Ik heb op men blaster op nogal korte tijd,redelijk compressie verloren
Maar wat wilt dat nu eigenlijk zeggen?? Verlies in vermogen of verlies in topsnelheid?
toen die van mij vastgelopen was kon ik nie goe meer kicken, letterlijk en figuurlijk ineengebrand... ook in neutraal wou ie ni meer vooruit, ook als ik hem duwde...
Is je starterkrans niet versleten of jdie tandjes waar je kickpedaaltje op schuift dan is je kick ook korter. Compressie verlies is eerder dat heel makkelijk kicked zonder tegendruk. Gevolg van een warmloper meestal d8 ik.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Rik350 schreef:Is je starterkrans niet versleten of jdie tandjes waar je kickpedaaltje op schuift dan is je kick ook korter. Compressie verlies is eerder dat heel makkelijk kicked zonder tegendruk. Gevolg van een warmloper meestal d8 ik.
kapot of versleten kickstartgear ? no way josé !
het is zuigerveren/cylinderwand probleem, sorry hoor
compressie meten en indien te laag topend verwijderen en controleren.
indien mogelijk enkel zuigerveren vervangen en anders overboren en nieuwe zuiger.
toedeledokie !
Laatst gewijzigd door elsinore op za 01 mei, 2004 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Rik350 schreef:Is je starterkrans niet versleten of jdie tandjes waar je kickpedaaltje op schuift dan is je kick ook korter. Compressie verlies is eerder dat heel makkelijk kicked zonder tegendruk. Gevolg van een warmloper meestal d8 ik.
kapot of versleten kickstartgear ? no way josé !
het is zuigerveren/cylinderwand probleem, sorry hoor
Krijg je daar een kortere kickafstand van? dat snap ik dan weer niet Je blijft toch de zelfde slag moeten maken?
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Het kan zijn dat je water of zand hebt binnengekregen, in deze gevallen zal je moeten boren want dan is je cilinderwand exentrisch uitgesleten. Je mag al gelukkig zijn dat hij nog rijdt, heb het ook voorgehad en had dus zo wijnig compressie dat ik geen verbranding meer kon maken. Dus laten boren en nieuwe zuiger (chek ook lagers is na terwijl) Boren kost 35€ en dan nog een nieuwe zuiger, naar de hand van merk ken je de prijs.
greetz
Rik350 schreef:Is je starterkrans niet versleten of jdie tandjes waar je kickpedaaltje op schuift dan is je kick ook korter. Compressie verlies is eerder dat heel makkelijk kicked zonder tegendruk. Gevolg van een warmloper meestal d8 ik.
kapot of versleten kickstartgear ? no way josé !
het is zuigerveren/cylinderwand probleem, sorry hoor
Krijg je daar een kortere kickafstand van? dat snap ik dan weer niet Je blijft toch de zelfde slag moeten maken?
ja. maar de meesten zoeken eerst top comressie en gaan daarna trappen,
als je (veel) compressie verloren hebt staat je zuiger steeds hoger en de ratellag van het kickgear is groot van een blaster , dus er is geen tussenweg, bla, bla bla.
gewoon electisch starten....................zoals jij rik