Heb ècht wat hulp nodig met keuze a-merk quad
- Denus
- Quadrider
- Berichten: 420
- Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
- Locatie: Grootebroek (West Friesland)
- Contacteer:
Heb ècht wat hulp nodig met keuze a-merk quad
Ik ben al een paar weken aan het rondvragen bij dealers, op zoek op internet (winkel, testen enz) maar hoe langer ik zoek, hoe meer vraagtekens ik zet bij mijn keuze.
Daarbij geeft de ene dealer aan dat Polaris geweldig is, de andere moet er niets van hebben, en zo gaat het maar door...
Ik had destijds overwogen om de TGB Blade 425 LE aan te schaffen, maar achteraf heb ik toch mijn twijfels gezien het voor lange ritten met 2 man niet de beste optie is.
Ik wil dus een stevige en mooie bak met power (600cc - 750cc), voornamelijk om te rijden op kleine wegen met twee man, budget is maximaal 10.000 euro.
Zwaar ploeterwerk zal ik misschien ook wel eens meemaken, maar dat is niet het belangrijkste.
Nu ben ik op zoek naar een A merk, maar dat schiet ook niet op (althans, niet in NL).
De prijzen zijn van online winkels geplukt: honderd euro meer of minder maakt toch verder niks uit.
- Yamaha Grizzly 700 FI: kost 11000 met kenteken (de beste optie tot nu toe, maar toch tè veel).
- Kawasaki Brute Force KVF 650 Twin 4x4 of KVF 750i Twin 4x4: 11500 en 12500 euro met kenteken (de 750i Twin is wel een mooie bak hoor!)
- Honda Rincon TRX 680 4x4 Tip Tronic kost 13000 met kenteken. WTF?
- Suzuki King Quad LTA 700 4x4 kost 9950 met kenteken, maar niet ècht mooi.
- Polaris: duur en niet ècht mijn smaak. De 800cc is zoieso onbetaalbaar en er zit niks tussen de 500cc en de 800cc.
- Arctic Cat: worden die voorzien van bladgoud of zo?
De kosten voor een kenteken voor de Yams, Suzukis, Kawas en Honda's lopen allemaal tegen de 2000 euro aan: je krijgt dan een paar zielige knipperlichtjes ergens op de spatborden geplakt.
Tuurlijk kan ik weer verder gaan sparen: maar is er dan geen enkele A merk quad die ook een beetje betaalbaar is, zonder dat je dan meteen zit met techniek uit de oertijd? Ik bedoel: is 10.000 euro dan tegenwoordig niks meer? Da's anders een hele leuke tweedehandse auto!
Om een lang verhaal kort te maken: ik weet het ècht niet meer...
Als jullie een paar leuke tips hebben omtrent betaalbare modellen hoor ik het maar al tè graag.
Daarbij geeft de ene dealer aan dat Polaris geweldig is, de andere moet er niets van hebben, en zo gaat het maar door...
Ik had destijds overwogen om de TGB Blade 425 LE aan te schaffen, maar achteraf heb ik toch mijn twijfels gezien het voor lange ritten met 2 man niet de beste optie is.
Ik wil dus een stevige en mooie bak met power (600cc - 750cc), voornamelijk om te rijden op kleine wegen met twee man, budget is maximaal 10.000 euro.
Zwaar ploeterwerk zal ik misschien ook wel eens meemaken, maar dat is niet het belangrijkste.
Nu ben ik op zoek naar een A merk, maar dat schiet ook niet op (althans, niet in NL).
De prijzen zijn van online winkels geplukt: honderd euro meer of minder maakt toch verder niks uit.
- Yamaha Grizzly 700 FI: kost 11000 met kenteken (de beste optie tot nu toe, maar toch tè veel).
- Kawasaki Brute Force KVF 650 Twin 4x4 of KVF 750i Twin 4x4: 11500 en 12500 euro met kenteken (de 750i Twin is wel een mooie bak hoor!)
- Honda Rincon TRX 680 4x4 Tip Tronic kost 13000 met kenteken. WTF?
- Suzuki King Quad LTA 700 4x4 kost 9950 met kenteken, maar niet ècht mooi.
- Polaris: duur en niet ècht mijn smaak. De 800cc is zoieso onbetaalbaar en er zit niks tussen de 500cc en de 800cc.
- Arctic Cat: worden die voorzien van bladgoud of zo?
De kosten voor een kenteken voor de Yams, Suzukis, Kawas en Honda's lopen allemaal tegen de 2000 euro aan: je krijgt dan een paar zielige knipperlichtjes ergens op de spatborden geplakt.
