Is mijn Bashan origeneel of een Kopie ?
-
- Toeschouwer
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2008 15:28
- Locatie: Gorinchem
Is mijn Bashan origeneel of een Kopie ?
Ik heb via Hyves contact gehad met Quadforumlid jdrulez.
Hij denkt dat mijn Quad een kopie is van de Bashan BS200S-7 (commerciele naam ATV200S-7)
De kleuren van de schokdempers zijn anders van kleur te zijn dan die van een origeneel.
Hierbij plaats ik een foto die gisteren is gemaakt voordat mijn achteras in elkaar draaide door een strakke ketting.
Dus graag jellie mening of het idd een kopie is van een Bashan.
Hij denkt dat mijn Quad een kopie is van de Bashan BS200S-7 (commerciele naam ATV200S-7)
De kleuren van de schokdempers zijn anders van kleur te zijn dan die van een origeneel.
Hierbij plaats ik een foto die gisteren is gemaakt voordat mijn achteras in elkaar draaide door een strakke ketting.
Dus graag jellie mening of het idd een kopie is van een Bashan.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2008 15:28
- Locatie: Gorinchem
Ik kreeg net onderstaande email van jdrulez ! Ik hoop maar niet dat hij gelijk heeft.
Zou ik anders de winkelier kunnen aanspreken hierop ?
<KNIP>
Cees,
Het is werkelijk een kopie, komt uit china he, die chinezen kopieren alles. Kijk zelf maar even op de website van de fabriek.
http://www.hawaii-atv.cn/en/Product/Pro ... ductID=205
http://www.chinabashan.com/En/Product/P ... asp?id=109
Dus dat bedoelde ik, dan kan er altijd iets verschil tussen de onderdelen zitten, en dat zou mooi lullig wezen. Er staat bijvoorbeeld een adverteerder op marktplaats die bashan's verkoopt als bouwpakket voor 1099,- dat zijn dus die ''nep'' bashan's. En daardoor veel goedkoper.
Als je echt meer info erover wilt hebben zou ik alg moto te zwolle er even over bellen, erg vriendelijke lui. Verkopen ook bashan's, en leveren alle onderdelen!
<KNIP>
Zou ik anders de winkelier kunnen aanspreken hierop ?
<KNIP>
Cees,
Het is werkelijk een kopie, komt uit china he, die chinezen kopieren alles. Kijk zelf maar even op de website van de fabriek.
http://www.hawaii-atv.cn/en/Product/Pro ... ductID=205
http://www.chinabashan.com/En/Product/P ... asp?id=109
Dus dat bedoelde ik, dan kan er altijd iets verschil tussen de onderdelen zitten, en dat zou mooi lullig wezen. Er staat bijvoorbeeld een adverteerder op marktplaats die bashan's verkoopt als bouwpakket voor 1099,- dat zijn dus die ''nep'' bashan's. En daardoor veel goedkoper.
Als je echt meer info erover wilt hebben zou ik alg moto te zwolle er even over bellen, erg vriendelijke lui. Verkopen ook bashan's, en leveren alle onderdelen!
<KNIP>
nep of niet
hallo,
Zo te zien is uw quad geen kopie van een bashan. Het is degelijk een bashan maar onder de naam van Catbrier.
Bij jullie (nederland) is AGM eveneens een bashan.
Uw gelijkvormigheidsattest is dezelfde of van mij dus komt hij van de bashan fabriek.
Ze worden enkel onder verschillende benaming en bestickering op de markt gebracht.
De bashan die geleverd werd in Belgie in september geweest verschillen alweer van de quads in augustus van de vorige levering.
De kilometerteller gaat tot 199 ipv 99 km/h. De snelheidssensor aan de remschijf is ook geweizigd inclusief de bedrading. Op het eerste zicht is er geen verschil te merken maar toch zijn die er.
De ventilator is ook veranderd. Degelijker geworden. De mijne was stuk en er steekt er nu zo ene op. Geen probleem meer.
Ze worder verbeterd die bashan's maar we moeten geduld hebben. Binnen 3 jaar is deze een quad die onder het A-merk zal mogen staan maar momenteel zijn ze nog te verkrijgen met sleutelwerk eraan.
