Verlagen & Verbreding

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Dnl
Toeschouwer
Toeschouwer

Verlagen & Verbreding

Bericht door Dnl »

Ik ben helemaal nieuw in deze wereld, nog niet in bezit van een Quad maarr.. Wel alvast aan het informeren!

Ik zie nu verschillende projecten hier op het forum, en vele verbreden en verlagen hun Quad. Maar nu ben ik even aan het kijken hoe dat zit qua het verlagen van een Quad. Wat heb je allemaal nodig om heen mooi laag te krijgen?

- KW verlagingsveren OF KW verlagingsschokdempers
Of maakt het niet uit, en is het net wat de portemonnee toe laat?

Verder nog wat nodig om er dus verlaagd mee te gaan rijden?

En wat qua verbreden, ik zie dat Wheelspacers worden gebruikt maar ook A-armen. Maar wat heb ik nou nodig? of beide? Of is dat ook weer wat de portemonnee toe laat? Dus;

Wheelsspacers = Goedkopere alternatief
A-armen = Duurder maar beter alternatief

Help ?! :?
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

spoorverbreders heb je voor zo'n 70€ per 2

verbrede A armen kosten 500€ en meer, te zien welke je wilt natuurijk

verbrede achteras kost zo'n 350€ en meer, weer te zien wat je wilt

verlagingblokjes kosten zo'n 140€

veren kosten zo'n 270€

van die schokdempers heb ik geen idee, KEVIN-RAPTOR #6 heeft er zitten van 600€

dus ik denk dat het allemaal te maken heeft met de portemonee :afgestudeerd:

dat zijn ongeveer de prijzen hé, haal ze ook maar van het internet, kan goedkoper zijn, kan duurder zijn!
Dnl
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dnl »

Prijzen had ik ook gevonden, maar als je wil verlagen. Kan dat dan alleen met die veren OF moet je die KW set hebben?
Zo bedoelde ik dat .. En net als verbreden, moet je beide hebben of bijv. de goede of de duurdere versie?
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

Dnl schreef:Prijzen had ik ook gevonden, maar als je wil verlagen. Kan dat dan alleen met die veren OF moet je die KW set hebben?
Zo bedoelde ik dat .. En net als verbreden, moet je beide hebben of bijv. de goede of de duurdere versie?
Veren OF KW set...Ofwel u bevestigingen "herlassen" (bevestiging meer naar buiten toe komt u quad lager)

A-Armen OF spoorverbreders..
Als ge ze allebei zet is het niet meer fijn rijden denk ik dus 1 van de 2
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Volledige vering vervangen en brede achteras en a-armen zal het beste resultaat geven. Als je budget het niet toe laat of je rijd enkel op recreatief niveau dan zou ik bij spoorverbreders en spiralen blijven (je zal dan maximaal zo'n 500 euro kwijt zijn).
Dnl
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dnl »

Ik ga er geen wedstrijden mee doen ofzo, gewoon voor ïn de weekend rond rijden.
Maar met de "goedkopere" oplossing, kun je daar ook echt laag en breed mee? Of is dat beperkt?
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

De combinatie spoorverbreders en brede velgen zal qua breedte al ruim voldoende zijn.

Verlagen kan het makkelijkst door verlagingblokjes of verlagingsveren of een combinatie van beiden om de quad helemaal tot tegen de bodem te brengen.
Dnl
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dnl »

Kijk, dat wou ik horen! Clean and low!
Bedankt voor de informatie! Ik ga dan eerst voor de blokjes, en daarna voor de veren :duimhoog:. Alles in 1x is ook niks aan..

Maar hoe zit met dan met het comfort? Kun je er dan nog wel fatsoenlijk mee rijden? of moet je hem dan ook uit laten lijnen? of zo`n stuur demper?
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Rijcomfort heb ik geen ervaring mee want heb nog niet met een verlaagde quad gereden. Je zal allesinds een veel baanvastere quad hebben!

Uitlijnen zal nodig zijn maar dat is een heel gemakkelijk werkje wat je zelf kan doen of desnoods in de bandengarage.

Een stuurdemper is geen vereiste maar wel aangeraden, ik zou er persoonlijk zéker niet zonder kunnen. Hier vind je net als over verlagen en verbreden een hoop info via de search functie van het forum.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

het comfort verbeterdt inderdaad ik heb mijne op 5 cm van de grond liggen dmv kw spiralen en blokjes vanvoor en regelbare verlaging van achter (zelf gemaakt)

het uitlijnen kun je zelf
stuurdemper is geen must ik rij 120 met 1 hand soms geen problemen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Plaats reactie