Wanneer olie vervangen?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

je moet kijken wat ze voorschrijven,1 l kan te weinig zijn
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

Fré schreef:Heb es op internet gezocht, enne ziet er niet slecht uit. 10w50 klinkt nogal hoog (ik geloof dat de meesten rond de 10w40 zitten). Heb je raad gevraagd bij het kopen van die olie?
Nope, gewoon naar de dichtstbijzijnde Honda motoshop geweest en daar gevraagd voor halfsynthetische 4T en erbij gezegd dat het voor een quad was. Hij heeft dit gegeven aan mij, en zei gewoon dat dit het enigste merk is die hij liggen heeft... Ohja, ik heb 2 "pullen" gekocht dus 2 liter in het totaal, maar mijn oliepijl is tussen minimumpeil en maximumpeil. Da zal wel goed zijn zeker??
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

ja laat hem eens ff draaien en leg hem dan weer af, laat hem een beetje afkoelen en check niveau opnieuw.
Maar euh, juiste procedure staat in het werkplaatshandboek hoor. Indien je daar es 2 minuten naar zou kijken dan hoefde je niet op onze meningen te wachten, die dan nog vaak niet echt juist zijn.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Inderdaad olie moet je vaak checken nadat de motor opgewarmd is, staat in je manual verschilt van quad tot quad.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Die motul is zeker geen slechte olie. Wordt door honda gebruikt.

De volgende keer zou ik wel 10w40 kopen.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

Fré schreef:Indien je daar es 2 minuten naar zou kijken dan hoefde je niet op onze meningen te wachten, die dan nog vaak niet echt juist zijn.
Ik heb alvast het ganse boeltje uitgeprint, nu zal ik eens rustig alles doorlezen en bekijken wat waar staat. Sorry voor al mijn lastige vragen :oops:
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

nee snikske maat, we helpen je met plezier, maar kwil maar zeggen dat je sneller en accurater zal geholpen worden met bepaalde vragen door het in het service manual op te zoeken.
Als je iets niet begrijpt vraag maar, kheb hier ook je manual dus das makkelijk!

ik ga nu ff een quadfilmpje monteren :)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

Fré schreef:nee snikske maat, we helpen je met plezier, maar kwil maar zeggen dat je sneller en accurater zal geholpen worden met bepaalde vragen door het in het service manual op te zoeken.
Als je iets niet begrijpt vraag maar, kheb hier ook je manual dus das makkelijk!

ik ga nu ff een quadfilmpje monteren :)
Okay, kzal er gewoon een gewoonte moeten van maken om de manual open te slaan :lol:

Quadfilmpje?? Zet het dan maar lekker online hé :twisted:
Plaats reactie