Het is niet omdat bv Opel een duitse wagen is dat hij daar gemaakt wordt (geassembleerd) want de Opel Corsa wordt gemaakt in spanje. Dit is ook geen namaak maar het samenstellen in lage loonlanden kan de prijs wel drukken. Vandaar dat deze hier en daar samengesteld worden.
Gewoon er goed op letten bij het vervangen van stukken dat deze identiek zijn.
groetjes Bjorn
Zo te zien is uw quad geen kopie van een bashan. Het is degelijk een bashan maar onder de naam van Catbrier.
Bij jullie (nederland) is AGM eveneens een bashan.
Uw gelijkvormigheidsattest is dezelfde of van mij dus komt hij van de bashan fabriek.
Ze worden enkel onder verschillende benaming en bestickering op de markt gebracht.
De bashan die geleverd werd in Belgie in september geweest verschillen alweer van de quads in augustus van de vorige levering.
De kilometerteller gaat tot 199 ipv 99 km/h. De snelheidssensor aan de remschijf is ook geweizigd inclusief de bedrading. Op het eerste zicht is er geen verschil te merken maar toch zijn die er.
De ventilator is ook veranderd. Degelijker geworden. De mijne was stuk en er steekt er nu zo ene op. Geen probleem meer.
Ze worder verbeterd die bashan's maar we moeten geduld hebben. Binnen 3 jaar is deze een quad die onder het A-merk zal mogen staan maar momenteel zijn ze nog te verkrijgen met sleutelwerk eraan.
Het is niet omdat bv Opel een duitse wagen is dat hij daar gemaakt wordt (geassembleerd) want de Opel Corsa wordt gemaakt in spanje. Dit is ook geen namaak maar het samenstellen in lage loonlanden kan de prijs wel drukken. Vandaar dat deze hier en daar samengesteld worden.
Gewoon er goed op letten bij het vervangen van stukken dat deze identiek zijn.
groetjes Bjorn
-
- Toeschouwer
- Berichten: 9
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2008 15:28
- Locatie: Gorinchem
Re: nep of niet
bjorn200 schreef:hallo,
Zo te zien is uw quad geen kopie van een bashan. Het is degelijk een bashan maar onder de naam van Catbrier.
Bij jullie (nederland) is AGM eveneens een bashan.
Uw gelijkvormigheidsattest is dezelfde of van mij dus komt hij van de bashan fabriek.
Ze worden enkel onder verschillende benaming en bestickering op de markt gebracht.
De bashan die geleverd werd in Belgie in september geweest verschillen alweer van de quads in augustus van de vorige levering.
De kilometerteller gaat tot 199 ipv 99 km/h. De snelheidssensor aan de remschijf is ook geweizigd inclusief de bedrading. Op het eerste zicht is er geen verschil te merken maar toch zijn die er.
De ventilator is ook veranderd. Degelijker geworden. De mijne was stuk en er steekt er nu zo ene op. Geen probleem meer.
Ze worder verbeterd die bashan's maar we moeten geduld hebben. Binnen 3 jaar is deze een quad die onder het A-merk zal mogen staan maar momenteel zijn ze nog te verkrijgen met sleutelwerk eraan.
Het is niet omdat bv Opel een duitse wagen is dat hij daar gemaakt wordt (geassembleerd) want de Opel Corsa wordt gemaakt in spanje. Dit is ook geen namaak maar het samenstellen in lage loonlanden kan de prijs wel drukken. Vandaar dat deze hier en daar samengesteld worden.
Gewoon er goed op letten bij het vervangen van stukken dat deze identiek zijn.
groetjes Bjorn
Als ik mag vragen...waarop baseer je je opmerking dat Bashan over 3 jaar een A merk is?
2takt
bashan
Beste,
Gezien wat er allemaal van die chinezen op het salon van intermoto staat. Stillaan begint dit merk een opmars te maken en ze hebben over een periode een enorme vooruitgang gemaakt.
Natuurlijk staat yamaha, suzuki, honda, enz nu enorme stappen voor. Dat weet ik ook maar onthou dat de eerste bashan's echte wrakken waren, ten op zichte van nu. Het model van nu en 2 jaar geleden is nog niet veranderd maar als je dichterbij gaat zien zijn er reeds vele dingen gebeurd die deze quad quasi kwaliteit verbeteren. De motor is wel zeer sterk. Natuurlijk moet er nog heel veel gebeuren eraan.
