zijn er quad rijders rond om en in weert?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
wheelyboy88
Toeschouwer
Toeschouwer

zijn er quad rijders rond om en in weert?

Bericht door wheelyboy88 »

heey mensen
ik ben jordy en ben 19 jaar
het zit zow ik woon zelf in weert en ben op zoek naar quad rijders die in weert of omstreken wonen ik heb zelf helaas geen quad maar ik ben er al dol op sinds mijn 14 :buig: ik vind het egt geweldige machines nou is de vraag of ik soms bij iemand achterop mag :oops: ik zou zelf graag een quad willen aanschaffen maar helaas zijn we niet allemaal zow rijk he :cry: ps. rond 7 mei ongeveer reed er een yamaha raptor 700 special edition rond in weert ik ben wel benieuwd wie dit was ik hoop dat ik snel wat reacties terug krijg groetjes jordy :D
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Sorry, ik rijd alleen met dames achterop ;)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

voor een quad hoef je ook niet super rijk te zijn

voor een goeie €2000 heb je al een blaster
never drive faster then your angel can fly
wheelyboy88
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door wheelyboy88 »

heey benk weer eens effe :idea:
Teunie das nu eens niej grappig :kniktriest: whaha ik wil eens op een quad mee rijden kijken hoe het int egt rijdt ik zit nu nog helaas tew8 op een klote verzekering :verymad: heb een ongeluk gehad duss en als ik daar van terug krijg ken met mun rijbenwijs beginnen en dan een quad halen maar ik heb ik gedachten om een yamaha raptor 700 tehalen ma denk dat dat net tezwaar is als beginners quad of niet soms? hoor het wel weer laterzzz
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

een yamaha raptor is ook zeer goed als beginnersquad hoor , als je rustig rijd in het begin en de quad zo leert kennen , zal dat zeker geen probleem zijn :duimhoog: . en je kan de duimgas ook wat regelen dat je meer of minder gas kan geven :D :wink:
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ik blijf van mening dat het levensgevaarlijk is om als eerste quad zoiets als een raptor 660/700 te hebben!

Je kunt veel beter eerst een goedkope raptor 350/blaster kopen om mee te beginnen en dan later een 700. :knikduim: Zo leer je eerst een quad kennen!

Je kunt ook ff 'bespreking merken en types' doorlezen.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Tramonto
Quadracer
Quadracer

Bericht door Tramonto »

Boncari schreef:Ik blijf van mening dat het levensgevaarlijk is om als eerste quad zoiets als een raptor 660/700 te hebben!

Je kunt veel beter eerst een goedkope raptor 350/blaster kopen om mee te beginnen en dan later een 700. :knikduim: Zo leer je eerst een quad kennen!

Je kunt ook ff 'bespreking merken en types' doorlezen.
om dan een paar maand later een 700 te kopen en 1000 of 2000 euro te verliezen :wink:

Die steek je dan beter in het verlagen en verbreden van de quad mtn veel veiliger ook :duimhoog:

@ host: wel grappig dat je vraagt om mee achterop te mogen zitten :D ^^
Mss vragen aan de quadgirls mss dat zij geinteresseerd zijn mss foto posten voor hen mss handig, of mss helemaal niet :p ^^ :lol:
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Boncari schreef:Ik blijf van mening dat het levensgevaarlijk is om als eerste quad zoiets als een raptor 660/700 te hebben!
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben begonnen op een raptor 700 en in mijn ogen is dit veiliger dan een raptor 350. Kijk, gas bepaal je toch zelf. En als je niks gewent bent, een quad is een quad. Enigste wat is, een raptor 700 is veel veiliger om mee te beginnen. Vooral de SE. Die hebben een veel betere weg ligging dan bijv een raptor 350. Mijn advies: spaar voor een raptor 700. Je kan best rustig aan rijden je hoeft niet altijd te kneuren. Rustig rijden is ook leuk.

Een Blaster, tja zijn leuke quads. Maar voor op de weg zijn ze niet zo geschikt is mijn mening. Ik vind ze best klein en het is twee takt. Met de milieu eisen van vandaag de dag kan je daar nog eens moeilijkheden mee krijgen. Ook zijn ze onderhouds gevoeliger. Ik denk toch dat je voor op de weg moet beginnen bij een 4 takt. Raptor 350, Z400, 660er of 700er. Als daar jou interesse ligt dan. Ik weet niet wat je mooier vind 2x4 of 4x4?

Nog een tip: Als je een quad koopt, geen chinese rotzooi zoals Yamoto en dat soort ongein.

Succes!
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik heb al allerlei quads gereden voordat ik uiteindelijk de Raptor heb gekocht.

Ik ben van mening dat het levensgevaarlijk en potentieel zelfs dodelijk is om op een 700 te beginnen zonder quadervaring.
Mijn advies zou zijn een quad uit de 350/400cc klasse te nemen, daar heb je je handjes meer dan vol aan.

De reden dat er de laatste tijd zoveel ongelukken gebeuren is onder andere omdat er n00bs zonder enige ervaring direct op een 700cc stappen en na 2 rondjes menen dat ze Stefan Evers zijn. En ja dan gaat het hard fout.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
fastrogeke
Quadrider
Quadrider

Bericht door fastrogeke »

Teunie schreef:Ik heb al allerlei quads gereden voordat ik uiteindelijk de Raptor heb gekocht.

Ik ben van mening dat het levensgevaarlijk en potentieel zelfs dodelijk is om op een 700 te beginnen zonder quadervaring.
Mijn advies zou zijn een quad uit de 350/400cc klasse te nemen, daar heb je je handjes meer dan vol aan.

