Aeon Revo 100

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Re: Aeon Revo 100

Bericht door Tiesko »

Olmez schreef:voor is het doormiddel van de ophang punten verder uit elkaar te verplaatsen verbreed met 12,5cm elk zeide dus 25 cm totaal...

ik heb gisteren een ritje gemaakt ff in de buurt leek aardig stevig te zitten...

achter wil ik met 5 cm verbreden elk zeide zoals jij het zegt Tiesko de as kan het niet hebben dan krijg je het bekende hefboom effect hoe langer de as word hoe meer kracht erop komt te staan...

hoe ik op 5 cm ben gekomen? de grootste wheelspacers die ik heb kunnen vinden tot nu toe zijn niet groter als 5 cm
dus ik dacht er moet vast wel een reden zijn wrm ze nooit groter als 5 cm zijn!
Voor ziet er wel goed uit hoor! ziet er stevig genoeg uit! ik weet niet of je wilt gaan crossen of alleen op de weg?..

Zoals je zegt 5 cm is een gangbare maat dus dat zal geen probleem vormen! :wink:
2takt
Olmez
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Olmez »

normaal toenie standaard was haalde hij net ietsover de 90

maar nu dat ik een grotere cillinder heb en alles aangepast heb zoals carb enz verwacht ik tegen de 120
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

heb er van 8 cm :P zijn wel costum made. van iemand op het forum hier die ze had liggen :)

moet zeggen met mijn warrior heb ik er geen problemen mee. Zelfs niet met 2 man erop.
( maar mijn achteras is ook dik )

weet niet hoe dik die as van jou is.
Olmez
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Olmez »

Tiesko schreef:
Olmez schreef:voor is het doormiddel van de ophang punten verder uit elkaar te verplaatsen verbreed met 12,5cm elk zeide dus 25 cm totaal...

ik heb gisteren een ritje gemaakt ff in de buurt leek aardig stevig te zitten...

achter wil ik met 5 cm verbreden elk zeide zoals jij het zegt Tiesko de as kan het niet hebben dan krijg je het bekende hefboom effect hoe langer de as word hoe meer kracht erop komt te staan...

hoe ik op 5 cm ben gekomen? de grootste wheelspacers die ik heb kunnen vinden tot nu toe zijn niet groter als 5 cm
dus ik dacht er moet vast wel een reden zijn wrm ze nooit groter als 5 cm zijn!
Voor ziet er wel goed uit hoor! ziet er stevig genoeg uit! ik weet niet of je wilt gaan crossen of alleen op de weg?..

Zoals je zegt 5 cm is een gangbare maat dus dat zal geen probleem vormen! :wink:

het word enkel openbare weg :D
Olmez
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Olmez »

quad-racerrr schreef:heb er van 8 cm :P zijn wel costum made. van iemand op het forum hier die ze had liggen :)

moet zeggen met mijn warrior heb ik er geen problemen mee. Zelfs niet met 2 man erop.
( maar mijn achteras is ook dik )

weet niet hoe dik die as van jou is.
mijne zal niet egt dik zijn denk ik, die dingen van jullie zijn ook veel groter.

zal wel kwalitatief veel verschil zitten in de assen.
Olmez
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Olmez »

Ik heb een Nieuwe krukas besteld pen 12 doppler volle krukas... omdat er voor 124cc mallosi er geen zuigers met pen 10 bestaan.

Vandaag overal gezocht, gekeken, gevraagd maar iedereen beweerde dat het niet bestond... dus ik dacht dan maar gelijk een grotere krukas erin... dan heb je gelijk ook zekerheid datje de krukas niet naar de teering rijdt...

ik vindt het zo zonde om de krukas te vervangen en de lagers de keringen pakingen alles wat erbij komt kijken...
het zou opzicht helemaal niet nodig geweest zijn als er een zuiger bestond met pen 10 voor deze cillinder.

Het is een quad van 2006 nog niet eens 500 km op de teller en de krukas moet vervangen worden!!!

Zo een kut gevoel geeft dat, maarja ik hoop dat alles goed afloopt...
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

die krukas met 12 pen is veel beter dan je standaard met 10 pen!
die is veel steviger en kan veel meer verdragen dan je standaard!
Olmez
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Olmez »

dat gaat fking veel tijd in beslag nemen!!!

Plus dat zorgd voor meer vertraging dan gedacht op de nitro kit!!! :(:(:(:(
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

nitro kit is niet belangrijk
en zoveel tijd neemt dat niet in beslag
en half dagje werk en alles is gefikst
Olmez
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Olmez »

ik heb vrienden die vaker een krukas hebben geplaatst dus met kennis en goed gereedschap denk ik dat het zo gedaan is :D

maar het blok onderuit halen uitelkaar halen in elkaar zetten eronder hangen alles vast zetten zoals het hoord kost alemaal tijd...
Olmez
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Olmez »

Hierbij de spatborden die ik heb ontworpen, enkel de voor spatbord moet korter en krommer zijn moet gelijk me de wiel rond zijn...
ff een snelle schets op de computer gemaakt. graag Meningen en tipss!!!!!!

ik wou het strak en niet te overdreven hebben dat is een beetje wat ik probeeerde te bereiken.

FOTO'SSS

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meningen graag:D ???
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Hoe ga je die spatborden maken?..

Heb je er trouwens al over nagedacht de achterbrug te verlengen? dat lijkt me een stuk veiliger en ziet er mooier uit! :wink:
2takt
Olmez
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Olmez »

Tiesko schreef:Hoe ga je die spatborden maken?..

Heb je er trouwens al over nagedacht de achterbrug te verlengen? dat lijkt me een stuk veiliger en ziet er mooier uit! :wink:

Deze worden gemaakt voormij zoals ik het eerder ook al bekend heb gemaakt in deze topic, ik heb een deal gesloten met iemand die het voormij wilt maken ;)

achterbrug verlengen denk er nu niet egt aan mischien later want heb andere ideen in me gedachtes...
Olmez
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Olmez »

De pen Van 14 naar 12 mm: want ik ben er achter gekomen dat ik al een 12 mm krukas heb! en dat mij zuiger geen pen 12mm is maar een pen 14 :O en daarvoor heb ik een pen laten draaien bij een metaalbewerker voor wat gebakjes wou hij het doen dus zo gezegd zo gedaan :D

dit is de pen met een midden gedeelte 12 mm en buitenste 2 gedeeltes 14 mm, om de naald lager niet te hinderen hebben we aan 1 zeide ervoor gezorgd dat er een afneembare busje kwam zodat de naaldlager er alsnog in kon.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op de micron nauwkeurig gemaakt, het schoof er zo in zonder enige spelling dit noem ik pas perfectie!!! echte vakmanschap...
maar wat verwacht je anders nog van een bedrijf met ruim 40 jaar ervaring!!!

En de carbon kleppenn :D
Afbeelding
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

heel fijn werk!!!
Plaats reactie