Snerpend geluid normaal?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Den Billie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10

Snerpend geluid normaal?

Bericht door Den Billie »

Beste quadrijders,

Mijn quad maakt al van in het begin (heb hem nu ongeveer een maand) een snerpend geluid bij bepaalde toerentallen.

In onderstaande filmpje kan je dit duidelijk horen op het moment dat ik naar de camera toe rijd:
http://www.koebra.be/autowereld/Film.wmv

Edit: je hoort het op 0:20 en 0:22

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Volgens Don Gigantico zou het te maken hebben met de ketting, maar ik meen het geluid ook te hebben als ik in neutraal gas geef.

Volgende week ga ik wellicht bij de dealer, maar had ook graag jullie mening gekend.

Vriendelijke groeten,

Den Billie.
z400_racer
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
Locatie: Aalst

Bericht door z400_racer »

dat is bij mij toch niet...
lijkt alsof er iets hard trilt op dat moment :?
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Den Billie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10

Bericht door Den Billie »

z400_racer schreef:dat is bij mij toch niet...
lijkt alsof er iets hard trilt op dat moment :?
Ik had ook eerst dat gedacht, maar alles lijkt me redelijk goed vast te zitten... Hopelijk niets ernstig toch, zou wel spijtig zijn voor een nieuw machien...
billi
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: do 16 mar, 2006 22:39
Locatie: sint truiden
Contacteer:

Bericht door billi »

je moet eens kijken naar u bescherm platen onder de quad,als deze gene goeie join heeft trilt het op een bepaalt toeren tal,en da gaat da geluid zijn,gr
raptor 700R speciaal edition.
Den Billie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10

Bericht door Den Billie »

billi schreef:je moet eens kijken naar u bescherm platen onder de quad,als deze gene goeie join heeft trilt het op een bepaalt toeren tal,en da gaat da geluid zijn,gr
Da's godverdikke wel een gedacht! Daar heb ik niet aan gedacht dedzu, en ja, ik kan niet zeggen "voor die platen er waren had ik dat niet" want de platen zaten er van in 't begin op... Check ik morgen zeker eens na!

Thanx 4 the tip!
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Bericht door cyclonedriver »

billi schreef:je moet eens kijken naar u bescherm platen onder de quad,als deze gene goeie join heeft trilt het op een bepaalt toeren tal,en da gaat da geluid zijn,gr
dat is het inderdaad !
Den Billie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10

Bericht door Den Billie »

Ik heb de beschermplaten aan de voorwielen en de centrale beschermplaat eraf gehaald, en het vervelende gesnerp is inderdaad weg :knikduim: .

Vraag is nu: ik wil die platen er wel terug op, hoe bevestig ik die dan best om van het gesnerp af te zijn? Rubbertjes gebruiken aan de bouten?
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

plaats rubberen strepen tussen kader en platen , dan is het zeker weg ;)
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Plaats reactie