scheur in blok YFZ

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
quadrome
Easy Quadrider
Easy Quadrider

scheur in blok YFZ

Bericht door quadrome »

ik was vandaag mn quad een beetje schoon aan't maken en zag ineens een scheur zitten in mn blok.

Vooraan zit het blok vast aan een 3 hoekig ijzer plaatje(waar ook de nerfbars op aangesloten worden)
dat ijzere plaatje zit aan het blok vast met een bout die in het blok word gedraait.
waar de bout in het blok zit is het blok gescheurt, en nou is de vraag is dit een serieuze zaak en kan ik er beter niet meer mee doorrijden want maandag is het quadday en daar zou ik toch wel graag aan mee willen doen.

alvast bedankt
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

post eens een foto

het is een beetje moeilijk beoordelen, als je niks ziet
never drive faster then your angel can fly
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Re: scheur in blok YFZ

Bericht door Robby »

quadrome schreef:ik was vandaag mn quad een beetje schoon aan't maken en zag ineens een scheur zitten in mn blok.

Vooraan zit het blok vast aan een 3 hoekig ijzer plaatje(waar ook de nerfbars op aangesloten worden)
dat ijzere plaatje zit aan het blok vast met een bout die in het blok word gedraait.
waar de bout in het blok zit is het blok gescheurt, en nou is de vraag is dit een serieuze zaak en kan ik er beter niet meer mee doorrijden want maandag is het quadday en daar zou ik toch wel graag aan mee willen doen.

alvast bedankt
er mee doorijden zou ik al zeker en vast niet doen als er een motorsteun ontbreekt, zal wel een kostelijk grapje worden een setje carters, dit is wss een teken dat je blok heeft liggen trillen of een enorme klap te verwerken gehad heeft.
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

Bij het monteren van de nerfbars gebeurt het vaak dat mensen die bout te hard aanspannen waardoor dat montage punt barst.

Beste is om dit te lassen of zo.

Rijden met een scheur in het blok is om grote kosten vragen...
quadrome
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door quadrome »

ja het is idd een probleem, maar er is aan te zien dat het al een keertje eerder gebeurt is, want daar is een stukje al opgevult met een andere kleur spul (iets donkerder als het blok zelf)
Ik ben er bang voor dat het eens eerder geknapt is omdat ik mijn quad 2e hands heb gekocht.

iig bedankt voor de info, ik denk dat ik maandag(quad-day) zal moeten laten schieten.

grzz
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

quadrome schreef:ja het is idd een probleem, maar er is aan te zien dat het al een keertje eerder gebeurt is, want daar is een stukje al opgevult met een andere kleur spul (iets donkerder als het blok zelf)
Ik ben er bang voor dat het eens eerder geknapt is omdat ik mijn quad 2e hands heb gekocht.

iig bedankt voor de info, ik denk dat ik maandag(quad-day) zal moeten laten schieten.

grzz

hmm,dan hebben ze je te pakken gehad met kneedbaar staal...
quadrome
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door quadrome »

ik heb mn oom nog gevraagt om zijn mening en die zei dat ik er gewoon mee kon rijden en dat heb ik dus ook gedaan, ik heb 2 manches gereje en nog een paar keer offroad route gedaan en de scheur in de gaten gehouden maar die is niet groter geworre.
Komende week effe terug na de dealer om eens na te vragen

bedankt voor de snelle reacties

gr romé
Plaats reactie