Tuurlijk kan ik weer verder gaan sparen: maar is er dan geen enkele A merk quad die ook een beetje betaalbaar is, zonder dat je dan meteen zit met techniek uit de oertijd? Ik bedoel: is 10.000 euro dan tegenwoordig niks meer? Da's anders een hele leuke tweedehandse auto!
Om een lang verhaal kort te maken: ik weet het ècht niet meer...
Als jullie een paar leuke tips hebben omtrent betaalbare modellen hoor ik het maar al tè graag.
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
Een nieuwe Suzuki Kingquad 750i Valentie (= europesche homologatie) heb je bij Brabant Quads voor 9995 euro.. (Zie marktplaats.nl)
Past wel binnen het budget maar staat je niet aan zeg je (Over de 700 dan althans)
De rest zit er allemaal boven voor een A-Merk.
de rest is allemaal B-merk (bv Sym & kymco) Dit wil niet zeggen dat ze slecht zijn he!
Past wel binnen het budget maar staat je niet aan zeg je (Over de 700 dan althans)
De rest zit er allemaal boven voor een A-Merk.
de rest is allemaal B-merk (bv Sym & kymco) Dit wil niet zeggen dat ze slecht zijn he!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
- Denus
- Quadrider
- Berichten: 420
- Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
- Locatie: Grootebroek (West Friesland)
- Contacteer:
Nee, ik weet het: een B merk hoeft zeker niet slecht te zijn, maar je ziet ze bijna nooit met 600cc of hoger.
De Kingquad is inderdaad een goed alternatief: jammer van dat rare kapje op het stuur (licht zal wel afgeplakt zijn, want dat is verboden in NL)!
Anders heb ik zojuist een bod gekregen voor een Yamaha 700 FI voor 10250 euro incl kenteken.
Is niet gek: die 250 euro schuif ik er dan nog wel bij. (oh wacht: ik heb ook nog twee helmen nodig!)
Maar ik twijfel nog steeds!
Mijn vrouw lief aankijken helpt op dit niveau niet meer...
Misschien moet ik toch even afremmen, en terug kijken naar een 500cc/600cc. (nee, niet de kymco MXU 500 ).
De Kingquad is inderdaad een goed alternatief: jammer van dat rare kapje op het stuur (licht zal wel afgeplakt zijn, want dat is verboden in NL)!
Anders heb ik zojuist een bod gekregen voor een Yamaha 700 FI voor 10250 euro incl kenteken.
Is niet gek: die 250 euro schuif ik er dan nog wel bij. (oh wacht: ik heb ook nog twee helmen nodig!)
Maar ik twijfel nog steeds!
Mijn vrouw lief aankijken helpt op dit niveau niet meer...
Misschien moet ik toch even afremmen, en terug kijken naar een 500cc/600cc. (nee, niet de kymco MXU 500 ).
-
- Quadrunner
- Berichten: 656
- Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43
Licht is niet afgeplakt bij de King quad en werkt ook nog Kun je zien bij andere topics van de KQ drivers.
Bij de 450KQ hebben ze een mooi sierkapje..
Is dat aanbod van de Grizzly degene zonder EPS? Als hij MET is is dat zeker een scherp aanbod.. (Als het NL kenteken er ook bij zit!)
Bij de 450KQ hebben ze een mooi sierkapje..
Is dat aanbod van de Grizzly degene zonder EPS? Als hij MET is is dat zeker een scherp aanbod.. (Als het NL kenteken er ook bij zit!)
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
- Denus
- Quadrider
- Berichten: 420
- Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
- Locatie: Grootebroek (West Friesland)
- Contacteer:
Ik heb een keuze gemaakt: de Honda Rincon TRX680FA.
Deze kan ik aanschaffen voor 10400 euro incl. kenteken. (moet er dus nog 400 euro bijdokken, plus twee helmen! Maar goed...)
De Rincon is zo ongeveer wat ik verwacht van een quad (zo heeft ieder z'n stijl, toch?) en ik kon maar weinig minpunten of problemen vinden omtrent dit model.
Zie : http://www.atvsource.com/manufacturers/ ... pscape.htm bijvoorbeeld. (zonder GPScape)
Wat de Yamaha betreft: ik kan nergens terug vinden of het gaat om het model met EPS of niet: ik neem aan dat je als adverteerder zo'n optie wel neerzet, niet?
Deze kan ik aanschaffen voor 10400 euro incl. kenteken. (moet er dus nog 400 euro bijdokken, plus twee helmen! Maar goed...)
De Rincon is zo ongeveer wat ik verwacht van een quad (zo heeft ieder z'n stijl, toch?) en ik kon maar weinig minpunten of problemen vinden omtrent dit model.
