Goede quad voor een beginner?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Dozo
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 00:00

Bericht door Dozo »

Lucky 20 schreef:DUDES !

het verdict is gevallen !

ik ben vanmorgen een blaster 200 gaan testen en vervolgens de Goes 220


wat was die goes een tegenvaller ség !
een slak was er niks tegen...

die blaster daarentegen... is in mijn ogen een bommeke(allicht ben ik niet veel gewoon)

ok, die goes had een achteruit vitesse en een km teller enz...
maar de kick van het rijden mankeerde daar VOLLEDIG

voila , men eerste blaster is een feit ! :bier2:

GOEDE BESLISSING!
Veel plezier met uw aanschaf!
:spieren: :tongduim:
kev
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 13 feb, 2008 12:57
Locatie: Westerlee

Bericht door kev »

In't begin is zo'n 50cc heel leuk (als het je eerste is) maar na een tijdje valt het enorm tegen.
Ik heb ook een 50cc en wil hem zo snel mogelijk kwijt om er een zwaardere quad voor te kopen.
Schiet gewoon voor geen meter op!
Lucky 20
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 25 jan, 2008 21:25

Bericht door Lucky 20 »

Dimme schreef:Ik ben ook van plan om binnenkort mijn eerste quad aan te schaffen. Ik zou de quad vooral gebruiken om te crossen.
Het budget zal 2000-2500 euro zijn. Ik neem aan dat de Blaster ook voor mij de meest logische keuze zal zijn zeker?
Zijn hier mensen met een Blaster die kunnen vertellen wat ze betalen aan verzekering? Ik heb daar geen flauw idee van hoeveel dit kost.

Blasters hebben enkel kickstart zeker? Uit verhalen die ik al gehoord heb dat je bij sommige crossbrommers een half uur kan stampen voor dat ding aan slaat... Heb je dit bij Blasters ook? Ben echt wel een leek wat quads betreft :)

Kijk , ik ben een leek in de zin van het aantal jaren quad ervaring...maar heb wel heel veel voorstudie gedaan
aangaande men eerste koop...
en dit is zonder meer een BLASTER geworden..

waarom? omdat dit budget/rijplezier de enige quad is die voor mij in aanmerking kwam...
Als je niet zeker bent dat je gebeten bent door het quad-virus , moet je geen quad gaan kopen van 7 a 8000 euro...
heb er andere getest en moet zeggen dat er een paar serieus tegenvielen... ook al hadden die een elektrische starter
en een achteruit..(in dezelfde prijsklasse 2000 euro)

als je blaster goed is(zoals de mijne :D ) is het één keer kicken... ook met dit vriesweer.
Het zijn 2 taktjes die je goed kan laten janken... :crossercool:

de verzekering kost normaal gezien rond de 260 euro/jaar, maar ook hier zijn er bepaalde factoren
van invloed( is je auto daar ook verzekerd?, hoe oud ben je?,...)

Opgelet, ondanks de blaster een goed quadje is , zul je snel wat rapper willen gaan ...(lees : nog sneller optrekken)
(want de topsnelheid van een blaster =gemakkelijk 95 a 100 km)
maar dan kan je ook met je blaster nog vele kanten uit hoor...(sportfilter, carbukit,sportuitlaat)

ik kijk al stillaan uit naar iets anders , omdat ik echt wl gebeten ben door het quad-virus :tongduim:

a
Viktor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 feb, 2008 20:20

Bericht door Viktor »

ATV-FReaK
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 24 feb, 2008 07:24

Bericht door ATV-FReaK »

Hanzie schreef:als je er vanaf 16 mee de baan op wil moet je een 50cc kopen, en dat zou ik NIET doen... zeker als je kracht wil en tuningmogelijkheden.

als je dan bv een blaster (200cc) zou nemen, wat ik eigenlijk een logische stap zou vinden, kun je pas vanaf 18jaar op de openbare weg rijden met een nummerplaat, maar dan moet je wel zorgen dat je een quad koopt met PAPIEREN, deze papieren houden in: het gelijkvormigheidsattest etc... zodat je de quad in kan schrijven.

