Olmez schreef:voor is het doormiddel van de ophang punten verder uit elkaar te verplaatsen verbreed met 12,5cm elk zeide dus 25 cm totaal...
ik heb gisteren een ritje gemaakt ff in de buurt leek aardig stevig te zitten...
achter wil ik met 5 cm verbreden elk zeide zoals jij het zegt Tiesko de as kan het niet hebben dan krijg je het bekende hefboom effect hoe langer de as word hoe meer kracht erop komt te staan...
hoe ik op 5 cm ben gekomen? de grootste wheelspacers die ik heb kunnen vinden tot nu toe zijn niet groter als 5 cm
dus ik dacht er moet vast wel een reden zijn wrm ze nooit groter als 5 cm zijn!
Voor ziet er wel goed uit hoor! ziet er stevig genoeg uit! ik weet niet of je wilt gaan crossen of alleen op de weg?..
Zoals je zegt 5 cm is een gangbare maat dus dat zal geen probleem vormen!
Olmez schreef:voor is het doormiddel van de ophang punten verder uit elkaar te verplaatsen verbreed met 12,5cm elk zeide dus 25 cm totaal...
ik heb gisteren een ritje gemaakt ff in de buurt leek aardig stevig te zitten...
achter wil ik met 5 cm verbreden elk zeide zoals jij het zegt Tiesko de as kan het niet hebben dan krijg je het bekende hefboom effect hoe langer de as word hoe meer kracht erop komt te staan...
hoe ik op 5 cm ben gekomen? de grootste wheelspacers die ik heb kunnen vinden tot nu toe zijn niet groter als 5 cm
dus ik dacht er moet vast wel een reden zijn wrm ze nooit groter als 5 cm zijn!
Voor ziet er wel goed uit hoor! ziet er stevig genoeg uit! ik weet niet of je wilt gaan crossen of alleen op de weg?..
Zoals je zegt 5 cm is een gangbare maat dus dat zal geen probleem vormen!
Ik heb een Nieuwe krukas besteld pen 12 doppler volle krukas... omdat er voor 124cc mallosi er geen zuigers met pen 10 bestaan.
Vandaag overal gezocht, gekeken, gevraagd maar iedereen beweerde dat het niet bestond... dus ik dacht dan maar gelijk een grotere krukas erin... dan heb je gelijk ook zekerheid datje de krukas niet naar de teering rijdt...
ik vindt het zo zonde om de krukas te vervangen en de lagers de keringen pakingen alles wat erbij komt kijken...
het zou opzicht helemaal niet nodig geweest zijn als er een zuiger bestond met pen 10 voor deze cillinder.
Het is een quad van 2006 nog niet eens 500 km op de teller en de krukas moet vervangen worden!!!
Zo een kut gevoel geeft dat, maarja ik hoop dat alles goed afloopt...
Hierbij de spatborden die ik heb ontworpen, enkel de voor spatbord moet korter en krommer zijn moet gelijk me de wiel rond zijn...
ff een snelle schets op de computer gemaakt. graag Meningen en tipss!!!!!!
ik wou het strak en niet te overdreven hebben dat is een beetje wat ik probeeerde te bereiken.
Heb je er trouwens al over nagedacht de achterbrug te verlengen? dat lijkt me een stuk veiliger en ziet er mooier uit!
Deze worden gemaakt voormij zoals ik het eerder ook al bekend heb gemaakt in deze topic, ik heb een deal gesloten met iemand die het voormij wilt maken
achterbrug verlengen denk er nu niet egt aan mischien later want heb andere ideen in me gedachtes...
De pen Van 14 naar 12 mm: want ik ben er achter gekomen dat ik al een 12 mm krukas heb! en dat mij zuiger geen pen 12mm is maar een pen 14 :O en daarvoor heb ik een pen laten draaien bij een metaalbewerker voor wat gebakjes wou hij het doen dus zo gezegd zo gedaan
dit is de pen met een midden gedeelte 12 mm en buitenste 2 gedeeltes 14 mm, om de naald lager niet te hinderen hebben we aan 1 zeide ervoor gezorgd dat er een afneembare busje kwam zodat de naaldlager er alsnog in kon..
Op de micron nauwkeurig gemaakt, het schoof er zo in zonder enige spelling dit noem ik pas perfectie!!! echte vakmanschap...
maar wat verwacht je anders nog van een bedrijf met ruim 40 jaar ervaring!!!