bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Scratch »

sammie schreef:How how mijn bedoeling is niet om ruzie te maken welke mooier is.
het is ook geen ruzie maar iedereen geeft even zijn mening :afgestudeerd:
Het gaat op een nette manier dus der is niks aan de hand :)
Veel succes met het zoeken naar je quad :wink:

greetz
sammie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 12 nov, 2008 22:15

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door sammie »

oke thanks mate
Gebruikersavatar
Tiesko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 471
Lid geworden op: wo 14 mei, 2008 14:19

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Tiesko »

Scratch schreef:
sammie schreef:How how mijn bedoeling is niet om ruzie te maken welke mooier is.
het is ook geen ruzie maar iedereen geeft even zijn mening :afgestudeerd:
Het gaat op een nette manier dus der is niks aan de hand :)
Veel succes met het zoeken naar je quad :wink:

greetz
Juist! :wink:
2takt
silvermoon
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: za 22 nov, 2008 22:30

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door silvermoon »

Hallo

Ik wil graag een grotere sproeier nu hoorde ik dat er gewone sproeiers in zitten wat ook in motoren honda kawa enz in zitten is dit juist?

en welke m draad is het

alvast bedankt
bjorn200
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 63
Lid geworden op: do 18 sep, 2008 12:12
Locatie: West-Vlaanderen

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door bjorn200 »

Hoi,

Bij mij steekt er een 115 in van sproeier.

Gewoon sproeier eruit halen, naar de scooterzaak lopen en daar vergelijken. Zo simpel en heus niet duur.

Ik betaalde in België 2,5 euro. Indien niet goed kun je hem steeds gaan omruilen voor een grotere of kleinere.

Groetjes
silvermoon
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: za 22 nov, 2008 22:30

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door silvermoon »

Hallo

Ik heb een bashan 200 cc
heb een openluchtfilter er op gezet ,grotere sproeier, en een kleinertandwiel achter
nu trek hij van de 1 tot de 3 aan 1 stuk door van de 3 naar de 4 ligt bijna dood , iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

alvast bedankt

gr roy
iaccaloco
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 134
Lid geworden op: di 25 nov, 2008 20:45
Locatie: Snits
Contacteer:

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door iaccaloco »

CivicTurbo schreef:"........................sporing is al opgelost. ik heb het camber afgesteld. en nu heb ik veel meer grip in de bochten........................

Ehh....

Goed topic dit, hier hebben alle Bashan/Shineray-riders iets aan....!

Maarreh, wát heb je precies gedaan om het camber af te stellen?

Staan ze negatief of juist positief?

En datgene wat je met je A-arms hebt had ik ook, precies het idee wat jij uitgevoerd hebt kwam gister bij mij ook opborrelen...

Ik ga meteen naar de winkel om spullen te halen....Thnxx! Afbeelding

Wilde 'm eerst weer te koop zetten om tóch maar door te sparen voor een duurdere/betere, maar ik ga door net zolang tot ie goed(lees:beter) rijdt dan nu.
Als ik er later geen zin meer in heb koop ik dán wel een duurder/beter merk....

Hoewel, die Shineray vind ik ook wel hééeélll errug phatt!:)
2007 GOES 450X 54HP.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=41555
iaccaloco
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 134
Lid geworden op: di 25 nov, 2008 20:45
Locatie: Snits
Contacteer:

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door iaccaloco »

FF een kleine update van hierboven.

Ik liep dus ook met het idee om de bussen op te vullen met siliconen/rubber.

Maar ik haalde het spul los, en kreeg ineens een ingeving.... :idea:

Ik zag dat het busje een soort van kogelgewricht heeft.

Ze zitten vast (los dus :P) met 2 veer-ringen aan weerszijden die ze moeten tegenhouden.

Dat is leuk, werkt echter alleen als je 'm voor de sier neer zou zetten en er niet mee rijdt.

Dus ik dacht, HÉ! Als ik nu een gaatje boor in het bevestigings-"buisje" van de A-arm kan ik het kogelgewrichtje vastAfbeelding IN de bevestigings-buis!

Zie de pijlen op onderstaande foto:
Afbeelding

Dat is een foto van de 2 kleine 6mm gaatjes die ik geboord heb.

Daarna heb ik ff met een freesje de bramen aan de binnenzijde weggehaald zodat de bus er weer goed doorheengleed.

Nadat ik dat gedaan heb ben ik de gaten gaan dichtlassen.....:
Afbeelding

De ruimte die overbleef heb ik evengoed dichtgekit met goeie(lees:dure!) siliconenkit om te voorkomen dat er vocht en vuil in kan komen.....

Het werkt prima, ik kon eerst over de gehele breedte van het bevestigingspunt aan het frame m'n arm bewegen, zo'n mm. of 3 tot 5, nu zit er niets aan speling meer in, en hij loopt evengoed nog mooi vrij bij het op & neer bewegen....!

Dit heb ik dus bij alle 4 de A-armen gedaan en het komt meteen het weggedrag ten goede.

Nog steeds is het niet om over naar huis te schrijven maar het komt al een stuk beter in de richting!

Ik hoop dat jullie iets met m'n tip kunnen doen mannen!