Mocht je nu een nieuw A-merk kopen, laat hem 3 jaar staan en koop na 3jaar een bashan, dan kan ik u garanderen dat deze uw A-merk zal evenaren.
Maar natuurlijk kunnen ze geen inhaalbeweging maken om voor te lopen op het huidige aanbod van de A-merken op een korte periode.
Zelf heb ik ook een bashan en ben zeer tevreden over dat fun-ding. Wetend dat dit geen alledaags vervoermiddel is. Ik sleutel er ook regelmatig aan hoor maar doe het graag. Trouwens, de meeste op het forum hier hebben sleutelwerk, eender welk merk. Dat maakt het plezierig. Indien je zelf niets kan sleutelen zou ik zeggen, koop A-merk, inderdaad, maar ikzelf vindt het louter voor de fun een goedkoop spul die mij nog niet in de steek gelaten heeft.
Als je wil krijg je alles stuk en een chineesje wat rapper dan een yamaha of dergelijke.
Volgend jaar maak ik hoogst waarschijnlijk ook een overstap op een zwaarder model en zie natuurlijk een suzuki of yamaha zitten maar evengoed een nieuwe chinees. In de quadclub zit eveneens een bashan, wat die reeds meegemaakt, dat hou je niet voor mogelijk, en nog steeds doet hij het. Die persoon zou volgend jaar ook een zwaarder willen maar is er nog steeds tevreden over.
Hopelijk begrijp je wat ik bedoel maar we wachten af wat de markt zal doen van de quad's maar deze kent een enorme opmars en daar maken fabrikanten gretig gebruik van. Zij leren ook uit hun fouten.
Hopelijk heb ik het voor iedereen die dit leest een beetje deftig gehouden en waardeer ieder forumlid over zijn mening.
vriendelijke groeten
Gezien wat er allemaal van die chinezen op het salon van intermoto staat. Stillaan begint dit merk een opmars te maken en ze hebben over een periode een enorme vooruitgang gemaakt.
Natuurlijk staat yamaha, suzuki, honda, enz nu enorme stappen voor. Dat weet ik ook maar onthou dat de eerste bashan's echte wrakken waren, ten op zichte van nu. Het model van nu en 2 jaar geleden is nog niet veranderd maar als je dichterbij gaat zien zijn er reeds vele dingen gebeurd die deze quad quasi kwaliteit verbeteren. De motor is wel zeer sterk. Natuurlijk moet er nog heel veel gebeuren eraan.
Mocht je nu een nieuw A-merk kopen, laat hem 3 jaar staan en koop na 3jaar een bashan, dan kan ik u garanderen dat deze uw A-merk zal evenaren.
Maar natuurlijk kunnen ze geen inhaalbeweging maken om voor te lopen op het huidige aanbod van de A-merken op een korte periode.
Zelf heb ik ook een bashan en ben zeer tevreden over dat fun-ding. Wetend dat dit geen alledaags vervoermiddel is. Ik sleutel er ook regelmatig aan hoor maar doe het graag. Trouwens, de meeste op het forum hier hebben sleutelwerk, eender welk merk. Dat maakt het plezierig. Indien je zelf niets kan sleutelen zou ik zeggen, koop A-merk, inderdaad, maar ikzelf vindt het louter voor de fun een goedkoop spul die mij nog niet in de steek gelaten heeft.
Als je wil krijg je alles stuk en een chineesje wat rapper dan een yamaha of dergelijke.
Volgend jaar maak ik hoogst waarschijnlijk ook een overstap op een zwaarder model en zie natuurlijk een suzuki of yamaha zitten maar evengoed een nieuwe chinees. In de quadclub zit eveneens een bashan, wat die reeds meegemaakt, dat hou je niet voor mogelijk, en nog steeds doet hij het. Die persoon zou volgend jaar ook een zwaarder willen maar is er nog steeds tevreden over.
Hopelijk begrijp je wat ik bedoel maar we wachten af wat de markt zal doen van de quad's maar deze kent een enorme opmars en daar maken fabrikanten gretig gebruik van. Zij leren ook uit hun fouten.
Hopelijk heb ik het voor iedereen die dit leest een beetje deftig gehouden en waardeer ieder forumlid over zijn mening.
vriendelijke groeten
Ik vind dat een rare opmerking, dus volgens jou zou bv. een honda of yamaha, ... van nu binnen 3 jaar minder kwalitatief of gelijkwaardig zijn als de bashans van binnen 3 jaar ...
