Jetting Z/KFX zonder luchtfilterdeksel

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Met de 155 dynojet verzuipt hij als je met de filterkap erop rondcrosst.
Met kap eraf loopt ie wel goed, weet niet of het beter is als stock, nog niet kunnen testen.
Moet ook nog plugchop doen.
Geluid is wel vet maar het klinkt net een beetje TE, met een powerlid zoals hans is eigenlijk beter.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

hang er een paar panties over, dat zal het al wat minder maken!

enne je naald staat nog standaard? pilot screw ook?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ja inderdaad. Moet ik naald ook verplaatsen denk je?
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Teunie schreef:Ja inderdaad. Moet ik naald ook verplaatsen denk je?
Denk het ook. De mainjet heeft enkel invloed op Full Trottle. Voor die andere gebieden rijker te krijgen, moet je de naald verhogen. (clips verlagen)
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Corpsie vanop z400central vertelde me dat je hem liever wat armer zet in mid-range.
Kheb daar wel mijn bedenkingen over, nog iemand?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Fré schreef:Corpsie vanop z400central vertelde me dat je hem liever wat armer zet in mid-range.
Kheb daar wel mijn bedenkingen over, nog iemand?
ik :D
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

:D
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Heb net nog eens uitgebreid getest, en hij trekt echt veel beter onderin de toeren.
Alles loopt ook een stuk soepeler als standaard, bovendien is het aanzuiggeluid echt vet als je gas geeft :twisted:

Het valt me ook op dat het blok een STUK koeler is als voorheen, normaal voelde ik de warmte door mn broek heen onder het rijden, nu voel ik zelfs als ik mn hand dichtbij de motor hou nauwelijks warmte.

Ik zou iedere Z/KFX bezitter aanraden om, ook met dichte kap, toch op zn minst een sproeier van een (paar) maatjes groter erin te steken!!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Teunie schreef:Heb net nog eens uitgebreid getest, en hij trekt echt veel beter onderin de toeren.
Alles loopt ook een stuk soepeler als standaard, bovendien is het aanzuiggeluid echt vet als je gas geeft :twisted:

Het valt me ook op dat het blok een STUK koeler is als voorheen, normaal voelde ik de warmte door mn broek heen onder het rijden, nu voel ik zelfs als ik mn hand dichtbij de motor hou nauwelijks warmte.

Ik zou iedere Z/KFX bezitter aanraden om, ook met dichte kap, toch op zn minst een sproeier van een (paar) maatjes groter erin te steken!!
Is ook normaal dat ie koeler is door het feit dat hij nu rijker staat. Extra mengsel geeft ook beter koeling. Verbruik zal ook wel iets hoger liggen. :roll:
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ja maar ik bedoel maar aan te geven dat ze stock ZEER arm staan, meer als een beetje!
Dus om de levensduur te verhogen alleen al zou ik er een wat grotere sproeier inzetten. (plus je krijgt dan wat meer vermogen)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ook je naald nog niet verhoogd?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Nope.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

plugchop gedaan? :)

rofl wat een vragenkanon ben ik :lol:
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Neu nog geen tijd voor gehad maar volgens mij staat hij wat te rijk.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

g&dv%r...

ik heb hier nu 3 jets in totaal, allemaal gevraagd bij m'n dealer (voor kfx/z400, mikuni bsr36 carburator), en ze zijn allemaal verschillend. De een zijn kopke is wat dikker dan dat van de ander, de andere is dan weer wat langer, de merktekentjes (als die er dan ook zijn) zijn verschillend...
Ja ze passen wel, maar euh, dat ligt enkel aan de draad.

Normaalgezien zou enkel het gaatje moeten verschillen, toch?

En nu zou ik moeten geloven dat een 145 met een dikker kopke en andere merktekens beter gaat flowen dan mijn vroegere 142.5?
Voor hetzelfde geld zijn dat andere jets van verschillende carbs en is de maatgeving iets anders (cfr dyno-mikuni) zodat het bv niet uitgesloten zou zijn dat de 145 net minder goed flowt (armer dus) dan de 142.5! Of juist overdreven beter!

hmmmm! :roll:

Iemand die raad weet?


EDIT:
op die 142.5 staat "RD"
op die 145 (waarvan "145" trouwens aan de zijkant gedrukt staat) staat daarvoor een soort sterachtige "K" (precies een ster maar dan met maar 4 armen), ttz, een dikke "K"
op die 144 staat niets

zijn dat nu allemaal mikuni BSR36 jets? jaja maakt dat mijn kat wijs!
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie