Project WARRIOR

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

jaja hij ziet er heel mooi uit! :knikduim: :knikduim:
Tom#11
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1730
Lid geworden op: za 11 nov, 2006 20:01
Locatie: Sint-Oedenrode

Bericht door Tom#11 »

Netjes! :duimhoog:
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
Jarcos
Quadrider
Quadrider
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 18:50
Locatie: Druten

Bericht door Jarcos »

Na een tijdje rondgereden te hebben ben ik toch wel erg tevreden met de wegligging. Niet meer om te krijgen dat ding. Alleen zoekt hij wat meer spoor, het bekende probleem.
Nu wat anders: ik meen hier ooit wat te hebben gelezen over een product van locktite, waarmee je je achteras weer strak in z'n lagers krijgt? Ik heb namelijk het vermoeden dat er bij mij wat speling op begint te ontstaan. Al even gezocht maar zo nog niks gevonden. Iemand die meer weet?
Jarcos
Quadrider
Quadrider
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 18:50
Locatie: Druten

Bericht door Jarcos »

Helemaal niemand? Elke tip is welkom! :knikduim:
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Als je de quad achteraan op blokken zetten moet je eens proberen of de as speling heeft door met het wiel te bewegen of rond te draaien. Als de lagers echt aan het verslijten zijn zou ik niet te lang wachten met ze te vervangen...
Jarcos
Quadrider
Quadrider
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 18:50
Locatie: Druten

Bericht door Jarcos »

De lagers zijn bij mij net vervangen. De as ging er al vrij gemakkelijk in, en nu heb ik inderdaad op de manier die je beschrijft lichte speling vastgesteld. Dus de conclusie is dat de as is ingelopen, en dat de lagers nog goed zijn...
Jarcos
Quadrider
Quadrider
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 18:50
Locatie: Druten

Bericht door Jarcos »

Ondertussen eens gevraagd bij een garage, voor een goeie €80,- zou ik klaar zijn met die as :shock: Dat wordt dus een ander asje op termijn (breder 8) )...
Ondertussen vandaag nog wat geprutst:

Afbeelding

Afbeelding

P.s. voor de geïnteresseerden: het spannings 'probleem' wat ik al en tijdje had (te hoge boordspanning) is de wereld uit! De conclusie is dat wanneer je met een kapotte laadspoel rondrijd, een gloeilamp zo op z'n donder krijgt dat hij na korte tijd al doorbrand. Dus het feit dat de spanning zo hoog is, is niet zo erg, maar tegen het missen van één van de drie fasen kan een lamp gewoon niet.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Bericht door yamahakoppel »

uw quad ziet er heel goed uit en ik weet uit ervaring dat een quad in het echt er steeds nog beter uit ziet dus moet niet vragen als ik deze ooit echt zie :applaus: :knikduim:
die stikkers tof en bedankt voor dat spoel probleem zal mijn ook eens moeten controleren want krijg steeds meer problemen met lampjes en mijn batterij die overkookt :wink:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jarcos
Quadrider
Quadrider
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 18:50
Locatie: Druten

Bericht door Jarcos »

Heeft iemand hier ervaring met een weggestraald en -gecoat framenummer? Zijn er bedrijven die dit er zonder meer weer in kunnen zetten (graveren / etsen / enz.)?
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

Ziet er zeer netjes uit kerel :duimhoog:
Jarcos
Quadrider
Quadrider
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 18:50
Locatie: Druten

Bericht door Jarcos »

Tja, maar zonder framenummer dus. Maar goed.

Graag jullie aandacht voor het volgende:

Eén van de bouten waarmee de cilinder op de carters vastzit, heet de schroefdraad uit het blok gevreten. Die draait nu dus dol. Ik heb al vernomen dat ik er een helicoil in kan zetten. Is dit moeilijk / zelf te doen / duur? Zijn er nog andere opties?
Het gaat dus om nr. 6 op het plaatje:

Afbeelding

Mensen AUB reageer als je iets weet, ik zou er enorm mee geholpen zijn!
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

helicoil is redelijk simpel te plaatsen (boren met boortje, tappen en helicoil erin) ik heb wel voor 1kitje ergens een 100 euro betaald (wat zat er in, 'haakj' voor helicoil te plaatsen, soort stokje, aantal helic oils, boortje, en tapje).
en zo'n helicoil ga je niet snel doortrekken heb ik al gevoeld.
Jarcos
Quadrider
Quadrider
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 18:50
Locatie: Druten

Bericht door Jarcos »

OK, dus dat is te doen. Zou gewoon het gat opboren en opnieuw tappen ook nog lukken, of zit er te weinig vlees aan die carterwand? Volgende week het blok eens opengooien als alles lukt, dan post ik ook wel wat foto's als er geïnteresseerden zijn :duimhoog:
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

opboren en andere draad zal niet gaan ( of je gaat maat groter moeten gaan en ook met de bout, maar ik zou helicoil nemen is veel sterker dan gewone draad) materiaal van carter is alulegering (en redelijk zacht).
Jarcos
Quadrider
Quadrider
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 18:50
Locatie: Druten

Bericht door Jarcos »

Uiteraard zal er dan een grotere bout in komen, dat was ook al de bedoeling. Maar goed, zoals je aangeeft is zo'n helicoil een stuk sterker. Zal ook wel met loctite erin gezet moeten worden denk ik? Ik was ook al even op zoek naar een goede 'gebruikershandleiding' om zo'n ding te plaatsen, suggesties zijn welkom...thx!
Plaats reactie