Een klein voorbeeld, mijn honda trx250r van 1987 is 10x beter in orde dan de bashans van nu. En dat is 21 jaar verschil.
Chinezen proberen altijd alles zo goedkoop mogelijk te maken, dat is hun bedrijfspolicy en gebruik van inferieure materialen hoort daar nu eenmaal bij.
Ik heb jaren bij een fabrikant van autoonderdelen gewerkt die ook in China verkopen, en om daar te kunnen verkopen moet je ook daar verkopen. Als je zag wat de kwaliteitsverschillen waren tussen de producten ginder gemaakt en hier gemaakt dan val je achterover.
Al is het maar een stomme dichting van 0.1 €.
Een klein voorbeeld, mijn honda trx250r van 1987 is 10x beter in orde dan de bashans van nu. En dat is 21 jaar verschil.
Chinezen proberen altijd alles zo goedkoop mogelijk te maken, dat is hun bedrijfspolicy en gebruik van inferieure materialen hoort daar nu eenmaal bij.
Ik heb jaren bij een fabrikant van autoonderdelen gewerkt die ook in China verkopen, en om daar te kunnen verkopen moet je ook daar verkopen. Als je zag wat de kwaliteitsverschillen waren tussen de producten ginder gemaakt en hier gemaakt dan val je achterover.
Al is het maar een stomme dichting van 0.1 €.
JohnBeton,
Ze zullen toch wel het een en ander moeten doen om nog op de markt te kunnen blijven.
Er staat momenteel een bashan 350cc in roeselare die een frame heeft van een Yamaha Raptor 350 dus een identieke kopie. Ze hebben de proef op de som genomen en verschillende stukken besteld van Yamaha en deze erop gemonteerd zonder verbouwingen te moeten doen.
Alles maar dan ook kleine datails waren passend.
Kga nu niet zeggen dat de lagers van mindere kwaliteit zijn, enz... maar ze zijn toch vooruitgang aan het maken. Kwestie dat de ene van de andere afkijkt maar dat is met alles zo.
15 jaar geleden bracht samsung de TV's op de markt, toen Philips het van het was. Wel heeft samsung nu de markt een beetje veroverd. Ik zeg niet dat dit zal gebeuren bij de quad's maar ze beteren. Ze staan nog in de pubertijd met hun quad's de chinezen maar ze zullen wel veel van de grote merken afkijken en namaken. Hopelijk voor elke bezitter van een chinees maken ze het beter en sterker maar de prijs zal wel (en lees ook:kwaliteit) lager blijven dan de A-merken.
Ik vindt het nog steeds een low-budget hebbedingetje waar ik zorg voor draag.
Toffe reactie van je en ik geef je ook gelijk hoor van je honda want ben zelf een verdomde honda fanaat inzake de tweewielers dan.
Mocht ik mogen kiezen, zonder de prijs te moeten nazien, dan is mijn keuze snel gemaakt hoor, maar helaas is dit het geval niet.
Groeten
Bjorn
Ze zullen toch wel het een en ander moeten doen om nog op de markt te kunnen blijven.
Er staat momenteel een bashan 350cc in roeselare die een frame heeft van een Yamaha Raptor 350 dus een identieke kopie. Ze hebben de proef op de som genomen en verschillende stukken besteld van Yamaha en deze erop gemonteerd zonder verbouwingen te moeten doen.
Alles maar dan ook kleine datails waren passend.
Kga nu niet zeggen dat de lagers van mindere kwaliteit zijn, enz... maar ze zijn toch vooruitgang aan het maken. Kwestie dat de ene van de andere afkijkt maar dat is met alles zo.
15 jaar geleden bracht samsung de TV's op de markt, toen Philips het van het was. Wel heeft samsung nu de markt een beetje veroverd. Ik zeg niet dat dit zal gebeuren bij de quad's maar ze beteren. Ze staan nog in de pubertijd met hun quad's de chinezen maar ze zullen wel veel van de grote merken afkijken en namaken. Hopelijk voor elke bezitter van een chinees maken ze het beter en sterker maar de prijs zal wel (en lees ook:kwaliteit) lager blijven dan de A-merken.
Ik vindt het nog steeds een low-budget hebbedingetje waar ik zorg voor draag.
