ligt het aan de banden ?
ligt het aan de banden ?
Ik ben deze namiddag weest crossen met de quad in het hondapark in olmen. Ik was bij de eerste dus het parcours was nog redelijk vlak en ik kreeg mijn ltz bijna niet vooruit. Echt volgas geven en gewoon kunnen doorschakelen tot 4-5 en dan max 50km/u gaan. Ik heb nog steeds de originele banden liggen en de noppen zijn nog +-2 cm dik , is dit nog wel diep genoeg ? Ik heb altijd op harde ondergronden gereden en dit is de eerste keer op zware zandgrond.
Nadien heb ik nog een uur alles samen gereden , maar het was bijna onmogelijk om er door te geraken .
Welke banden zouden jullie aanraden als zandband ?
Nadien heb ik nog een uur alles samen gereden , maar het was bijna onmogelijk om er door te geraken .
Welke banden zouden jullie aanraden als zandband ?
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
-
blaster007
- Quadrider

Ik ben met mijn blaster daar gaan rijden en ik geraakte er goed door ook al was het heel zwaar
Je moet daar in die modder ook niet te hoog schakelen eh laat em maar wat toeren vvreten
Hondapark is ook een heel zwaar circuit met al die sporen daarachter in de bos maar voor men blaster was het geen probleem
Ik denk niet dat het aan de banden ligt hoor
yuuu
Je moet daar in die modder ook niet te hoog schakelen eh laat em maar wat toeren vvreten
Hondapark is ook een heel zwaar circuit met al die sporen daarachter in de bos maar voor men blaster was het geen probleem
Ik denk niet dat het aan de banden ligt hoor
yuuu
De juiste bar weet ik niet , zal ik straks eens meten .
Maar ik kan erop springen zonder dat ze indeuken , waarschijnlijk dus te hard maar ik zal het zo meteen even meten.
Maar als je wielen spinnen als een gek ga je gewoon niet vooruit en dan mag je al goed kunnen rijden denk ik
Maar ik kan erop springen zonder dat ze indeuken , waarschijnlijk dus te hard maar ik zal het zo meteen even meten.
Kan ook aan mij liggen , heb nog niet zoveel ervaring op het parcours .Ik denk niet dat het aan de banden ligt hoor![]()
Maar als je wielen spinnen als een gek ga je gewoon niet vooruit en dan mag je al goed kunnen rijden denk ik
Laatst gewijzigd door 72_mrd op wo 30 jul, 2008 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
Ja want ik rijd er ook dikwijls mee over de weg en dan is hij met plattere banden bijna onbestuurbaar omdat hij zoveel grip heeft.
Wanneer zijn je banden eigenlijk versleten ? Als de toppen helemaal weg zijn of bij een bepaalde lengte?
Want er was ook iemand met een banschee en die zijn toppen waren toch wel het dubbel van de mijne en die ploegde overal door als het niets was.
Wanneer zijn je banden eigenlijk versleten ? Als de toppen helemaal weg zijn of bij een bepaalde lengte?
Want er was ook iemand met een banschee en die zijn toppen waren toch wel het dubbel van de mijne en die ploegde overal door als het niets was.
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
ja het voordeel van hardere banden is dat je op de baan meer kan "driften" 
maar ikzelf rijd ook meer op de baan dan op het "land" en ik vind dat het toch beter is met iets zachtere banden...
als je baanbanden hebt niet natuurlijk ...
ja voor mij zijn de banden versleten als je geen noppen meer hebt
maar ikzelf rijd ook meer op de baan dan op het "land" en ik vind dat het toch beter is met iets zachtere banden...
als je baanbanden hebt niet natuurlijk ...
ja voor mij zijn de banden versleten als je geen noppen meer hebt
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer
;), maar dan zonder sirene 
-
blaster007
- Quadrider

-
zilladude
- Pro Quadrider

idd ! banshee rules !blaster007 schreef:ja een banshee is ook een beest van een machien en zkr in de modder ook omdat dit 2 - takt is een veel vinnigergeen moeite voor de bansheeeeeeee
![]()
yuu
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
-
blaster007
- Quadrider

ja dat is ook normaal dat die banshee er beter doorveegde is die diepe modder veel meer bandenspin nzo
dunne bandjes kan je daar wel gebruiken 
Laatst gewijzigd door blaster007 op wo 30 jul, 2008 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Terstraks de quad gekuisd en bandenspannig even nagemeten.
Er zat 6.1 psi in
heb hem nu op 2.5 psi staan staat ook op de band en je voelt wel dat hij meer grip heeft (heb enkel op de baan getest).
Morgen is testen in het zand , maar deze banjes zijn toch bijna op.
Zijn maxis razr goede zandbanden ?
Er zat 6.1 psi in
Morgen is testen in het zand , maar deze banjes zijn toch bijna op.
Zijn maxis razr goede zandbanden ?
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
-
blaster007
- Quadrider

De razr voorbanden zijn die smaller als een stnd ltz band ? Of passen ze gewoon op de velg ?
Want dan ga ik me zo een setje aanschaffen .
@blaster007 vanwaar ben je dat je in het hondapark komt , misschien is samen rijden (ik kan/moet nog veel leren
)
Want dan ga ik me zo een setje aanschaffen .
@blaster007 vanwaar ben je dat je in het hondapark komt , misschien is samen rijden (ik kan/moet nog veel leren
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider