Bij mijn Yamaha warrior van 2002 is het Big end eruit gelopen.
Nu heb ik besloten hem in onderdelen te verkopen maar toch wil ik het blok maken omdat ik er veel van leer.
Nu heb ik de koppelingskant al kaal maar ik krijg het vliegwiel er niet af. Weet iemand hoe ik dit eraf krijg? er zitten in het vliegwiel wel 5 torks bouten dacht ik (of 6) moeten deze dan ook los?
Je vliegwiel heeft aan de binnenkant een linkse draad, daar draai je de vliegwiel trekker in, en in die vliegwiel trekker zit een soort grote bout, die je aan draait en tegen je krukas duwt. Zo wordt het vliegwiel dan los getrokken.
JohnBeton schreef:Dat doe je best met een vliegwieltrekker:
Je vliegwiel heeft aan de binnenkant een linkse draad, daar draai je de vliegwiel trekker in, en in die vliegwiel trekker zit een soort grote bout, die je aan draait en tegen je krukas duwt. Zo wordt het vliegwiel dan los getrokken.
Ja dat doe ik dus al. ik heb zelfs op de vliegwieltrekker de luchtsleutel gezet en dan wil die nog niet los.
Dan zit dat vliegwiel wss goed vastgeperst op je krukas, een lichte tik met een plastic hamer kan helpen, maar niet té hard, want dat is ook niet zo goed voor het vliegwiel. Maar als het niet anders gaat is het de enige mogelijkheid.
Als die bij mij niet los wil met de vliegwiel trekker, dan geef ik een of een paar tikjes met de plastic hamer terwijl ik de vliegwieltrekker opspan, dan komt hij meestal zo los.
Ik heb vorige week ook het vliegwiel van mn Warrior afgehaald, en had hetzelfde probleem. Ik zou de trekker er goed stevig opdraaien, dan met warme lucht op het vliegwiel blazen voor een half uurtje. Dan nog eens stevig aantrekken, trekker weer losdraaien, en weer eens goed stevig erop draaien, en toen kwam hij los bij mij. Succes!