Daarbij geeft de ene dealer aan dat Polaris geweldig is, de andere moet er niets van hebben, en zo gaat het maar door...
Ik had destijds overwogen om de TGB Blade 425 LE aan te schaffen, maar achteraf heb ik toch mijn twijfels gezien het voor lange ritten met 2 man niet de beste optie is.
Ik wil dus een stevige en mooie bak met power (600cc - 750cc), voornamelijk om te rijden op kleine wegen met twee man, budget is maximaal 10.000 euro.
Zwaar ploeterwerk zal ik misschien ook wel eens meemaken, maar dat is niet het belangrijkste.
Nu ben ik op zoek naar een A merk, maar dat schiet ook niet op (althans, niet in NL).
De prijzen zijn van online winkels geplukt: honderd euro meer of minder maakt toch verder niks uit.
- Yamaha Grizzly 700 FI: kost 11000 met kenteken (de beste optie tot nu toe, maar toch tè veel).
- Kawasaki Brute Force KVF 650 Twin 4x4 of KVF 750i Twin 4x4: 11500 en 12500 euro met kenteken (de 750i Twin is wel een mooie bak hoor!)
- Honda Rincon TRX 680 4x4 Tip Tronic kost 13000 met kenteken. WTF?
- Suzuki King Quad LTA 700 4x4 kost 9950 met kenteken, maar niet ècht mooi.
- Polaris: duur en niet ècht mijn smaak. De 800cc is zoieso onbetaalbaar en er zit niks tussen de 500cc en de 800cc.
- Arctic Cat: worden die voorzien van bladgoud of zo?
De kosten voor een kenteken voor de Yams, Suzukis, Kawas en Honda's lopen allemaal tegen de 2000 euro aan: je krijgt dan een paar zielige knipperlichtjes ergens op de spatborden geplakt.
Tuurlijk kan ik weer verder gaan sparen: maar is er dan geen enkele A merk quad die ook een beetje betaalbaar is, zonder dat je dan meteen zit met techniek uit de oertijd? Ik bedoel: is 10.000 euro dan tegenwoordig niks meer? Da's anders een hele leuke tweedehandse auto!
Om een lang verhaal kort te maken: ik weet het ècht niet meer...
![Verward :?](./images/smilies/icon_verward.gif)
Als jullie een paar leuke tips hebben omtrent betaalbare modellen hoor ik het maar al tè graag.