KXT250 trike start niet meer

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

KXT250 trike start niet meer

Bericht door JohnBeton »

Ik zit al een paar weken met een probleem met m'n kawasaki trike, ik ga het even proberen te schetsen.

Eerst had ik problemen dat de carburator steeds overliep, daardoor verzoop de trike zo'n beetje.
Nu had ik de vlotters mooi afgesteld dat hij niet meer overliep en dat de carburator toch nog genoeg benzine kreeg.

Zaterdag avond had ik tijd en ging ik hem eens testen. Starte perfect en na warm te draaien had ik ook mooi de rolantie kunnen regelen.
Ik ga ff rijden, maar ik voelde direct dat hij bij het uit de bocht komen wat inhield en dan pas doortrok.
Ik dacht dat m'n choke misschien per ongeluk nog opstond, dus ik voel aan de choke hendel, maar die stond niet op, en plots begint hij keihard in toeren te schieten.

Ik druk de knop af, maar motor blijft nog doordraaien, dus mijn eerste gedacht was, dat mengsel is plots veel te arm, daarom dus ik de choke op om het rijker te maken, toen viel hij schoon af.

Toen heb ik hem tot thuis geduwd om tot de constatatie te komen dat de carburator terug overliep.

Zaterdag avond alles terug proper gemaakt, carburator gekuist en terug bijgesteld.
Het bleek dat de vlotterpen soms een beetje bleef hangen en niet terug opende.
Alles terug in orde gezet

Gisteren ging ik opnieuw proberen, startte mooi van de 1ste kick en draaide mooi.
Ik vertrek thuis, reeds echt perfect, trok goed door en hield niet meer in tot een paar honderd meter verder mijn gas precies niet meer reageerde, motor was stilgevallen.

Ik probeer hem terug te starten, maar opnieuw niks meer, enkel heel af en toe een serieuse knal uit de uitlaat (om bijna doof van te worden).

Na wat rondhoren bij mensen, was ieders eerste gedacht de bougie, die had ik eens proper gemaakt, maar hetzelfde, dus vandaag een nieuwe derin, maar nog steeds hetzelfde.
Mijn broer is ondertussen bijna doof aan 1 oor van achter die trike te staan :p

Heeft er iemand nog ideeën wat ik zou kunnen nakijken ?
Compressie is perfect in orde, bougies is nieuw, carburator krijgt benzine, als ik hem op z'n zij leg loopt hij over, de intake boot is in orde (heb ik voor de zekerheid ingesmeerd met pakking), ...

Alvast bedankt (en ook Bart (epix no fear) voor de hulp en steun :duimhoog: )
rappy 700 rijder
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door rappy 700 rijder »

valse lucht bij het intake rubber?
membraam kapot?
ontstekingskapje er even afdraaien misschien dat er water of iets anders inzit? (had ik tenminste)
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik denk ook membraam kapot heb dat vroeger met camino voor gehad
ontsteking is nog goed ?
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

krukas keringen checken!
als ik het zo lees zal het er in zitten dat je een lekker kering hebt.
daardoor heb je te weinig onderdruk in het carter en dus start en loopt ie slecht.
CustomCoatingsHelvoirt
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Ik heb het ontstekingsdeskel er al afgehaald, de vorige eigenaar had er blijkbaar geen pakking tussen gestoken, het vliegwiel is wat geroest en er zat wat vocht in het deksel.

Deze week ga ik een nieuw spruitstuk zoeken, die van de kxt250 blijken eol aan de hand van het partnr, maar naar het schijnt passen die van kx250 moto's tot 2004 ook, dus ga ik eens even kijken bij een kawa dealer.

Het vliegwiel ga ik terug opschuren en proper maken en dan een nieuwe pakking op het deksel zetten.

De krukaskeerring lijkt me in orde, die zit niet los en lekt niet.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

ontsteking van die kawa trikes willen wel eens problemen geven
never drive faster then your angel can fly
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Jeps, heb de ontsteking open gedaan en de woodruff key kon ik er zo uithalen zonder het vliegwiel af te halen... Het lijkt me dat die key overgebroken is en het vliegwiel verdraaid zit.

Ik heb een universele vliegwieltrekker, maar dat is een voor vliegwielen die een binnendraad hebben, maar dat heeft de tecate niet. Die werkt met 3 m6 bouten die je in het vliegwiel moet draaien.
In de week zelf eens een trekker fabriceren.
Dan kan ik de ontsteking eens te goei bekijken.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

zeker dat je vlotters juist steken ? ik heb dit ook gehad bij men scooter , ik had de vlotter er onderste boven ingestoken en toen deed hij dat ook
is maar een gedacht he :p
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ja, die steken goed :)
Maar het vliegwiel is uit positie doordat die key over is, daar zit het probleem, ontsteking komt niet op het juiste moment. Nieuwe key komt er aan :)
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

aa ok dan :p
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Dat vliegwiel is dus met geen stokken los te krijgen, het zit wat doorgedraaid op de krukas doordat die key overgebroken is. Ik heb een universele vliegwieltrekker, maar die is enkel voor vliegwielen met binnendraad.
Ge kunt het al raden, deze heeft natuurlijk geen binnendraad.
Die werkt met 3 M6 boutjes en dan 1 dikke in het midden.
Ik heb al wat zitten rondzoeken, en blijkbaar zijn er ook scooterblokken die zo'n trekker gebruiken zoals bij sommige Minarelli blokken.

Weet er iemand de afstand tussen het midden van de dikke bout en het midden van een kleine M6 bij die vliegwielen van die scooterblokken ? Dan kan ik mij zo'n trekker bestellen als die dezelfde maat heeft.
Anders moet ik er een laten maken.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

daar is universieel gereedschap voor in de handel
een rondeschijf met 3 sleuven op 120 graden van elkaar, met een bout in het midden

je kan hem ook makkelijk zelf maken
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ik had zoiets al eens gemaakt, een ijzeren plaat met 3 gaten in en een bout in het midden om die plaat weg te duwen, maar die plaat en boutjes trokken uiteindelijk gewoon krom en vliegwiel beweegt niets mee.
Plaat zal wel iets te dun geweest zijn.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

mag gerust een 10mm dik zijn
anders gaat het niet lukken
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

idd, maar dat had ik hier niet liggen, ik heb me zo'n trekker besteld, kost 17 euro, daarvoor ga ik de moeite er niet meer insteken om een plaat te halen, te snijden en te boren, en dan nog eens draad tappen :p
Morgen zou hij hier geleverd worden, dan zal dat vliegwiel er snel vanaf zijn :D
Plaats reactie