panne met de kawa

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
driver fre
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 24 aug, 2005 19:04

panne met de kawa

Bericht door driver fre »

vanavond kwam ik terug van mijn werk.. toen ik op mijn oprit reed kwamen er een paar steekvlammen uit mijn dempers gevolgd door vééél rook
toen viel hij stil.. denk ook dat hij oververhit was


ik weet dus langs geen kanten wat er gaande is ..
en had voor zondag al een ritje gepland..
weet er iemand wat er het probleem is?? [/b]
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

start hij nog? of is hij dood?
driver fre
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 24 aug, 2005 19:04

Bericht door driver fre »

hij start nog maar komt verschrikkelijk veel rook uit.. en ruikt naar nafte of olie
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Bericht door Scratch »

driver fre schreef:hij start nog maar komt verschrikkelijk veel rook uit.. en ruikt naar nafte of olie
hey,
misschien last van een onvolledige verbranding?

greez

Toegevoegd na 42 seconden:
driver fre schreef:hij start nog maar komt verschrikkelijk veel rook uit.. en ruikt naar nafte of olie
hey,
misschien last van een onvolledige verbranding? of dat er olie bij in zit?



greez
ericyfz
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 29 okt, 2007 16:09
Locatie: achterhoek

Bericht door ericyfz »

ik heb al eens gehad dat de vlotter van de carberateur bleef hangen .kwam er olie in het blok ., en luchtfilter was zeik nat ik heb er toen nieuwe olie op gedaan carburateur nagekeken en nieuwe filters .
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

welke kleur is de rook ?
Zit je uitlaat nog goed vast en zit er nergens een scheurtje in de uitlaat of eventueel aan de inlaat aan het spruitstuk.
Is je koelwaterniveau nog hetzelfde ? Misschien koppakking opgeblazen of zo.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Bericht door Scratch »

JohnBeton schreef:welke kleur is de rook ?
Zit je uitlaat nog goed vast en zit er nergens een scheurtje in de uitlaat of eventueel aan de inlaat aan het spruitstuk.
Is je koelwaterniveau nog hetzelfde ? Misschien koppakking opgeblazen of zo.
he,
ik had bij mijn blaster ook dat de koppakking kapot was maar daardoor kwam er niet meer rook uit de uitlaat.
Hij begon alleen te ploffen op de plek waar de koppakking kapot was
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

Olie niveau controleren, als deze te hoog staat kijk dan of er geen benzine bij zit, zo ja vlotter blijven hangen. ook luchtfilter controleren.
indien dit in orde is beginnen met u bougie te vervangen.

Hou ons op de hoogte ! :)
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

Scratch schreef:
JohnBeton schreef:welke kleur is de rook ?
Zit je uitlaat nog goed vast en zit er nergens een scheurtje in de uitlaat of eventueel aan de inlaat aan het spruitstuk.
Is je koelwaterniveau nog hetzelfde ? Misschien koppakking opgeblazen of zo.
he,
ik had bij mijn blaster ook dat de koppakking kapot was maar daardoor kwam er niet meer rook uit de uitlaat.
Hij begon alleen te ploffen op de plek waar de koppakking kapot was

een lekke koppakking bij een blaster mag je niet gaan vergelijken met die van een watergekoelde viertakt... da zijn appelen en bananen. bij een 2takt gaat de lucht buiten, bij een watergekoelde viertakt bestaat de kans dat er water in de cilinder komt of dat hij de lucht (of beter gasmengsel) in zen koelwater duwt, is dus iets heel anders dan bij jouw luchtgekoelde 2takt.
greetz
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Bericht door Scratch »

Robby schreef:
Scratch schreef:
JohnBeton schreef:welke kleur is de rook ?
Zit je uitlaat nog goed vast en zit er nergens een scheurtje in de uitlaat of eventueel aan de inlaat aan het spruitstuk.
Is je koelwaterniveau nog hetzelfde ? Misschien koppakking opgeblazen of zo.
he,
ik had bij mijn blaster ook dat de koppakking kapot was maar daardoor kwam er niet meer rook uit de uitlaat.
Hij begon alleen te ploffen op de plek waar de koppakking kapot was

een lekke koppakking bij een blaster mag je niet gaan vergelijken met die van een watergekoelde viertakt... da zijn appelen en bananen. bij een 2takt gaat de lucht buiten, bij een watergekoelde viertakt bestaat de kans dat er water in de cilinder komt of dat hij de lucht (of beter gasmengsel) in zen koelwater duwt, is dus iets heel anders dan bij jouw luchtgekoelde 2takt.
greetz
oke, bedankt voor je correctie..

greetz
barry9
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: do 10 jan, 2008 14:16

Bericht door barry9 »

je moet is kijken of er olie in de luchtfilterbak staat?
driver fre
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 24 aug, 2005 19:04

Bericht door driver fre »

ik heb hem vandaag binnen gedaan .. persoonlijk ken ik daar zoveel niet van .. dus neem ik het zekere voor het onzekere..
de garagist denkt dat het iets is met de piston..
hopelijk wordt dit geen te kostelijk grapje
barry9
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: do 10 jan, 2008 14:16

Bericht door barry9 »

die verbruiken na een tijd olie,die terug via luchtfilter worden opgezogen door de motor en de carburatorkanalen komen daar door dicht tezitten met al de gevolgen vandien>compressie verlies langs zuigers.
Plaats reactie