Eerst had ik problemen dat de carburator steeds overliep, daardoor verzoop de trike zo'n beetje.
Nu had ik de vlotters mooi afgesteld dat hij niet meer overliep en dat de carburator toch nog genoeg benzine kreeg.
Zaterdag avond had ik tijd en ging ik hem eens testen. Starte perfect en na warm te draaien had ik ook mooi de rolantie kunnen regelen.
Ik ga ff rijden, maar ik voelde direct dat hij bij het uit de bocht komen wat inhield en dan pas doortrok.
Ik dacht dat m'n choke misschien per ongeluk nog opstond, dus ik voel aan de choke hendel, maar die stond niet op, en plots begint hij keihard in toeren te schieten.
Ik druk de knop af, maar motor blijft nog doordraaien, dus mijn eerste gedacht was, dat mengsel is plots veel te arm, daarom dus ik de choke op om het rijker te maken, toen viel hij schoon af.
Toen heb ik hem tot thuis geduwd om tot de constatatie te komen dat de carburator terug overliep.
Zaterdag avond alles terug proper gemaakt, carburator gekuist en terug bijgesteld.
Het bleek dat de vlotterpen soms een beetje bleef hangen en niet terug opende.
Alles terug in orde gezet
Gisteren ging ik opnieuw proberen, startte mooi van de 1ste kick en draaide mooi.
Ik vertrek thuis, reeds echt perfect, trok goed door en hield niet meer in tot een paar honderd meter verder mijn gas precies niet meer reageerde, motor was stilgevallen.
Ik probeer hem terug te starten, maar opnieuw niks meer, enkel heel af en toe een serieuse knal uit de uitlaat (om bijna doof van te worden).
Na wat rondhoren bij mensen, was ieders eerste gedacht de bougie, die had ik eens proper gemaakt, maar hetzelfde, dus vandaag een nieuwe derin, maar nog steeds hetzelfde.
Mijn broer is ondertussen bijna doof aan 1 oor van achter die trike te staan
Heeft er iemand nog ideeën wat ik zou kunnen nakijken ?
Compressie is perfect in orde, bougies is nieuw, carburator krijgt benzine, als ik hem op z'n zij leg loopt hij over, de intake boot is in orde (heb ik voor de zekerheid ingesmeerd met pakking), ...
Alvast bedankt (en ook Bart (epix no fear) voor de hulp en steun