Dimme schreef:Ik ben ook van plan om binnenkort mijn eerste quad aan te schaffen. Ik zou de quad vooral gebruiken om te crossen.
Het budget zal 2000-2500 euro zijn. Ik neem aan dat de Blaster ook voor mij de meest logische keuze zal zijn zeker?
Zijn hier mensen met een Blaster die kunnen vertellen wat ze betalen aan verzekering? Ik heb daar geen flauw idee van hoeveel dit kost.
Blasters hebben enkel kickstart zeker? Uit verhalen die ik al gehoord heb dat je bij sommige crossbrommers een half uur kan stampen voor dat ding aan slaat... Heb je dit bij Blasters ook? Ben echt wel een leek wat quads betreft
Kijk , ik ben een leek in de zin van het aantal jaren quad ervaring...maar heb wel heel veel voorstudie gedaan
aangaande men eerste koop...
en dit is zonder meer een BLASTER geworden..
waarom? omdat dit budget/rijplezier de enige quad is die voor mij in aanmerking kwam...
Als je niet zeker bent dat je gebeten bent door het quad-virus , moet je geen quad gaan kopen van 7 a 8000 euro...
heb er andere getest en moet zeggen dat er een paar serieus tegenvielen... ook al hadden die een elektrische starter
en een achteruit..(in dezelfde prijsklasse 2000 euro)
als je blaster goed is(zoals de mijne
) is het één keer kicken... ook met dit vriesweer.
Het zijn 2 taktjes die je goed kan laten janken...
de verzekering kost normaal gezien rond de 260 euro/jaar, maar ook hier zijn er bepaalde factoren
van invloed( is je auto daar ook verzekerd?, hoe oud ben je?,...)
Opgelet, ondanks de blaster een goed quadje is , zul je snel wat rapper willen gaan ...(lees : nog sneller optrekken)
(want de topsnelheid van een blaster =gemakkelijk 95 a 100 km)
maar dan kan je ook met je blaster nog vele kanten uit hoor...(sportfilter, carbukit,sportuitlaat)
ik kijk al stillaan uit naar iets anders , omdat ik echt wl gebeten ben door het quad-virus
a