extra batterij
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 146
- Lid geworden op: za 10 jan, 2004 13:16
- Locatie: Niel (Zuid-Antwerpen)
- Contacteer:
extra batterij
Ik zou een extra batterij willen plaatsen op men honda. Nu is de vraag, kan ik dit doen met een parallelle verbinding naar men bestaande batterij zondar dat ik iets ga kapot doen. Vb. men alternator (of hoe dat beest noemt).
De bedoeling is om 2 fog lights te connecteren. Maar deze zijn iets te sterk voor men standaard batterij van 8000mAh.
Dus ik zou achter men luchtbox nog 1 van 12000mAh plaatsen en deze verbinden met de standaard.
Iemand ervaring ?
De bedoeling is om 2 fog lights te connecteren. Maar deze zijn iets te sterk voor men standaard batterij van 8000mAh.
Dus ik zou achter men luchtbox nog 1 van 12000mAh plaatsen en deze verbinden met de standaard.
Iemand ervaring ?
BMW K1200Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 146
- Lid geworden op: za 10 jan, 2004 13:16
- Locatie: Niel (Zuid-Antwerpen)
- Contacteer:
gaat hij dan nooit tot het maximum opladen, of gaat het dan langer duren?
Als het langer gaat duren, geen probleem. Maar als hij niet tot de max gaat dan moet ik een andere alternator nemen ook.
1 van de mogelijkheden was de batterij gewoon vervangen ja. Ik zou ze dan toch direct achter men luchtfilter plaatsen.
Maar dan heb ik 1 batterij waar ik niets mee doe, en ik dacht....beter op de quad dan in de kast
Als het langer gaat duren, geen probleem. Maar als hij niet tot de max gaat dan moet ik een andere alternator nemen ook.
1 van de mogelijkheden was de batterij gewoon vervangen ja. Ik zou ze dan toch direct achter men luchtfilter plaatsen.
Maar dan heb ik 1 batterij waar ik niets mee doe, en ik dacht....beter op de quad dan in de kast
BMW K1200Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 146
- Lid geworden op: za 10 jan, 2004 13:16
- Locatie: Niel (Zuid-Antwerpen)
- Contacteer:
De bedoeling is eigenlijk ipv grootlichten (faren) vooraan, de fog lights te laten branden. Omdat ik deze zomer (en de volgende jaren) men quad meeneem naar Kroatie. Maar daar kennen ze nog geen straatverlichting...
De fog lights zijn 12v 55W /stuk
Dat kan mijn standaard batterijtje niet trekken denk ik. (ze zullen wel nooit tesamen branden met men headlights...)
Je kan het best vergelijken met klein+groot lichten maar dan klein+mist lichten.
Daarom moet de batterij altijd aan staan, want ik ben niet van plan telkens af te stappen als ik even veel licht wil....
De fog lights zijn 12v 55W /stuk
Dat kan mijn standaard batterijtje niet trekken denk ik. (ze zullen wel nooit tesamen branden met men headlights...)
Je kan het best vergelijken met klein+groot lichten maar dan klein+mist lichten.
Daarom moet de batterij altijd aan staan, want ik ben niet van plan telkens af te stappen als ik even veel licht wil....
BMW K1200Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
stroom kan je gewoon uitrekenen. Als je je normale verbruik dus je lampen en andere constant draaiende accesoires (radio ofzo?) bij elkaar optelt in Amperes en dit aftrekt van de laadstroom moet je een positief getal overhouden dit positieve getal gaat naar de accu('s) om bij te laden. Komt er een negatief getal uit ga je langzaam of snel je accu('s) leegtrekken. Hoeveel accu je ook hebt ze gaan leeg. Ik zal het ik nooit zo bouwen das natuurlijk een prutoplossing al neem je 400 ampere uur mee hij gaat leeg. Dan zal je dus bewust je accesoires uit moeten zetten om je accu bij te laden. Nooit doen!!!
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"