uitlijnen supermotardwielen
uitlijnen supermotardwielen
hello
Kheb onlangs supermotardwielen gekocht voor mijn banshee.
Nu is mijn vraag weet er soms iemand van jullie de waarden voor het uitlijnen ervan.
De quad dient alleen voor op de baan ni voor te crossen.
Veronderstel dat ze horizontaal als verticaal naar binnen moeten. Maar weet ni hoeveel.

Kheb onlangs supermotardwielen gekocht voor mijn banshee.
Nu is mijn vraag weet er soms iemand van jullie de waarden voor het uitlijnen ervan.
De quad dient alleen voor op de baan ni voor te crossen.
Veronderstel dat ze horizontaal als verticaal naar binnen moeten. Maar weet ni hoeveel.
- yamahakoppel
- Quad GOD 
dat uitlijnen heb ik gedaan met behulp van een lange rechte houten balk lang de quad gelegt tegen de achterband en het voorwiel zo geregeld dat het even wijdig liep met de balk dit aan bijde zijden en zien dat je stuur recht staat

Groetjes Kris 
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !

voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
evenwijdig ? dacht dat ze iets ofwat toespoor moesten hebben ... niet ?yamahakoppel schreef:dat uitlijnen heb ik gedaan met behulp van een lange rechte houten balk lang de quad gelegt tegen de achterband en het voorwiel zo geregeld dat het even wijdig liep met de balk dit aan bijde zijden en zien dat je stuur recht staat
de mijne hebben we iets of wat gegeven , weet nimeer hoeveel juist . sprot weet dat nog wel

~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~

~ RIP Blaster 2003 200cc ~
- yamahakoppel
- Quad GOD 
ja een kleinbeetje toe spoor maar ik heb ze evenwjdig gezet ja geprobeert dus eerder iets toe bij mij, de slijtage is nu niet meer zichtbaar aan de banden, ik had mijne quad verlaagt en het spoor niet geregeld en op 100 km waren die kaal nu heb ik toch al 1000 km met mijn nieuwe banden en er is niets aan te zien

Groetjes Kris 

- raptor350
- Quadracer 
Je banden mogen toch niet perfect recht staan ? Want bij auto's laten ze ook de banden uitlijnen dat ze niet perfect recht gaan ( weet wel niet waarom ...L crosser schreef:idd op die mann heb k het ook gedaan alleen dan met een 2 m lange waterpas zo weet je bijna zeker dat hij recht staat
 )
  )Maar laat je quad / banden gewoon uitlijnen in een (auto) garage, voor een auto kostte me dit 15euro, is professioneel gedaan met zo'n werkbank en computersysteem.
Dus voor die 15euro zou ik het zeker niet laten.

Owner van yamaha raptor350 
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
 crosseeuuuhhh ! 

Freestyle rules
 crosseeuuuhhh !
 crosseeuuuhhh ! 
- 
				No Limit W-tec
- Quad GOD 
- Contacteer:
0.5 cm is ruim voldoende voor de baan, meten van midden band achterkant en midden band voorkant, ongeveer gemeten op hoogte van center wiel.

www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team

- 
				No Limit W-tec
- Quad GOD 
- Contacteer:
Nee, 5 mm meer toe, daarom noemen ze het ook TOEspoor  

www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be

in de garage binnen doen heb ik al gevraagd maar de waarden van een auto zijn niet hetzelfde als een quad dus daarom dat ik de waardes moet hebbe.
dus als ik het goed begrijp is het 0.5 toespoor. Dit is dus horizontaal gezien. Maar verticaal gezien moeten de wielen ook ewa toespoor? veronderstel van wel. Want voor het uitlijnen heb je twee waardes nodig.