Maar.. wat ook bevestigt werd door erkens waar ik mijn quad gekocht heb, hij zei: als je je quad wil inschrijven, doe het dan nu. want we weten niet hoelang het nog gaat duren... dus daarom zou ik toch zeker een quad met papieren kopen, want die zullen sterk in waarde stijgen tegenover dezelfde quad zonder papieren, zal misschien rap 800euro schelen als je die gaat verkopen.

ik zou persoonlijk voor een blaster gaan, omdat dit een ZEER goede instapquad is, ik heb zelf een blaster gehad, een jaar. en ben er zeer tevreden over, en nooit stukken gehad. ik denk dat meerdere mensen mij kunnen steunen in deze keuze. je hebt eig een goede blaster voor 3000euro, soms minder. als je wil kan ik rondvragen naar een goede blaster met papieren tegen een mooie prijs.

als je meer info over de blaster wil vraag je het maar! en deze quad is ZEER goed te kietelen aan z'n pk's!


bedoel je dat over een tijd quads niet meer kunnen ingeschreven worden voor op de weg?
BuLLeT
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 03 aug, 2008 19:00

Bericht door BuLLeT »

Ben dus van plan om een yamaha raptor 350r aan te schaffen als eerste quad. Die manne van de winkel zijde me dat het een hele goeie quad was om mee te beginnen omdat ik nog geen ervaring heb quad of moto. Wat denken jullie ervan? Ik ken namelijk echt nog niets van quads.

mvg
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

goeie keuze !
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
BuLLeT
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 03 aug, 2008 19:00

Bericht door BuLLeT »

zou je dat niet te snel moe worden ofzo?

Ik kan de 350r kopen voor € 6190. inclusief homologatie + nerfbars.
Had hem verteld dat ik hem ging gebruiken voor de baan. Hij zei me dat hij op de originele velgens wel baanbanden wou opleggen, de crossbanden terug nemen en moest ik dus €100 bij opleggen.

Toegevoegd na 5 uur 32 minuten:

nog iemand een gedacht over dit?
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

kijk eens op kapaza.be vind je veel goedkoper met papieren en nog meer optie's , ik zouw het niet doen
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
BuLLeT
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 03 aug, 2008 19:00

Bericht door BuLLeT »

ja maar dit is een nieuwe waarover ik spreek dus is nog garantie op enzo.
ben daar meer voor te vinden dan een 2dehandse want ken zelf niet veel ervan
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Bericht door yamahakoppel »

ik zou ook een nieuwe nemen maar onderhandel eens over die velgen omdat de originele niet zo mooi zijn en die achterste 9" zijn en in die maat ook geen mooie banden te vinden zijn kan je misschiens itp velgen 10" of douglass redlabels en iets meer bijleggen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
BuLLeT
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 03 aug, 2008 19:00

Bericht door BuLLeT »

denk dat hij dan gewoon gaat zegge dat ik een volledig nieuw velgenset moet gaan kopen,
Jasper
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 20 aug, 2008 12:06

Bericht door Jasper »

Hoe zijn hier de ervaringen met een polaris phoenix 200 ?
Macronske
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 177
Lid geworden op: do 11 sep, 2008 10:26

Bericht door Macronske »

Kan er iemand mij vertellen of het mogelijk is om een Wolverine 450 4x4 op te drijven... want ze vertellen mij dat zo'n machien "maar" 80 doet...

Kan dit mits enkele aanpassingen naar 100 of meer gaan ?

Grtz,

P.S.: ik testte gisteren een Raptor 350, is wel super... maar met vitessen en redelijk zenuwachtig... ging wel makkelijk over de 95 en had nog reserve...
Gebruikersavatar
Bartr
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 120
Lid geworden op: di 19 aug, 2008 16:56
Locatie: Nederland

Bericht door Bartr »

Zijn er mensen bekent met een Access Streak XXL 50cc? de oude versie nog
Of de Adly RS50?

Deze dingen zijn echt groot, voor een bromfiets. tweede hands zijn ze 1000-1500 euro..
Nieuwprijs 2500 ..
Plaats reactie