[quote="Kortvrint"]Mooie kappen!
Zijn er anders nog veranderingen buiten dat hij verbreed is?[/quote
Als je dacht dat het concurrende YFZ450 2008 model niet te overtreffen was, dan ken je Yamaha nog niet: Ontmoet de nieuwe race-klare 2009 YFZ405R! Totaal oncompromisloze technieken zorgen ervoor dat deze Competitie ATV niet te verslaan is, vanaf de eerste meters heeft deze ATV meteen al een winnaarsdrift.
Het 5 kleppen DOHC vloeistof gekoelde 449 cc ééncilinder motorblok is strategisch geplaatst in het nieuwe extreem sterk, maar lichtgewichte chassis van aluminium en staal, voor een ideaal zwaartepunt. Dit zorgt voor concurrerende en sublieme rij-eigenschappen.
De YFZ450 verbeteren was voor de technischie van Yamaha een grote uitdaging. Kijkend naar de nieuwe YFZ450R is men daar ruimschoots in geslaagd. De YZF450R is niet alleen korter dan zijn succesvolle voortganger, maar heeft een veel grotere veerweg, een bredere spoorbreedte, en dankzij het doordachte design van de profielbanden geeft de nieuwe uitgebalanceerde YFZ450R nóg meer feedback aan de rijder. De nieuwe Wave remschijven zijn niet alleen extreem sterk, licht en slijtvast maar blijven onder alle omstandigheden optimaal funtioneren.
Uiteraard werd ook het ijzersterke onverwoestbare 449 cc motorblok onder handen genomen. Dankzij de 32-bit brandstofinjectie, een compleet nieuwe koppeling, versnellingsbak én uitlaatsysteem heeft deze niet alleen meer koppel onderin maar ook véél meer koppel in het middengebied. Door een verandering in het smeersyteem krijgt het 449 cc motorblok een optimale smering zonder enig invloed op het zwaartepunt en het gewicht van de YZF450R
scheelt mijn een hoop type
![Razz :p](./images/smilies/icon_tong.gif)