ligt het aan de banden ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

ligt het aan de banden ?

Bericht door 72_mrd »

Ik ben deze namiddag weest crossen met de quad in het hondapark in olmen. Ik was bij de eerste dus het parcours was nog redelijk vlak en ik kreeg mijn ltz bijna niet vooruit. Echt volgas geven en gewoon kunnen doorschakelen tot 4-5 en dan max 50km/u gaan. Ik heb nog steeds de originele banden liggen en de noppen zijn nog +-2 cm dik , is dit nog wel diep genoeg ? Ik heb altijd op harde ondergronden gereden en dit is de eerste keer op zware zandgrond.

Nadien heb ik nog een uur alles samen gereden , maar het was bijna onmogelijk om er door te geraken .
Welke banden zouden jullie aanraden als zandband ?
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
blaster007
Quadrider
Quadrider

Bericht door blaster007 »

Ik ben met mijn blaster daar gaan rijden en ik geraakte er goed door ook al was het heel zwaar :?
Je moet daar in die modder ook niet te hoog schakelen eh laat em maar wat toeren vvreten :p
Hondapark is ook een heel zwaar circuit met al die sporen daarachter in de bos maar voor men blaster was het geen probleem :? :wink:
Ik denk niet dat het aan de banden ligt hoor :D

yuuu :D
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

misschien staan je banden wat te hard, als je ze wat platter zet gaat het volgens mij beter gaan.
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

het zou wel aan de banden kunnen liggen hoor , want als ik cross heb ik ook enorm veel wielspin met de originele banden ;)
hoeveel bar heb je op je banden staan ?
ik zet ze op 0.6bar
grtz
wesley
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

De juiste bar weet ik niet , zal ik straks eens meten .
Maar ik kan erop springen zonder dat ze indeuken , waarschijnlijk dus te hard maar ik zal het zo meteen even meten.

Ik denk niet dat het aan de banden ligt hoor :D
Kan ook aan mij liggen , heb nog niet zoveel ervaring op het parcours .
Maar als je wielen spinnen als een gek ga je gewoon niet vooruit en dan mag je al goed kunnen rijden denk ik
Laatst gewijzigd door 72_mrd op wo 30 jul, 2008 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

ja dan zijn ze zeker te hard ;)
had de mijne achteraan eerst op 1 bar staan , maar heb dat vermindert naar 0.6 en dat rijd veel beter (meer grip )
grtz
wesley
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

Ja want ik rijd er ook dikwijls mee over de weg en dan is hij met plattere banden bijna onbestuurbaar omdat hij zoveel grip heeft.
Wanneer zijn je banden eigenlijk versleten ? Als de toppen helemaal weg zijn of bij een bepaalde lengte?
Want er was ook iemand met een banschee en die zijn toppen waren toch wel het dubbel van de mijne en die ploegde overal door als het niets was.

LTR-450 Rider
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

ja het voordeel van hardere banden is dat je op de baan meer kan "driften" :p
maar ikzelf rijd ook meer op de baan dan op het "land" en ik vind dat het toch beter is met iets zachtere banden... :wink:
als je baanbanden hebt niet natuurlijk ... :D
ja voor mij zijn de banden versleten als je geen noppen meer hebt :p
blaster007
Quadrider
Quadrider

ja een banshee is ook een beest van een machien en zkr in de modder ook omdat dit 2 - takt is een veel vinniger :D geen moeite voor de bansheeeeeeee :p

yuu
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

tuurlijk een banshee is gewoon een vliegmachien :p
maar een banshee zal wel meer moeite hebben in het zand dan een dikke 4-takt
4-takt :wijzen: meer koppel :p
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

blaster007 schreef:ja een banshee is ook een beest van een machien en zkr in de modder ook omdat dit 2 - takt is een veel vinniger :D geen moeite voor de bansheeeeeeee :p

yuu
idd ! banshee rules ! :p
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
blaster007
Quadrider
Quadrider

ja dat is ook normaal dat die banshee er beter doorveegde is die diepe modder veel meer bandenspin nzo :D dunne bandjes kan je daar wel gebruiken :wink:
Laatst gewijzigd door blaster007 op wo 30 jul, 2008 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

Terstraks de quad gekuisd en bandenspannig even nagemeten.
Er zat 6.1 psi in :shock: heb hem nu op 2.5 psi staan staat ook op de band en je voelt wel dat hij meer grip heeft (heb enkel op de baan getest).

Morgen is testen in het zand , maar deze banjes zijn toch bijna op.
Zijn maxis razr goede zandbanden ?

LTR-450 Rider
blaster007
Quadrider
Quadrider

ja maxxis razr zijn goede banden hebb ik gehoord die veel grip bieden dit gaat natuurlijk ten koste van de slijtvastheid van de banden ;)
op circuits met veel sporen zijn dunne banden met een smalle velg heel handig :wink: :p

yuu :D
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

De razr voorbanden zijn die smaller als een stnd ltz band ? Of passen ze gewoon op de velg ?

Want dan ga ik me zo een setje aanschaffen .

@blaster007 vanwaar ben je dat je in het hondapark komt , misschien is samen rijden (ik kan/moet nog veel leren :afgestudeerd: )

LTR-450 Rider
Plaats reactie