Toffe reactie van je en ik geef je ook gelijk hoor van je honda want ben zelf een verdomde honda fanaat inzake de tweewielers dan.
Mocht ik mogen kiezen, zonder de prijs te moeten nazien, dan is mijn keuze snel gemaakt hoor, maar helaas is dit het geval niet.
Groeten
Bjorn
Beste, in china zijn al fabrieken bezig aan het produceren voor goede A merken,...(quads weet ik ni maar voor vele andere zaken)
Yamaha gebruikt mss goed materiaal voor een frame,maar zeg nu eerlijk is dat zo deftig gelast ? dat kan evengoed uit china komen hoor.
Dan zijn er nog de andere fabrieken in china,waar geen groot merk achter zit. en daar hebben we het hier vooral over,die kopieren alles gewoon maar,das natuurlijk zeer makkelijk,geen ontwikkelingskosten en toch een goed ontwerp! das zeker een stap vooruit maar van deze modellen is de prijs ook al een goed stuk hoger! en helaas is de kwaliteit van hun grondstoffen
Ze komen zeker vooruit,maar of ze ooit een A merk gaan worden, ik denk het niet. en dat ze nog veel goedkoper gaan zijn denk ik zeker niet !
Yamaha gebruikt mss goed materiaal voor een frame,maar zeg nu eerlijk is dat zo deftig gelast ? dat kan evengoed uit china komen hoor.
Dan zijn er nog de andere fabrieken in china,waar geen groot merk achter zit. en daar hebben we het hier vooral over,die kopieren alles gewoon maar,das natuurlijk zeer makkelijk,geen ontwikkelingskosten en toch een goed ontwerp! das zeker een stap vooruit maar van deze modellen is de prijs ook al een goed stuk hoger! en helaas is de kwaliteit van hun grondstoffen
Ze komen zeker vooruit,maar of ze ooit een A merk gaan worden, ik denk het niet. en dat ze nog veel goedkoper gaan zijn denk ik zeker niet !
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
lees hier veel waarheid maar ook veel zever...
chinese merken gaan vooruit, maar je hebt er 2 soorten fabrieken in
a: degene die massaproductie doen en zoveel mogelijk willen verkopen en nagieten
b: merken die zich effectief verbeteren en zich gaan toespitsen op betere afwerking en betere producten. (mooi voorbeeld hiervoor is kymco, degelijke quads,degelijke scooters en produceren ook het g450x blok van bmw)
helaas moet ik bashan nog steeds achter het a puntje zetten, die blokjes zijn goed, zijn trouwens weer al eens een nagietsel van een honda blokje, en die 350 van een yamaha,nagenoeg identiek. Maar die afwerking daar zou ik gewoon van beginnen wenen...
tijd zal uitwijzen wat bashan wordt, maar ik vrees dat het enkel zo een overompeling gaat worden zoals die namaak pit bikes en pocket quads.. de markt gaat overvol zitten en je geraakt het niet meer aan de straatstenen kwijt.
wat niet uitlaat dat je met deze "goedkope" quad al dan niet de beginnende stappen kan zetten in het quadrijden.
greetz
chinese merken gaan vooruit, maar je hebt er 2 soorten fabrieken in
a: degene die massaproductie doen en zoveel mogelijk willen verkopen en nagieten
b: merken die zich effectief verbeteren en zich gaan toespitsen op betere afwerking en betere producten. (mooi voorbeeld hiervoor is kymco, degelijke quads,degelijke scooters en produceren ook het g450x blok van bmw)
helaas moet ik bashan nog steeds achter het a puntje zetten, die blokjes zijn goed, zijn trouwens weer al eens een nagietsel van een honda blokje, en die 350 van een yamaha,nagenoeg identiek. Maar die afwerking daar zou ik gewoon van beginnen wenen...
tijd zal uitwijzen wat bashan wordt, maar ik vrees dat het enkel zo een overompeling gaat worden zoals die namaak pit bikes en pocket quads.. de markt gaat overvol zitten en je geraakt het niet meer aan de straatstenen kwijt.
wat niet uitlaat dat je met deze "goedkope" quad al dan niet de beginnende stappen kan zetten in het quadrijden.
greetz
Re: Is mijn Bashan origeneel of een Kopie ?
In de fabrieken van de A-merken in China kan de kwaliteitscontrole wel veel hoger zijn dan die van C-merken
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700