ik ben jordy en ben 19 jaar
het zit zow ik woon zelf in weert en ben op zoek naar quad rijders die in weert of omstreken wonen ik heb zelf helaas geen quad maar ik ben er al dol op sinds mijn 14
![Vereren :buig:](./images/smilies/icon_buig.gif)
![Beschaamd :oops:](./images/smilies/icon_bloos.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_wenen.gif)
![Heel Blij :D](./images/smilies/icon_lach.gif)
om dan een paar maand later een 700 te kopen en 1000 of 2000 euro te verliezenBoncari schreef:Ik blijf van mening dat het levensgevaarlijk is om als eerste quad zoiets als een raptor 660/700 te hebben!
Je kunt veel beter eerst een goedkope raptor 350/blaster kopen om mee te beginnen en dan later een 700.Zo leer je eerst een quad kennen!
Je kunt ook ff 'bespreking merken en types' doorlezen.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben begonnen op een raptor 700 en in mijn ogen is dit veiliger dan een raptor 350. Kijk, gas bepaal je toch zelf. En als je niks gewent bent, een quad is een quad. Enigste wat is, een raptor 700 is veel veiliger om mee te beginnen. Vooral de SE. Die hebben een veel betere weg ligging dan bijv een raptor 350. Mijn advies: spaar voor een raptor 700. Je kan best rustig aan rijden je hoeft niet altijd te kneuren. Rustig rijden is ook leuk.Boncari schreef:Ik blijf van mening dat het levensgevaarlijk is om als eerste quad zoiets als een raptor 660/700 te hebben!
Ik ben ik het volledig eens met het bericht van Teunie .Een 700 is in mijn ogen veel te snel.Zou beginnen met een Z400.Ik ben ook eerst met een 350 begonnen.Oja.ik kom uit de omgeving van weert. Maar ik neem dus echt niemand achterop.Sorry, maar ik heb dit eens gedaan en vind het levensgevaarlijk om met 2 personen op een quad te zitten.Teunie schreef:Ik heb al allerlei quads gereden voordat ik uiteindelijk de Raptor heb gekocht.
Ik ben van mening dat het levensgevaarlijk en potentieel zelfs dodelijk is om op een 700 te beginnen zonder quadervaring.
Mijn advies zou zijn een quad uit de 350/400cc klasse te nemen, daar heb je je handjes meer dan vol aan.
De reden dat er de laatste tijd zoveel ongelukken gebeuren is onder andere omdat er n00bs zonder enige ervaring direct op een 700cc stappen en na 2 rondjes menen dat ze Stefan Evers zijn. En ja dan gaat het hard fout.
Helemaal mee eens en ik kan er over mee praten. Ik had no quad ervaring is zo verre dan. Heb natuurlijk wel vaker gereden maar niet voor de echt. En ik rijd nu bijna een jaar elke dag (regen, zon, wind maakt niks uit het is mijn auto). Nooit ongelukken of wat dan ook gehad.coolboyke schreef:k vind eht raar dt jullie zeggen dat een 700 veel te gevaarlijk is voor een beginner![]()
in mijn wijk rijden er al 3 ensne met een raptor 700 allemaal beginners en die hebben daar geen proleem mee.
als je in het begin rustig rijd is dat toch geen probleem![]()
![]()
tjah dat is mijn mening natuurlijk
Ja klopt heb je gelijk in. Het ligt aan de persoon die hem bestuurd. Ik denk ook dat je postuur enz een rol speelt. Iemand van 50/60 kilo raad ik het niet 1 2 3 aan. Je moet dat ding ook in bedwang kunnen houden.fastrogeke schreef:ik zeg niet dat een 700 te gevaarlijk is voor een beginner.het is de persoon die hem bestuurd.en niet iedereen is hetzelfde,toch?ik heb zelf al aardig wat quadervaring mag ik zeggen.dit zowel op de crossbaan alsmede de openbare weg.en ik mag er eerlijk bij zeggen dat de 700 me toch al eens aardig verast heeft tijdens het rijden op de openbare weg.gelukkig is het die paar keren goed afgelopen.als je je kunt beheersen met je rechter duim zal een 700 geen probleem zijn.maar zoals ik al zei is niet iedereen hetzelfde.
mvg fastrogeke