De reden dat er de laatste tijd zoveel ongelukken gebeuren is onder andere omdat er n00bs zonder enige ervaring direct op een 700cc stappen en na 2 rondjes menen dat ze Stefan Evers zijn. En ja dan gaat het hard fout.
Ik ben ik het volledig eens met het bericht van Teunie .Een 700 is in mijn ogen veel te snel.Zou beginnen met een Z400.Ik ben ook eerst met een 350 begonnen.Oja.ik kom uit de omgeving van weert. Maar ik neem dus echt niemand achterop.Sorry, maar ik heb dit eens gedaan en vind het levensgevaarlijk om met 2 personen op een quad te zitten.
MvG fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408

mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar

voor de MODS, kijk maar ff in de garage
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

ik vind het raar dat jullie zeggen dat een 700 veel te gevaarlijk is voor een beginner :?
in mijn wijk rijden er al 3 mensen met een raptor 700 en allemaal beginners en die hebben daar geen probleem mee.
als je in het begin rustig rijd is dat toch geen probleem :? :D
tjah dat is mijn mening natuurlijk :wink:
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

coolboyke schreef:k vind eht raar dt jullie zeggen dat een 700 veel te gevaarlijk is voor een beginner :?
in mijn wijk rijden er al 3 ensne met een raptor 700 allemaal beginners en die hebben daar geen proleem mee.
als je in het begin rustig rijd is dat toch geen probleem :? :D
tjah dat is mijn mening natuurlijk :wink:
Helemaal mee eens en ik kan er over mee praten. Ik had no quad ervaring is zo verre dan. Heb natuurlijk wel vaker gereden maar niet voor de echt. En ik rijd nu bijna een jaar elke dag (regen, zon, wind maakt niks uit het is mijn auto). Nooit ongelukken of wat dan ook gehad.

Ik ben absoluut tegen mensen die zeggen "ik kan goed rijden" of "mij gebeurd dat niet" denk nu niet dat ik zo denk want dat is absoluut niet zo. Niemand kan goed rijden, want je weet niet wat je machine doet.

Raptor 700 = perfecte beginnersquad. Perfecte wegligging en en en gewoon perfect.
Daarbij kan je wel op allerlei quads gaan rijden maar als je op allerlei quads 1000euro verliest, schiet het ook niet op. Daarbij zijn die "allerlei" quads ook gevaarlijk. Want of je nu met een raptor 700 met 80k/m tegen een boom rijd of met een raptor 350.

Jajaja, ik weet de raptor 700 haal 130 maar als je dat gaat rijden, vraag je om problemen. Dus houd het maar even op 80.

Maar deze discussie heeft geen einde. De een vind het gevaarlijk en de ander niet. Quad = gevaarlijk. Het ligt toch altijd aanjezelf.

De een zal zeggen, nee geen 700 voor mij in het begin ik kan er niet mee omgaan (ben een scheurbeest). De ander (zoals ik), zegt doe mij maar een 700 want ik kan ook rustig rijden.

Dus iedereen heeft voor zich gelijk. Je moet gewoon voor jezelf inschatten.
fastrogeke
Quadrider
Quadrider

Bericht door fastrogeke »

ik zeg niet dat een 700 te gevaarlijk is voor een beginner.het is de persoon die hem bestuurd.en niet iedereen is hetzelfde,toch?ik heb zelf al aardig wat quadervaring mag ik zeggen.dit zowel op de crossbaan alsmede de openbare weg.en ik mag er eerlijk bij zeggen dat de 700 me toch al eens aardig verast heeft tijdens het rijden op de openbare weg.gelukkig is het die paar keren goed afgelopen.als je je kunt beheersen met je rechter duim zal een 700 geen probleem zijn.maar zoals ik al zei is niet iedereen hetzelfde.
mvg fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408

mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar

voor de MODS, kijk maar ff in de garage
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

fastrogeke schreef:ik zeg niet dat een 700 te gevaarlijk is voor een beginner.het is de persoon die hem bestuurd.en niet iedereen is hetzelfde,toch?ik heb zelf al aardig wat quadervaring mag ik zeggen.dit zowel op de crossbaan alsmede de openbare weg.en ik mag er eerlijk bij zeggen dat de 700 me toch al eens aardig verast heeft tijdens het rijden op de openbare weg.gelukkig is het die paar keren goed afgelopen.als je je kunt beheersen met je rechter duim zal een 700 geen probleem zijn.maar zoals ik al zei is niet iedereen hetzelfde.
mvg fastrogeke
Ja klopt heb je gelijk in. Het ligt aan de persoon die hem bestuurd. Ik denk ook dat je postuur enz een rol speelt. Iemand van 50/60 kilo raad ik het niet 1 2 3 aan. Je moet dat ding ook in bedwang kunnen houden.
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Het ligt voor het grootste deel aan je karakter!
Kun jij jezelf inhouden, heb je motorgevoel (wat sommigen totaal niet hebben), ken je jezelf, kun je goed nadenken, wil je stoer doen etc.

Het ligt er natuurlijk ook aan waar je je quad voor gaat gebruiken, op de crossbaan kan er ineens een rare hobbel zijn waarbij het lastig is om je quad onder controle te houden, of als je iets te veel gas geef na het springen bijv.

Maar ik denk dat iedereen wel eens ff wil proberen wat de quad allemaal kan, en dan speelt je gewicht ook wel iets een rol.

Maar deze discussie gaat idd nog lang duren, dus de persoon moet zelf maar beslissen. Wij hebben onze mening gegeven, dus ik vind dat ik mijn best gedaan heb!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Plaats reactie