oliepijl te hoog!

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
djgod
Toeschouwer
Toeschouwer

oliepijl te hoog!

Bericht door djgod »

Na een ritje gemaakt te hebben van +- 40km kwam ikerachter dat het blok wat olie eruit begon te gooien langs de pakkingen en schroeven. nu blijkt dat het oliepijl veel te hoog stond. ruim boven max.
hoe kan ik nu natrekken of de quad schade heeft geleden door met teveel olie in motor te rijden?
Ik heb direct daarna het oliepijl weer op gemiddeld gezet.

ik hoop dat de schade voor mijn quad beperkt is gebleven! :(
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Om wat voor een quad gaat het?
tointjuh
Quadracer
Quadracer

Bericht door tointjuh »

met een beetje research had je het kunnen vinden Ralph... die newbie mod's van tegenwoordig.
adly 300
djgod
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djgod »

overigens niks gemerkt onder het rijden. ook geen rook uit uitlaat!

rijgedrag was als normaal
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
djgod
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djgod »

Robby schreef:als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
bedankt voor de reactie :wink:

ik zal het morgen nog eens precies checken waar ie nu precies lekt,kan ook zijn dat ie de olie bij de vuldop eruit geduwt heeft
tim1988
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

Robby schreef:als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
dus teveel olie kan wel kwaad he :D
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

tim1988 schreef:
greetz
Leer ff robby zijn bericht aandachtig te lezen :!: er staat: "teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal"

:wink:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

raptor350 schreef:
tim1988 schreef:
greetz
Leer ff robby zijn bericht aandachtig te lezen :!: er staat: "teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal"

:wink:
Teveel olie kan zeker kwaad anders gaven ze niet aan hoe veel je derin moest doen :chagarijn: (praat natuurlijk niet van 10ml hé)Doorblazen van pakkingen en drukopbouw in het carter en dus tegendruk van cilinder zijn maar een paar voorbeelden.Jongens, het blijft mechaniek en dat heeft (regelmatig) onderhoud en controle nodig, dan gaat het het langste goed :)
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

tointjuh schreef:met een beetje research had je het kunnen vinden Ralph... die newbie mod's van tegenwoordig.
adly 300
Ik heb nooit zo'n zin om moeite te doen, zoiets moet er gewoon bijgezet worden.
djgod
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djgod »

ik heb het niet nog even gecheckt. Olie werd alleen bij de oliefilter eruit geduwt(door de aflsluitdeksel heen geduwt) en bij de pijldop. schade is geloof ik beperkt gebleven.
Plaats reactie