dus als ik het goed begrijp is het 0.5 toespoor. Dit is dus horizontaal gezien. Maar verticaal gezien moeten de wielen ook ewa toespoor? veronderstel van wel. Want voor het uitlijnen heb je twee waardes nodig.
ik reageer maar even hier, dan hoef ik geen nieuw topic te openen
wanneer men pa wel eens gaat rijden met de quad en rond de 80 rijdt. dan begint de quad nerveus te ''slingeren'' op de weg.
heeft dit ook met de wielen te maken? het uitlijnen?
er zitten crossbanden onder. waarvan aan de binnen kant iets meer slijtage is.
enig idee hoe dit op te lossen? uitlijnen? andere banden? ( uitlijnen kan alleen met de 2 koperen staven he? die naar ieder wiel voor toe loopt. )
want dit heb ik namelijk al gedaan. maar als het hier aan ligt moet ik dan gewoon een rechte balk naast het voorste wiel zetten?

wanneer men pa wel eens gaat rijden met de quad en rond de 80 rijdt. dan begint de quad nerveus te ''slingeren'' op de weg.
heeft dit ook met de wielen te maken? het uitlijnen?
er zitten crossbanden onder. waarvan aan de binnen kant iets meer slijtage is.
enig idee hoe dit op te lossen? uitlijnen? andere banden? ( uitlijnen kan alleen met de 2 koperen staven he? die naar ieder wiel voor toe loopt. )
want dit heb ik namelijk al gedaan. maar als het hier aan ligt moet ik dan gewoon een rechte balk naast het voorste wiel zetten?
Van het weekend nog uitgelijnd. Mijn methode:
1. Het stuur gevoelsmatig perfect recht zetten.
2. Beide stuurstangen helemaal losdraaien, en vervolgens allebei 10 slagen indraaien, zodat alle 4 de balljoints dezelfde lengte aan open liggend schroefdraad hebben.
3. Nu op een duidelijke plek vanaf je profiel meten (dit geld dus aan beide kanten, gespiegeld!). Ik heb het hier gedaan:

Deze plek pak je aan de voorkant, en vervolgens aan de achterkant van beide wielen.
4. Het verschil heb ik op ongeveer 0.5 cm. gehouden, een mooi straatgebruik-waarde. Dus: voor bijv. 99,5 cm, dan achter 100 cm.
Het stelt echt niet veel voor allemaal. Neem er gewoon even de tijd voor. Succes!

1. Het stuur gevoelsmatig perfect recht zetten.
2. Beide stuurstangen helemaal losdraaien, en vervolgens allebei 10 slagen indraaien, zodat alle 4 de balljoints dezelfde lengte aan open liggend schroefdraad hebben.
3. Nu op een duidelijke plek vanaf je profiel meten (dit geld dus aan beide kanten, gespiegeld!). Ik heb het hier gedaan:

Deze plek pak je aan de voorkant, en vervolgens aan de achterkant van beide wielen.
4. Het verschil heb ik op ongeveer 0.5 cm. gehouden, een mooi straatgebruik-waarde. Dus: voor bijv. 99,5 cm, dan achter 100 cm.
Het stelt echt niet veel voor allemaal. Neem er gewoon even de tijd voor. Succes!
hey, mss ff reageren 
Toespoor is nodig bij quad's met achterwielaandrijving. Door de aandrijving worden de voorwielen iets naar buiten gedrukt, waardoor het toespoor wordt gecorrigeerd en de wielen perfect rechtuit draaien. Zonder toespoor zouden de banden onnodig slijten en zou het brandstofverbruik hoger liggen. quad's met vierwielaandrijving hebben uitspoor: de wielen zijn iets naar buiten gedraaid.
misschien een kleine verduidelijking...
grtz wes

Toespoor is nodig bij quad's met achterwielaandrijving. Door de aandrijving worden de voorwielen iets naar buiten gedrukt, waardoor het toespoor wordt gecorrigeerd en de wielen perfect rechtuit draaien. Zonder toespoor zouden de banden onnodig slijten en zou het brandstofverbruik hoger liggen. quad's met vierwielaandrijving hebben uitspoor: de wielen zijn iets naar buiten gedraaid.
misschien een kleine verduidelijking...
grtz wes

impossible is just a word