Succes,
grtz,
Japie.......!;)
2007 GOES 450X 54HP.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=41555
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door SergioBelgium777 »

Bij de shinerays heb je da probleem minder ook omdat ze standaard breder zijn dan een bashan en standaard op baanbanden,
was deze namiddag gaan rijden en zag een kerel op een blaster man die dingen zijn lelijk ,als je een shineray er naast zet,
en die kerel vond mijn quad ook mooier en zei dat het zijn eerste quad is en dat hij die goedkoop heeft kunnen komen.
heb ook een naar een yamaha verdeler geweest en een raptor 250 gezien die is veeel kleinder als ik verwachte zou zeggen een kinderquad als ik mijn shineray vergelijk dan is hij even groot en breed(er)dan als een raptor 700. yamaha zijn heel mooie quads maar je moet ze veranderen standaard zijn ze niet zo mooi zo hoog en met crossbanden .terwijl de chinezen voor de look gaan en motoren niet slecht zijn.
Burn the rubber ,not your soul
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Scratch »

SergioBelgium777 schreef:Bij de shinerays heb je da probleem minder ook omdat ze standaard breder zijn dan een bashan en standaard op baanbanden,
was deze namiddag gaan rijden en zag een kerel op een blaster man die dingen zijn lelijk ,als je een shineray er naast zet,
en die kerel vond mijn quad ook mooier en zei dat het zijn eerste quad is en dat hij die goedkoop heeft kunnen komen.
heb ook een naar een yamaha verdeler geweest en een raptor 250 gezien die is veeel kleinder als ik verwachte zou zeggen een kinderquad als ik mijn shineray vergelijk dan is hij even groot en breed(er)dan als een raptor 700. yamaha zijn heel mooie quads maar je moet ze veranderen standaard zijn ze niet zo mooi zo hoog en met crossbanden .terwijl de chinezen voor de look gaan en motoren niet slecht zijn.
klopt, een blaster is standaard idd een beetje saai.
Deze vind ik dan wel vet:) http://link.marktplaats.nl/209831283" onclick="window.open(this.href);return false;
De chineesjes zijn bij lange na nog niet zo goed als de yamaha's, honda''s, kawasakis en suzukies maar ze zijn goed op weg.

greetz
SergioBelgium777
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 26 okt, 2008 10:59
Locatie: Kortrijk

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door SergioBelgium777 »

Scratch schreef:
SergioBelgium777 schreef:Bij de shinerays heb je da probleem minder ook omdat ze standaard breder zijn dan een bashan en standaard op baanbanden,
was deze namiddag gaan rijden en zag een kerel op een blaster man die dingen zijn lelijk ,als je een shineray er naast zet,
en die kerel vond mijn quad ook mooier en zei dat het zijn eerste quad is en dat hij die goedkoop heeft kunnen komen.
heb ook een naar een yamaha verdeler geweest en een raptor 250 gezien die is veeel kleinder als ik verwachte zou zeggen een kinderquad als ik mijn shineray vergelijk dan is hij even groot en breed(er)dan als een raptor 700. yamaha zijn heel mooie quads maar je moet ze veranderen standaard zijn ze niet zo mooi zo hoog en met crossbanden .terwijl de chinezen voor de look gaan en motoren niet slecht zijn.
klopt, een blaster is standaard idd een beetje saai.
Deze vind ik dan wel vet:) http://link.marktplaats.nl/209831283" onclick="window.open(this.href);return false;
De chineesjes zijn bij lange na nog niet zo goed als de yamaha's, honda''s, kawasakis en suzukies maar ze zijn goed op weg.

greetz
ja deze blaster valt wel mee ma de meeste dat je ziet zijn oerlelijk ,en dan nog niet te spreken van die lelijke warriors,
ze zijn gewoon veel te hoekig en niets van afrondingen,inderdaad de chineesjes zijn goed op weg de eerste generaties zijn niet zo goed,heb gisteren met zo'n nieuwe hsun 450 gaan rijden en dat is ne bom ze gebruiken motoren van subaru,ik dacht eerst dat het gewoon erop gezet was heb het gaan navragen en het zijn inderdaad subaru motoren ,en ze zijn niet normaal, de nieuwprijs is dan ook natuurlijk 4999 euro maar ze beginnen te vorderen die chinezen, normaal ben ik anti chinees zeker wat de gsms enz elektronica betreft maar die quads zijn niet mis moet ik zeggen je kan die natuurlijk niet vergelijken met yamaha ,honda,kawa,suzuki,... maar ik zou eerder voor een chinees gaan dan een blaster of een warrior en moest ik wat meer geld hebben dan zeker een raptor ofzo, :buig:
Burn the rubber ,not your soul
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Scratch »

ja oke, standaard is een warrior ook niet zo mooi.
Maar hier op het forum van bijvoorbeeld yamahakoppel zij hebben een super super super vette warrior.
Lekker verbreed en veel chrome:)
Natuurlijk zijn er nog wel andere kappen te krijgen voor een warrior of blaster van bijvoorbeeld mayer. Dan ziet je quad er al een heel stuk beter uit en je hebt toch de kwaliteit van een A-merk.

Maargoed het is ieder zijn smaak.

greetz
Gebruikersavatar
Tiesko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 471
Lid geworden op: wo 14 mei, 2008 14:19

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Tiesko »

Heb je toevallig wat echte foto's van je Shineray?... :)
Laatst gewijzigd door Tiesko op di 13 jan, 2009 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
2takt
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Scratch »

hoi

hier onze: viewtopic.php?f=22&t=24616" onclick="window.open(this.href);return false;

greetz
Gebruikersavatar
Tiesko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 471
Lid geworden op: wo 14 mei, 2008 14:19

Re: bashan opvoeren + probleempjes oplossen

Bericht door Tiesko »

Dankje Scratch! maar ik bedoelde eigenlijk SergioBelgium... :wink:
2takt
Plaats reactie