Hallo allen,
Na een tijdje weggeweest te zijn (en eigenlijk amper met de quad gereden te hebben) ben ik terug. 't Zal met 't weer te maken hebben zeker
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
.
Laat me beginnen met de intussen gedane updates:
- installatie pinkerset voor en achter
- installatie nieuwe stuurstang
- installatie vapor teller en houder
Allemaal wreed wijs en schoon, maar ik zit toch met een (misschien domme) vraag betreffende de choke. Ten gevolge van de bediening voor de pinkers, is ook de choke-bediening vervangen geworden. En 't is hieromtrent dat ik graag wat duidelijkheid had verkregen. De standaardchoke moest helemaal naar links bij slecht starten motor (dus helemaal open) om dan geleidelijk naar rechts te verschuiven (choke toe) zodra 't boeltje goed liep.
Nu vraag ik mij af of dit bij de nieuwe bediening analoog is (zie foto). Ik ga uit van wel, maar vraag het mij af omdat het toerental van de motor 'raar' evolueert. Als ik de choke helemaal naar links zet (dus ik veronderstel helemaal open) dan start de motor vrij vlot op, maar als ik dan de choke naar rechts verschuif (met de bedoeling om hem toe te zetten en het toerental te verlagen) gaat mijn toerental omhoog. Verschuif ik de choke naar helemaal rechts, dan gaat het toerental opnieuw naar beneden. Of dus: of ik nu van links naar rechts schuif, of van rechts naar links, blijkbaar leidt de middenstand steeds tot een hoger toerental. Is dit normaal? Bedien ik de choke wel correct?
Bijkomend vraagje waar ik ook wel eens een antwoord op had geweten: het symbool dat bij de choke staat (de liggende driehoek en dan bolletje met streep door), wat betekent dat eigenlijk?
Ik hoop dat iemand van jullie me wil helpen, en me niet als de zoveelste "f*kking n**b" beschouwt
![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
.
Thx,
Den Billie.