hier foto van de quad
eagle motorsport quad 200cc start niet meer
eagle motorsport quad 200cc start niet meer
Ik heb een eagle motorsport quad 200cc en die heeft volledig onder water gestaan, op terrein een plas water maar bijna een meter diep! De quad heeft nadien nog 1 maal gedraaid, maar nu niet meer. Heb de olie al ververst, nieuwe bougie, luchtfilter en carburator uitgekuist, heb de onsteking gecontroleerd en alles ok. Vandaag nieuwe batterij gekocht omdat oude stuk was en wil niet starten, maar gaf wel na een tijdje proberen te starten een vlam en plof door de uitlaat.
hier foto van de quad

hier foto van de quad
-
Robby
- Quad Expert

- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
bekijk je benzinetank eens na of deze geen water gehad heeft en anders zeker compressietest doen en terwijl je kleppen speling nazien, een kromme klep of dergelijks kan aan de oorzaak liggen,zelfs een scheve drijfstang. indien deze goed zijn carb nog is kuisen. en anders gewoon een nieuwe kopen,voor de prijs kan je niet sukkelen 
greetz
greetz
vandaag benzine veranderd en starter spuit gehaald om in de luchtfilter te spuiten maar helaas nog niets!
De kleppen gaan mooi op en neer dus denk ik niet dat daar iets mis mee is, bougie staat nat na een tijdje te proberen te starten dus denk ik dat de carburator ook nog werkt? Zou ik de blok moeten open maken?
Hoe kan ik een compressie test doen? alleen met compressiemeter?
De kleppen gaan mooi op en neer dus denk ik niet dat daar iets mis mee is, bougie staat nat na een tijdje te proberen te starten dus denk ik dat de carburator ook nog werkt? Zou ik de blok moeten open maken?
Hoe kan ik een compressie test doen? alleen met compressiemeter?
- Paul Snip
- Quad Master

- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Ik denk dat je quad een waterslag gemaakt heeft. Ik heb hetzelfde gehad met zo'n quad. Bij de mijne was het echter, gelukkig, net niet erg genoeg om de motor schade toe te brengen.
Het zou kunnen dat je distributietiming in de war is. Of dat je drijfstang er krom in ligt.
Een lichtpuntje, een nieuw blok hoeft je de kop niet te kosten. Ca 500 euro.
Succes!
Het zou kunnen dat je distributietiming in de war is. Of dat je drijfstang er krom in ligt.
Een lichtpuntje, een nieuw blok hoeft je de kop niet te kosten. Ca 500 euro.
Succes!
als de ditrubutie timing in de war is wil dat zeggen dat de kleppen eerder of later nar beneden gaan en zouden ze krom geslegen zijn denk ik, of heb ik het mis? Maandag comprssiemeter halen en test doen en anders dan blok open doen. kan de timing van de onsteking bijgeregld worden bij zo een motor of is dat altijd hetzelfde?
Heb compressie gemeten en was zeer laag = vandaag dus blok open gedaan en er bleek dus geen water meer aanwezig in de motor voor de koeling. dus waarschijnlijk waterpompje kapot! Cilinder eraf en is dus vastgelopen! Piston kapot en cilinder wat krasjes in, weet iemand als ik die kan opboren tot 250cc?


-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:


