extra batterij

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
El Timbo
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

extra batterij

Bericht door El Timbo »

Ik zou een extra batterij willen plaatsen op men honda. Nu is de vraag, kan ik dit doen met een parallelle verbinding naar men bestaande batterij zondar dat ik iets ga kapot doen. Vb. men alternator (of hoe dat beest noemt).

De bedoeling is om 2 fog lights te connecteren. Maar deze zijn iets te sterk voor men standaard batterij van 8000mAh.
Dus ik zou achter men luchtbox nog 1 van 12000mAh plaatsen en deze verbinden met de standaard.

Iemand ervaring ?
BMW K1200Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

waarom steek je dan van de eerste keer geen zwaardere batt??? het enige nadeel is er dat die niet meer fatsoenlijk gaat opgeladen worden. de alternator is te licht maar heeft op zich geen pb.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
El Timbo
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door El Timbo »

gaat hij dan nooit tot het maximum opladen, of gaat het dan langer duren?

Als het langer gaat duren, geen probleem. Maar als hij niet tot de max gaat dan moet ik een andere alternator nemen ook.

1 van de mogelijkheden was de batterij gewoon vervangen ja. Ik zou ze dan toch direct achter men luchtfilter plaatsen.
Maar dan heb ik 1 batterij waar ik niets mee doe, en ik dacht....beter op de quad dan in de kast :wink:
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

of je lmoet ze er parralel aanschakelen maar met een schakelaar ontkoppelen en ze appart opladen, en aleen als je ze nodig hebt ze inschakelen.
greetz
El Timbo
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door El Timbo »

De bedoeling is eigenlijk ipv grootlichten (faren) vooraan, de fog lights te laten branden. Omdat ik deze zomer (en de volgende jaren) men quad meeneem naar Kroatie. Maar daar kennen ze nog geen straatverlichting...

De fog lights zijn 12v 55W /stuk :twisted:
Dat kan mijn standaard batterijtje niet trekken denk ik. (ze zullen wel nooit tesamen branden met men headlights...)
Je kan het best vergelijken met klein+groot lichten maar dan klein+mist lichten.
Daarom moet de batterij altijd aan staan, want ik ben niet van plan telkens af te stappen als ik even veel licht wil....
El Timbo
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door El Timbo »

heb met iemand hier op het werk gekeken. Die wist te zeggen dat je alternator en dan iets langer over zal doen, maar dat het best te doen is.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Misschien moet je de alternator ook laten veranderen zodat hij meer kan laden anders bestaat de kans dat je zonder stroom komt te staan....
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
El Timbo
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door El Timbo »

ik ga het eerst proberen door enkel een extra batterij te plaatsen.
we zien erna wel of dit voldoende is of niet.

Iedereen bedankt voor de antwoordjes :wink:
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

hij zal er veel langer over doen hangt ervan af hoe zwaar die alternator aankan staat erop normaal.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

stroom kan je gewoon uitrekenen. Als je je normale verbruik dus je lampen en andere constant draaiende accesoires (radio ofzo?) bij elkaar optelt in Amperes en dit aftrekt van de laadstroom moet je een positief getal overhouden dit positieve getal gaat naar de accu('s) om bij te laden. Komt er een negatief getal uit ga je langzaam of snel je accu('s) leegtrekken. Hoeveel accu je ook hebt ze gaan leeg. Ik zal het ik nooit zo bouwen das natuurlijk een prutoplossing al neem je 400 ampere uur mee hij gaat leeg. Dan zal je dus bewust je accesoires uit moeten zetten om je accu bij te laden. Nooit doen!!!
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Plaats reactie