kader rechten

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

kader rechten

Bericht door Robby »

hey,
weer een probleem :evil: :evil: :evil: :cry: :cry: :cry: :cry:
na men ongevalletje leek men blaster vrij ok, maarja was vrijwel wat in shok en zag af van de pijn, maar gisteren ben ik gaan kijken en heb ik hem eens op zen achterwielen gezet. men kader is dus geplooid daar waarmen onderste draagarmen aan de kader komen juist daarachter is hij 2cm naar binnen geplooid, nu past een autokrik daar juist tussen als ik me niet vergis. Zou ik dat mogen opwarmen en met die krik terug op de juiste plaats wrikken??? en dan daar een buisje overplaatsen en dat vastlassen voor versteveging??? Kan iemand dat bevestigen of dat dat mogelijk is wat ik zeg?
groetjes Robby
L.D.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door L.D. »

Proberen waard, maar zeker verstevigen daarna!
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Zou dit even overleggen met iemand die thuis is in metaalbewerking e.d.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

ben zelf metaalbewerker, zie dit dus wel zitten, maar weet niet wat resultaat het geeft. Heb het nog nooit gedaan (een kader gerecht he (voor degenen met andere gedachten)) Maar kan het niet erger verklooien dan het al is he, ben prijs weesten vragen voor een originele kader en dat was tussen de 40000 en de 50000Bfr. Daarvoor kan je dat al is proberen he. Niemand die weet of er aftermarket kaders bestaan? Zijn die goedkoper? Kan daar serienummer inslijpen he. Vind van aftermarketkaders er aleen van cannondale en suzuki. Maar van blaster???
greetz
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

er is net iemand weesten kijken met veel ervaring met deze dingen, hij gaat het voor mij doen, gaat er een bull tussensteken en men kader uitrekken, zal fotos op men site zetten. Ik hoop dat het lukt
greetz
Ron Raptor

Bericht door Ron Raptor »

Ik heb vroeger ook de kader van een Blaster krom gereden en heb die met een carroseriekrik recht gekrikt. Ik heb wel de maten (afmetingen) van een andere Blaster genomen en heb mijn Blaster gekrikt langs beide kanten tot dat deze afmetingen overeen kwamen.
Ik heb toen wel een stuk kader moeten vervangen omdat er een vieze dubbele knik in zat. Ik heb de quad overgegoven aan een quad winkel en die heeft er niets van gemerkt bij de overname. Mijn quad reed achteraf ook mooi rechtdoor als ik stuur losliet.
Het beste plaats je de krik tegen de binnenste bout van de voesteunen en zo tegen een bout van de driehoek. En krikken maar.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

ook dezelfde als de mijne dus, da was die kerel ook vanplan, een bull, is gewoon een hydraulische cilinder met opzetstukken speciaal voor dingen open te rekken. Hoe heb jij je kader geplooid? want heb er nog van gehoord dat ze daar durven plooien. of daar op die plaats doorzakken.
greetz
Willems David

Bericht door Willems David »

Mijn collega heeft vorig jaar zijn Blaster rond een boom geplooid in
de bossen van Assebroek (Ryckevelde).
Hij heeft twee nieuwe a-armen moeten bestellen en het kader zelf hebben ze perfect recht getrokken, nadien hebben ze wel versteviging tussengelast.
Best proper gedaan.
Ron Raptor

Bericht door Ron Raptor »

Ben in een draai rechdoor de gracht ingereden.
Mijn driehoek was krom stuurbaar over en velg geplooit.
Ik was eventjes niet aan het opletten, was mijn collega aant volgen, normaal reed ik altijd voorop behalve toen.
Een geluk dat er achter die gracht een weiland was zonder bomen, ben over de quad gevlogen en ben op mijn handen geland zoals een tijger en heb dan koprol gemaakt. Het is al meer dan 3 jaar geleden en heb eigenlijk nog altijd een beetje last van mijn schouders.
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

ja,aftermarket kaders,dan kom je mss met 50000 bef toe voor 2 triangels,deze zijn in titaniun zodus,ik denk dat je dat niet gaat vinden afterket kaders in standaard materiaal
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Overgegoven :D Sorry kon het niet laten
Plaats reactie