blaster probleem
-
mr. frauley
- Quadrider

blaster probleem
hey,
als ik wil optrekken in 1ste dan "treuzelt" de quad voor hij op zijn toeren komt, hoe komt dit?
Staat hij te rijk? Hoe kan ik dit laten verdwijnen, want ik ben nog niet erg wijs in het gebied van de carburateur enz.
ciao
als ik wil optrekken in 1ste dan "treuzelt" de quad voor hij op zijn toeren komt, hoe komt dit?
Staat hij te rijk? Hoe kan ik dit laten verdwijnen, want ik ben nog niet erg wijs in het gebied van de carburateur enz.
ciao
-
mr. frauley
- Quadrider

- raptor350
- Quadracer

Wat is je setup ?mr. frauley schreef:ja indd.
als ik mijn gas snel indruk dan gaat het toerental niet gelijkmatig op..
morgen zal ik een kijken wat de kleur van mijn bougie is.
Ligt waarschijnlijk aan je sproeier. ( weet je soms toevallig welke maat erin steekt ? )
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
luister hier een naar heb je dit aan de hand bij 3-7 sec ?
http://www.youtube.com/watch?v=sHy48Y7qLG0
http://www.youtube.com/watch?v=sHy48Y7qLG0
w-tec club member
-
mr. frauley
- Quadrider

ja dat heb ik, maar dan alleen als ik vertrek in 1ste dat hij zo even niet op toeren geraakt.
De maat van mijn sproeier weet ik niet, ik laat men quad altijd afstellen bij jumpingjet want zelf ken k er niets van.
==> kheb juist even gekeken wat de kleur van mijn bougie was. Deze was zwart aan het topje en koffiebruin juist eronder( aan het begin van de schroefdraad).
Ik vermoed dus dat mijn sproeier te groot is. Moet mijn hele carburateur nu opnieuw afgesteld worden?
Deze keer had ik er wel minder last van dat hij niet goed op toeren komt, dit is meestal wanneer hij heel warm is?
ciao
De maat van mijn sproeier weet ik niet, ik laat men quad altijd afstellen bij jumpingjet want zelf ken k er niets van.
==> kheb juist even gekeken wat de kleur van mijn bougie was. Deze was zwart aan het topje en koffiebruin juist eronder( aan het begin van de schroefdraad).
Ik vermoed dus dat mijn sproeier te groot is. Moet mijn hele carburateur nu opnieuw afgesteld worden?
Deze keer had ik er wel minder last van dat hij niet goed op toeren komt, dit is meestal wanneer hij heel warm is?
ciao
- raptor350
- Quadracer

Ik zie aan je profiel van uw blaster dat er motorisch toch al redelijk veel is veranderd.mr. frauley schreef:ja dat heb ik, maar dan alleen als ik vertrek in 1ste dat hij zo even niet op toeren geraakt.
ciao
v-force membraan , doma uitlaatlijn , twin air filter , cilindekop gevlakt ...
Dus sproeier zal wel paar maten groter moeten dan 230 ( de originele sproeier ) gaat per 10.
Kijk eens wat voor maat sproeier er nu in zit.
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
-
mr. frauley
- Quadrider

- raptor350
- Quadracer

die zit in de carburateur ( dat grijs ding waar uw benzine en olieslang naartoe gaat ) langs de ene kant zit die vast aan je spruitstuk en aan de andere kant aan je luchtfilterbuis.mr. frauley schreef:waar zit de sproeier, ben niet zo goed thuis op dit vlak?
Als je de vlotter van de carbu losvijst kom je je sproeier tegen, is dat goud ding in het midden, die je kan losvijzen met een platte schroevendraaier.
foto:

Veel succes
Freestyle rules
crosseeuuuhhh ! 
Freestyle rules
-
mr. frauley
- Quadrider

ondanks je goede uitleg is het me niet gelukt, ik kan er niet aan uit was er nu allemaal los moet gemaakt worden om de carburateur los te krijgen.
Ik wou beginnen met mijn benzinedarmje, dus zo stom als ik ben schroef ik dat draaiding(met reserve en normal op) los en dan kwam er nat. benzine uit. Ik schroef het terug dicht en nu blijft er voordurend een beetje benzine uit lekken. Hoe stop ik dit, de schroeven kunnen niet meer vaster aangedraaid worden.
ciao
Ik wou beginnen met mijn benzinedarmje, dus zo stom als ik ben schroef ik dat draaiding(met reserve en normal op) los en dan kwam er nat. benzine uit. Ik schroef het terug dicht en nu blijft er voordurend een beetje benzine uit lekken. Hoe stop ik dit, de schroeven kunnen niet meer vaster aangedraaid worden.
ciao
-
mr. frauley
- Quadrider

-
mr. frauley
- Quadrider