727 cc kit voor 660

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

727 cc kit voor 660

Bericht door FlangleR »

hallo,klein vraagsken

waar kan je dit verkrijgen en welke aanpassingen zijn nog nodig voor dit te verwezenlijken

mvg kim
Tom#11
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1730
Lid geworden op: za 11 nov, 2006 20:01
Locatie: Sint-Oedenrode

Bericht door Tom#11 »

Die 727 zijn er alleen voor de 700 volgens mij.. :wink:
http://www.maxpower-engines.com/big-bor ... tealth.htm
YFZ 686 686cc Stealth Performance Upgrade Kit for Yamaha 660 Raptor / Rhino / Grizzly's
YFZ 720 720cc Stealth Performance Upgrade Kit for Yamaha 660 Raptor models
YFZ 727 727cc Stealth Performance Upgrade Kit for all Raptor 700 models
Er is dus wel een 720 voor de 660 :)
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1276
Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
Locatie: Bree-Tongerlo

Bericht door Blaster-boy »

727 bestaat ook voor raptor 660 normaal gezien .. www.trinityracing.com

edit : ze hebben daar ook al een 780 voor op een 660
Laatst gewijzigd door Blaster-boy op za 19 jan, 2008 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
nickon
Quadrider
Quadrider
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 15 okt, 2007 12:34

Bericht door nickon »

is uitboren van je cilinder, is dat wel goed voor je motorblokje?
zijn er misschien mensen op het forum die zoiets dergelijks al hebben laten doen? :)
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 977
Lid geworden op: di 25 okt, 2005 21:47
Locatie: zuid-limburg
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

Half amerika rijd met bigbore of stroker of een combinatie van. Als zij het kunnen, kunnen wij het ook. Er zal natuurlijk wel meer slijtage optreden van onderdelen door het grotere vermogen.
Check my project here HERE
And find all pictures HERE

www.quadclub.nl

SHE SUCKS GAS AND HOULS ASS
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

naar welk vermogen zou de quad dan gaan :?:
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Ik denk 2 keer de helft.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

SlOoT schreef:Ik denk 2 keer de helft.
hehe zot :lol:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Contacteer eens "john trekels" hier van het forum, die heeft zo'n kit. Is behoorlijk wat werk aan de carters ook om dit te kunnen monteren. Niet voor eerste de beste en zeker niet voor modderrijders. Temperatuur moet heel goed in gaten gehouden worden. Oversize radiator zeker aan te raden.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

ok zal ik doen,neen het is niet voor in de modder

tis voor een volgend project...
maar al wat boven de 1500€ uitkomt doe ik niet
dan word het een r1 motor
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Zonde van je kappen die je gemaakt hebt dan. Mag je mijn quad wel kopen :D
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Supermono
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 10 aug, 2005 21:33

Bericht door Supermono »

Mogelijke opties voor het 660 blok:

686cc doormiddel van een 102mm boring. Kan met standaard cilinder, relatief betrouwbaar. Voor alles groter dan 102mm, zul je de cilinder moeten laten verbussen.

718cc doormiddel van een 102mm boring en een +4mm stroker crank. Standaard cilinder en bijvoorbeeld een hotrods +4mm krukas. Bij deze krukassen wordt de 2mm meer hoogte compenseert door een 2mm lagere zuiger (offset zuigerpen) Betrouwbaarheid van een slag 88 is niet vrij hoog, wanneer er ook nog eens serieus getuned gaat worden.

Er zijn nog veel meer motor concepten en nagenoeg allemaal wel uitgeprobeerd, danwel in NL of de USA zoals +2mm slag, 105mm boring, 105mm boring met +4mm slag met langere drijfstang en ophogen van de cilinder etc etc.

Het gaat er dus maar net om waarvoor je je quad wilt gebruiken. Wil je echt serieus vermogen en koppel met een slag 88 krukas dan zul je aardig wat meer moeten aanpassen dan alleen een krukas en een zuigertje wisselen. Wat aardig wat geld kost. Tevens heb je met een getuned blok en slag 88mm heb je een blok dat behoorlijk onderhevig is aan slijtage.

[edit] zie net dat op de link een complete set te koop staat. Niet het meeste high level spul, maar op zich niet verkeerd als je weet hoe je ermee om moet gaan [edit]

Wil je eenvoudig en betrouwbaar veel pk's dan zou ik eerder voor het r1 blok gaan...
1 cilinder rules
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

gareth schreef:Zonde van je kappen die je gemaakt hebt dan. Mag je mijn quad wel kopen :D
mijn kappen ...neeneen aan deze gaan ik niet meer foefelen hoor :)

een volgend projectje he
Plaats reactie