Zie : http://www.atvsource.com/manufacturers/ ... pscape.htm bijvoorbeeld. (zonder GPScape)
Wat de Yamaha betreft: ik kan nergens terug vinden of het gaat om het model met EPS of niet: ik neem aan dat je als adverteerder zo'n optie wel neerzet, niet?
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
- Denus
- Quadrider
- Berichten: 420
- Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
- Locatie: Grootebroek (West Friesland)
- Contacteer:
Ach, ik heb ook het tegenovergestelde mogen aanhoren, dus het is toch een kwestie van smaak.
Bovendien heb ik hem nu, en ik ben er erg blij mee.
Dat ding trekt bijna het asfalt van de weg wanneer ik (ook met iemand achterop) fel optrek.
Top snelheid is 110km/u zonder enige aanpassingen, en de automatische transmissie tussen ESP modus (versnellingen op het stuur met twee knoppen) and automatic is geweldig, ook tijdens offroad ritten.
Van 2WD naar 4WD en terug gaat ook via een knopje op het stuur: werkt direct, ook tijdens het rijden.
Kortom: een mooie en luxe quad: precies wat ik zocht.
Bovendien heb ik hem nu, en ik ben er erg blij mee.
Dat ding trekt bijna het asfalt van de weg wanneer ik (ook met iemand achterop) fel optrek.
Top snelheid is 110km/u zonder enige aanpassingen, en de automatische transmissie tussen ESP modus (versnellingen op het stuur met twee knoppen) and automatic is geweldig, ook tijdens offroad ritten.
Van 2WD naar 4WD en terug gaat ook via een knopje op het stuur: werkt direct, ook tijdens het rijden.
Kortom: een mooie en luxe quad: precies wat ik zocht.
-
- Quadrider
- Berichten: 348
- Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
- Locatie: amersfoort.nl
- Denus
- Quadrider
- Berichten: 420
- Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
- Locatie: Grootebroek (West Friesland)
- Contacteer:
Helemaal mee eens.
(was trouwens van plan om de TGB 425LE aan te schaffen, helaas was deze niet meer leverbaar.)
Welliswaar was mijn onderwerp wel bedoeld om advies te verschaffen omtrent de duurdere modellen, maar het is een beetje flauw om mijn quad af te kraken nadat ik deze heb aangeschaft (drie weken geleden dus), en zonder duidelijke redenering. (Yamaha is beter dan... zegt mij niet veel)
Misschien was de test gedaan met de Rincon 650: die schijnt inderdaad niet veel power te hebben, maar dat is volgens menige reviews helemaal weer goed gekomen met de TRX680.
Maar ok: eind goed al goed: ik ben blij met mijn Honda, Yamaha Grizzly 700 met zijn Yamaha en Andre met zijn TGB.
Lijkt op een sprookje met goede afloop...
(was trouwens van plan om de TGB 425LE aan te schaffen, helaas was deze niet meer leverbaar.)
Welliswaar was mijn onderwerp wel bedoeld om advies te verschaffen omtrent de duurdere modellen, maar het is een beetje flauw om mijn quad af te kraken nadat ik deze heb aangeschaft (drie weken geleden dus), en zonder duidelijke redenering. (Yamaha is beter dan... zegt mij niet veel)
Misschien was de test gedaan met de Rincon 650: die schijnt inderdaad niet veel power te hebben, maar dat is volgens menige reviews helemaal weer goed gekomen met de TRX680.
Maar ok: eind goed al goed: ik ben blij met mijn Honda, Yamaha Grizzly 700 met zijn Yamaha en Andre met zijn TGB.
Lijkt op een sprookje met goede afloop...
- Denus
- Quadrider
- Berichten: 420
- Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
- Locatie: Grootebroek (West Friesland)
- Contacteer:
Allen bedankt.
Spareparts zijn gelukkig goedkoop te verkrijgen in de US.
Ik heb verschillende goede winkels gevonden, en heb al wat spulletjes laten overkomen.
Daar is alles zo veel goedkoper dat je zelfs inclusief de transportkosten goedkoper uit bent.
Ok, je moet niet vier velgen laten overvliegen, maar een paar o-ringen, olie filter en dat soort zaken is geen issue.
Ik heb zelfs al een setje reserve stickers (Honda embleem) liggen voor op de tank!
Spareparts zijn gelukkig goedkoop te verkrijgen in de US.
Ik heb verschillende goede winkels gevonden, en heb al wat spulletjes laten overkomen.
Daar is alles zo veel goedkoper dat je zelfs inclusief de transportkosten goedkoper uit bent.
Ok, je moet niet vier velgen laten overvliegen, maar een paar o-ringen, olie filter en dat soort zaken is geen issue.
Ik heb zelfs al een setje reserve stickers (Honda embleem) liggen voor op de tank!