23 okt, 2007 19:17
Locatie: Denderhoutem

Bericht door GiePilaar »

cobby schreef:Kan er mij iemand vertellen waarom een visje ( slotje ) zou loskomen als je achteruit rijd ?
Je moet zo en visje monteren met de dichte kant met de draairichting mee. Dan kan ze het meeste kracht verdragen. Als je achteruit rijd ga je nooit de volle kracht van de motor vragen e, dus maak u maar geen zorgen :wink:
Ik heb zelfs een tijd met de SM rondgereden met het slotje in de verkeerde richting, enkel circuitgebruik (dus ze zag af :D ) en ik heb daar geen problemen mee gehad, dus van een beetje achteruit rijden zal het er zeker niet afspringen :wink:
karl
Quadrider
Quadrider
Berichten: 308
Lid geworden op: za 25 nov, 2006 07:33

Bericht door karl »

Hoi,

De beste oplossing is de ketting terug in één te zetten zonder slotje.
Hier heb je gereedschap voor en is ook niet te duur.
Voor een kleine 30€ heb je al zo één ding.

Afbeelding

grt.
Plaats reactie