eagle motorsport quad 200cc start niet meer

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
andyc
Toeschouwer
Toeschouwer

eagle motorsport quad 200cc start niet meer

Bericht door andyc »

Ik heb een eagle motorsport quad 200cc en die heeft volledig onder water gestaan, op terrein een plas water maar bijna een meter diep! De quad heeft nadien nog 1 maal gedraaid, maar nu niet meer. Heb de olie al ververst, nieuwe bougie, luchtfilter en carburator uitgekuist, heb de onsteking gecontroleerd en alles ok. Vandaag nieuwe batterij gekocht omdat oude stuk was en wil niet starten, maar gaf wel na een tijdje proberen te starten een vlam en plof door de uitlaat.

hier foto van de quad
Afbeelding
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

bekijk je benzinetank eens na of deze geen water gehad heeft en anders zeker compressietest doen en terwijl je kleppen speling nazien, een kromme klep of dergelijks kan aan de oorzaak liggen,zelfs een scheve drijfstang. indien deze goed zijn carb nog is kuisen. en anders gewoon een nieuwe kopen,voor de prijs kan je niet sukkelen :p
greetz
andyc
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door andyc »

vandaag benzine veranderd en starter spuit gehaald om in de luchtfilter te spuiten maar helaas nog niets!
De kleppen gaan mooi op en neer dus denk ik niet dat daar iets mis mee is, bougie staat nat na een tijdje te proberen te starten dus denk ik dat de carburator ook nog werkt? Zou ik de blok moeten open maken?
Hoe kan ik een compressie test doen? alleen met compressiemeter?
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

joa dat kun je doen maar voel je dat er genoeg compressie uit de uitlaat komt en vonkt hij echt goed ?
w-tec club member
andyc
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door andyc »

Ja hij vonkt zeer goed, en hij blaast wel door de uitlaat maar weet niet hoeveel hij moet blazen? is maar een 200, vroeger nog een 600 xr gehad en die blaazde wel hard! wel een groot stuk minder dan van die 600.
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

kijk gewoon de 3 dingen na lucht, vonk, benzine als dat werkt mnoet hij zo weer lopen mist hij compresssie heeft :wink:
w-tec club member
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

testje doen met compressiemeter, die waarde bekijken en dan test herdoen terwijl je wat olie in de cilinder laat lopen, schelen deze waardes enorm veel zou er een segment kunnen vastzitten,dan moet je blok wel open.
greetz
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Ik denk dat je quad een waterslag gemaakt heeft. Ik heb hetzelfde gehad met zo'n quad. Bij de mijne was het echter, gelukkig, net niet erg genoeg om de motor schade toe te brengen.

Het zou kunnen dat je distributietiming in de war is. Of dat je drijfstang er krom in ligt.

Een lichtpuntje, een nieuw blok hoeft je de kop niet te kosten. Ca 500 euro.

Succes!
andyc
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door andyc »

als de ditrubutie timing in de war is wil dat zeggen dat de kleppen eerder of later nar beneden gaan en zouden ze krom geslegen zijn denk ik, of heb ik het mis? Maandag comprssiemeter halen en test doen en anders dan blok open doen. kan de timing van de onsteking bijgeregld worden bij zo een motor of is dat altijd hetzelfde?
andyc
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door andyc »

Heb compressie gemeten en was zeer laag = vandaag dus blok open gedaan en er bleek dus geen water meer aanwezig in de motor voor de koeling. dus waarschijnlijk waterpompje kapot! Cilinder eraf en is dus vastgelopen! Piston kapot en cilinder wat krasjes in, weet iemand als ik die kan opboren tot 250cc?

Afbeelding

Afbeelding
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

laten uithonen als dat zich toe laat en anders ander blok hale :wink:
w-tec club member
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Revisie van deze blokken loont vaak niet echt. Je kunt beter een nieuw blok halen. Die zijn niet zo duur. Ik dacht iets van 400-500 euro.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

hey,
je kunt hem laten honen maar dan heb je weer de kans dat je geen overmaat zuiger kunt vinden.

greetz
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

bij honen heb je geen overmaat zuiger nodig.

maar als je de koste wil drukken zou ik is vragen wat een cilinder en zuiger kost (stukken voor chineese quads kosten niet zoveel.)
Plaats reactie