Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport
-
- Toeschouwer
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10
Thanx voor de reacties. Foto's zijn genomen met m'n Canon EOS 400D spiegelreflex
Het getril is voorlopig opgelost, doordat ik de beschermplaten eraf heb gehaald, en ze liggen nog steeds in een hoekske... Moet eens zoeken naar wat stukjes rubber vooraleer ik ze terug bevestig.
Op de band vooraan staat 195/50-10.
Het getril is voorlopig opgelost, doordat ik de beschermplaten eraf heb gehaald, en ze liggen nog steeds in een hoekske... Moet eens zoeken naar wat stukjes rubber vooraleer ik ze terug bevestig.
Op de band vooraan staat 195/50-10.
Hoe breed zijn je velgen vooraan?
6 inch? Kun je anders eens meten met een meter, hoe breed je velg is?
Je legt je meter op de band en hoeveel cm je band over de velg steekt aan beide kanten trek je eraf..
Ik heb vooraan op mijn raptor ook Douglas Red Labels liggen van 6 breed en zou graag hetzelfde effect band/velg bekomen..
6 inch? Kun je anders eens meten met een meter, hoe breed je velg is?
Je legt je meter op de band en hoeveel cm je band over de velg steekt aan beide kanten trek je eraf..
Ik heb vooraan op mijn raptor ook Douglas Red Labels liggen van 6 breed en zou graag hetzelfde effect band/velg bekomen..
-
- Toeschouwer
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10
Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport
Hallo allen,
Na een tijdje weggeweest te zijn (en eigenlijk amper met de quad gereden te hebben) ben ik terug. 't Zal met 't weer te maken hebben zeker .
Laat me beginnen met de intussen gedane updates:
- installatie pinkerset voor en achter
- installatie nieuwe stuurstang
- installatie vapor teller en houder
Allemaal wreed wijs en schoon, maar ik zit toch met een (misschien domme) vraag betreffende de choke. Ten gevolge van de bediening voor de pinkers, is ook de choke-bediening vervangen geworden. En 't is hieromtrent dat ik graag wat duidelijkheid had verkregen. De standaardchoke moest helemaal naar links bij slecht starten motor (dus helemaal open) om dan geleidelijk naar rechts te verschuiven (choke toe) zodra 't boeltje goed liep.
Nu vraag ik mij af of dit bij de nieuwe bediening analoog is (zie foto). Ik ga uit van wel, maar vraag het mij af omdat het toerental van de motor 'raar' evolueert. Als ik de choke helemaal naar links zet (dus ik veronderstel helemaal open) dan start de motor vrij vlot op, maar als ik dan de choke naar rechts verschuif (met de bedoeling om hem toe te zetten en het toerental te verlagen) gaat mijn toerental omhoog. Verschuif ik de choke naar helemaal rechts, dan gaat het toerental opnieuw naar beneden. Of dus: of ik nu van links naar rechts schuif, of van rechts naar links, blijkbaar leidt de middenstand steeds tot een hoger toerental. Is dit normaal? Bedien ik de choke wel correct?
Bijkomend vraagje waar ik ook wel eens een antwoord op had geweten: het symbool dat bij de choke staat (de liggende driehoek en dan bolletje met streep door), wat betekent dat eigenlijk?
Ik hoop dat iemand van jullie me wil helpen, en me niet als de zoveelste "f*kking n**b" beschouwt .
Thx,
Den Billie.
Na een tijdje weggeweest te zijn (en eigenlijk amper met de quad gereden te hebben) ben ik terug. 't Zal met 't weer te maken hebben zeker .
Laat me beginnen met de intussen gedane updates:
- installatie pinkerset voor en achter
- installatie nieuwe stuurstang
- installatie vapor teller en houder
Allemaal wreed wijs en schoon, maar ik zit toch met een (misschien domme) vraag betreffende de choke. Ten gevolge van de bediening voor de pinkers, is ook de choke-bediening vervangen geworden. En 't is hieromtrent dat ik graag wat duidelijkheid had verkregen. De standaardchoke moest helemaal naar links bij slecht starten motor (dus helemaal open) om dan geleidelijk naar rechts te verschuiven (choke toe) zodra 't boeltje goed liep.
Nu vraag ik mij af of dit bij de nieuwe bediening analoog is (zie foto). Ik ga uit van wel, maar vraag het mij af omdat het toerental van de motor 'raar' evolueert. Als ik de choke helemaal naar links zet (dus ik veronderstel helemaal open) dan start de motor vrij vlot op, maar als ik dan de choke naar rechts verschuif (met de bedoeling om hem toe te zetten en het toerental te verlagen) gaat mijn toerental omhoog. Verschuif ik de choke naar helemaal rechts, dan gaat het toerental opnieuw naar beneden. Of dus: of ik nu van links naar rechts schuif, of van rechts naar links, blijkbaar leidt de middenstand steeds tot een hoger toerental. Is dit normaal? Bedien ik de choke wel correct?
Bijkomend vraagje waar ik ook wel eens een antwoord op had geweten: het symbool dat bij de choke staat (de liggende driehoek en dan bolletje met streep door), wat betekent dat eigenlijk?
Ik hoop dat iemand van jullie me wil helpen, en me niet als de zoveelste "f*kking n**b" beschouwt .
Thx,
Den Billie.
Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport
dat driehoekje is een pijltje en dat bolletje het teken dat choke betekend en volgens mij sta het pijltje naar links dus met een koude start met de hendel ook naar links en zodra ie loopt naar rechts.
Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport
dat moet de lucht inlaat voorstellen en het choke klepje erin
w-tec club member
-
- Toeschouwer
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10
Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport
Dus, als ik de theorie goed begrepen heb:
Met de choke bedien je een klep, die het benzine/lucht mengsel beïnvloedt. Bij een koude start kan je het goed lopen van de motor bevorderen door deze klep te sluiten waardoor ie minder lucht trekt. Resultaat is een hoger toerental.
Wat het symbool betreft: dus helemaal links (naar de linkertip van de driehoek) houdt dan eigenlijk in dat het klepje horizontaal komt te liggen, waardoor de luchtinlaat wordt afgesloten? En helemaal rechts komt het klepje dan verticaal te staan, om maximale luchtinlaat te hebben. Heb ik 't zo correct?
Alvast bedankt.
Met de choke bedien je een klep, die het benzine/lucht mengsel beïnvloedt. Bij een koude start kan je het goed lopen van de motor bevorderen door deze klep te sluiten waardoor ie minder lucht trekt. Resultaat is een hoger toerental.
Wat het symbool betreft: dus helemaal links (naar de linkertip van de driehoek) houdt dan eigenlijk in dat het klepje horizontaal komt te liggen, waardoor de luchtinlaat wordt afgesloten? En helemaal rechts komt het klepje dan verticaal te staan, om maximale luchtinlaat te hebben. Heb ik 't zo correct?
Alvast bedankt.
Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport
ja zo heb je het goed volgens mij ,en voor de zekerheid haal je luchtfilter los en kijk in je carb. van achteren.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 17 jul, 2008 16:10
Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport
Thanx allen, zo kan ik weer met een gerust hart verder rijden
Re: Mijn quad: '08 Suzuki LT-Z 400 QuadSport
Ik heb datzelfde kastje op mijn wolverine zitten....
Het klopt wat ratjetoet zegt, bij starten het hendeltje naar links en als je de choke weer 'uit' wilt hebben het hendeltje naar rechts.
Het klopt wat ratjetoet zegt, bij starten het hendeltje naar links en als je de choke weer 'uit' wilt hebben het hendeltje naar rechts.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700