Vliegwiel Warrior 350

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
derbi-yzf
Toeschouwer
Toeschouwer

Vliegwiel Warrior 350

Bericht door derbi-yzf »

Hallo Allemaal, :)

Bij mijn Yamaha warrior van 2002 is het Big end eruit gelopen.
Nu heb ik besloten hem in onderdelen te verkopen maar toch wil ik het blok maken omdat ik er veel van leer.
Nu heb ik de koppelingskant al kaal maar ik krijg het vliegwiel er niet af. Weet iemand hoe ik dit eraf krijg? er zitten in het vliegwiel wel 5 torks bouten dacht ik (of 6) moeten deze dan ook los?

Alvast bedankt

Gr Thomas :)
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Re: Vliegwiel Warrior 350

Bericht door JohnBeton »

Dat doe je best met een vliegwieltrekker:

Afbeelding

Je vliegwiel heeft aan de binnenkant een linkse draad, daar draai je de vliegwiel trekker in, en in die vliegwiel trekker zit een soort grote bout, die je aan draait en tegen je krukas duwt. Zo wordt het vliegwiel dan los getrokken.
derbi-yzf
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door derbi-yzf »

JohnBeton schreef:Dat doe je best met een vliegwieltrekker:

Afbeelding

Je vliegwiel heeft aan de binnenkant een linkse draad, daar draai je de vliegwiel trekker in, en in die vliegwiel trekker zit een soort grote bout, die je aan draait en tegen je krukas duwt. Zo wordt het vliegwiel dan los getrokken.

Ja dat doe ik dus al. ik heb zelfs op de vliegwieltrekker de luchtsleutel gezet en dan wil die nog niet los.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Dan zit dat vliegwiel wss goed vastgeperst op je krukas, een lichte tik met een plastic hamer kan helpen, maar niet té hard, want dat is ook niet zo goed voor het vliegwiel. Maar als het niet anders gaat is het de enige mogelijkheid.

Als die bij mij niet los wil met de vliegwiel trekker, dan geef ik een of een paar tikjes met de plastic hamer terwijl ik de vliegwieltrekker opspan, dan komt hij meestal zo los.

(geen metalen hamer gebruiken)
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

als je al een hamar wil gebruiken
dan zeker niet op je vliegwiel slaan / kloppen

sla dan op de bout van je trekker, met metalen hamer
never drive faster then your angel can fly
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Ik heb vorige week ook het vliegwiel van mn Warrior afgehaald, en had hetzelfde probleem. Ik zou de trekker er goed stevig opdraaien, dan met warme lucht op het vliegwiel blazen voor een half uurtje. Dan nog eens stevig aantrekken, trekker weer losdraaien, en weer eens goed stevig erop draaien, en toen kwam hij los bij mij. Succes!
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

met opwarmen zou ik ook wat oppassen dat je niet te heet stookt, want dan smelt de isolatie van je spoelen en kabeltjes :p
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

Gewoon zoals john zegt, spanning opzetten en een lichte tik met een plastic hamer op geven, dan komt die vanzelf.
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

JohnBeton schreef:met opwarmen zou ik ook wat oppassen dat je niet te heet stookt, want dan smelt de isolatie van je spoelen en kabeltjes :p
Uiteraard kent alles z'n grenzen, ik bedoel dan ook niet heet stoken...Maar bij mij vroor het toen ik er mee bezig was dus gewoon 'warm' was voldoende :applaus:
Plaats reactie