bashan/Italbike 200cc houdt in

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider

bashan/Italbike 200cc houdt in

Bericht door ATV-Rory#214 »

hallo,
ik ben Rory
en ik ben 13 jaar oud,,
nou heb ik al een paar weken een bashan/italbike 200cc viertakt
ik weet het ,niet het allerbeste merk en daar vraag ik dus ook geen reacties om
en ik heb een probleem
als ik mijn quad start en warm laat lopen loopt hij een beetje onregelmatig en stinkt ie naar benzine
er zit nu een sproeier 98 in zou ik er een andere sproeier in moeten doen?
kleppen heb ik al gesteld op o,o5 inlaatklep en 0,10 uitlaatklep
weet iemand hoe ik dit kan verhelpen??

nou het grootste probleem
ik sta bij het starthek en als ik dan volgas geef houdt ie in en dan lijkt het net of ie verzuipt
hij is origineel voor op de weg,,zal er dan een toerenbegrenzer in zitten ,,zoja waar zit die dan?
of zit er een begrenzer bij je gashendel?

wie o wie kan mij helpen?

alvast bedankt
Groetjes
Laatst gewijzigd door ATV-Rory#214 op do 11 dec, 2008 16:52, 3 keer totaal gewijzigd.
When The Gates Drops ,The Bullshit Stops ,No Fear ,No Friends ,Until The Race Ends

:punk: Dat Kan Sneller!!!! :punk:
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Re: bashan/Italbike 200cc houdt in

Bericht door z400_racer »

ook dat kan vanalles zijn, begrenzer zit ten eerste al in je cdi (sturing 'computertje' van je ontsteking) daar kun je niets aan veranderen, in de gashendel kan je makkelijk nakijken door eens het dekseltje eraf te vijzen of de bout achteraan de hendel te lossen(zit dwars op de hendel gericht) waarschijnlijk zal daar wel geen begrenzing inziiten
voor de rest in een ander uitlaatje,sportluchtfilter een mooie optie als je een beetje 'kracht' bijwilt
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
kxmark
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door kxmark »

hij verzuipt niet maar krijgt juist te weinig benzine. stop er maar sproeier maatje 105 ongeveer in. dan trekt die stukken beter.
ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider

kxmark schreef:hij verzuipt niet maar krijgt juist te weinig benzine. stop er maar sproeier maatje 105 ongeveer in. dan trekt die stukken beter.
nee want als ik hem start en laat warmlopen en doe dan de choke erbij valt ie uit dus er moet een kleinere sproeier in
want als er een grotere in moet dan zou hij wel beter gaan lopen emt de choke erbij
When The Gates Drops ,The Bullshit Stops ,No Fear ,No Friends ,Until The Race Ends

z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

zit je vlottertj niet op de een of andere manier vast?
of hij trekt ergens valse lucht..
zoveel mogelijkheden :shock:
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
kxmark
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door kxmark »

nou ik had precies het zelfde probleem ik heb er een grotere sproeier in gedaan en toen deed hij het perfect. anders moet je het gewoon uit proberen grotere of kleinere sproeier.
ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider

kxmark schreef:nou ik had precies het zelfde probleem ik heb er een grotere sproeier in gedaan en toen deed hij het perfect. anders moet je het gewoon uit proberen grotere of kleinere sproeier.
ik heb er nu een .94 inzitten en heb de gasnaald op de hoogste stand gezet en nu loopt hij wel beter!
nog steeds niet lekker maar wel beter ,en als ik er een .96 inzet loopt ie weer erg beroerd

ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider

z400_racer schreef:zit je vlottertj niet op de een of andere manier vast?
of hij trekt ergens valse lucht..
zoveel mogelijkheden :shock:
nee vlottertje zit niet vast,,weet jij hoe ik kan uitvinden of ie valse lucht zuigt?
en als ie valse lucht zuigt hoe kan ik uitvinden waar het zit?

bjorn200
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door bjorn200 »

Hey,

Bij mij steekt een 115 sproeier in zoals velen hier op het forum reeds gedaan hebben.

Eveneens een open RVS uitlaat eronder, gasnaald in de hoogste stand en deftig afstellen.

Loopt nu ong 95 km/u (met de auto gemeten). Trekt goed op. In zijn vierde heeft hij ietsje meer tijd nodig om op snelheid te komen. Er zit eveneens een 16-tandwiel vooraan op.

Grtz Bjorn
ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider

Beste quadforumgebruikers,
het is gelukt ik heb nu geen problemen meer
topic kan dicht,,kweetniet hoe ut moet maar iemand kan mij vast wel helpen

grtzz
ATV-Rory#214

Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Wijzig je bovenste bericht, en dan onder Opslaan-Voorbeeld-Bevestig staat dat je dit topic kunt sluiten.
2takt
ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider

Tiesko schreef:Wijzig je bovenste bericht, en dan onder Opslaan-Voorbeeld-Bevestig staat dat je dit topic kunt sluiten.
er staat alleen voorbeeld-bevestig en er staat geen sluiten
ik zal nog wel een keer goed kijken

NHke
Quadrider
Quadrider

Bericht door NHke »

Het zou handig zijn moest je nu zeggen wat het probleem nu was.

Zo kan het antwoord in de toekomst gemakkelijker gegeven worden als er nog iemand eens komt vragen stellen over zijn bashan, als hij het niet goed doet
bjorn200
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door bjorn200 »

Hey,

Vooraleer het topic te sluiten zou je beter effen uitleggen hoe je het probleem hebt opgelost.

Jij opent een topic met een probleem, wij geven onze raad en ondervindingen en meneer vindt het niet nodig om nu precies te zeggen wat de oplossing is/was.

Gelieve voor de andere forumgebruikers wat uitleg te geven over uw oplossing nu.
Bij uw volgende vraag kunnen we u misschien opnieuw helpen, nu kunt u uw oplossing anderen veel plezier mee doen.

Hou het fijn op dit forum dus we wachten op uw bericht.

Groeten
ATV-Rory#214
Quadrider
Quadrider

bjorn200 schreef:Hey,

Vooraleer het topic te sluiten zou je beter effen uitleggen hoe je het probleem hebt opgelost.

Jij opent een topic met een probleem, wij geven onze raad en ondervindingen en meneer vindt het niet nodig om nu precies te zeggen wat de oplossing is/was.

Gelieve voor de andere forumgebruikers wat uitleg te geven over uw oplossing nu.
Bij uw volgende vraag kunnen we u misschien opnieuw helpen, nu kunt u uw oplossing anderen veel plezier mee doen.

Hou het fijn op dit forum dus we wachten op uw bericht.

Groeten
sorry had iik moeten doen ja,
maar ik zal alles opschrijven

ik heb mijn kleppen gesteld op 0,08inlaat en 0,12 uitlaat
toen heb ik mijn sproeier die origineel 98 was vervangen door een 94 en de gasnaald op de hoogste stand gezet
toen heb ik bij mijn gashendeltje het kapje era geschroefd en het plaatje van de begrener weggeslepen waardoor ik mijn gasschuif nu volledig kan openen
ik heb een nieuwe RVS uitlaat aangeschaft bij http://www.alg-moto.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor €109

dit alles heeft ertoe geleid dat mijn quad niet meer inhoudt

grtz
ATV-Rory#214

Plaats reactie