Turbo ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

het maaktr verschil, maar het kost enorm duur en het maakt je motor zo complex dat hij op den duur niet meer betrouwbaar is.
greetz
elsinore
Quadrider
Quadrider

Bericht door elsinore »

craptor schreef:tja niet zoveel verstand ervan :lol

ff edit, was misschien een beetje cru...........maar je kraamt wel veel onzin uit.
Laatst gewijzigd door elsinore op di 25 mei, 2004 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

:shock:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Misschien bij deze mensen eens langs gaan Sloot ?

http://www.hiper-technology.com/stage3turbo.htm

Is 165 pk genoeg?
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Boh, das ziek, hou je nooit onder controle :lol:
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Dat is alleen maar voor een rechte baan, moet wel te doen zijn :)
bkvj
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door bkvj »

Misschien bij deze mensen eens langs gaan Sloot ?

http://www.hiper-technology.com/stage3turbo.htm

Is 165 pk genoeg?
wel leuk om te hebben maar lijkt me nou egt nix aan.... kwin dat ding zelfs lelijk, ik hoe nue van die banden, die lijken wel op die dingen van een waterfiets :lol:
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Zandbanden, perfecte grip in los zand.
kawasumie

Bericht door kawasumie »

:shock: leer eerst goed te rijden met een standaart quad!
het komt in wedstrijden toch een groot deel op de coureur aan!
davyrox
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door davyrox »

Als je je compressie voldoende verlaagd zie ik geen problemen hoor, dan wordt zoiezo je lok al minder belast. Dit word bij elke turbo ombouw gedaan.

Is simpel op te lossen met met lage compressie piston of nog gemakkelijker maar volgens mij veel minder betrouwbaar is een dubbele koppaking monteren.

grttz
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

ja maar de bedoeling is om pk's te winnen,niet om je motor 1st tam te gaan maken en dan er een turbo op te zetten zodat je wat meer pk's krijgt, is gewoon een gewirwar waar je nooit uitgeraakt
davyrox
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door davyrox »

blast Racer AKA sdsracer schreef:ja maar de bedoeling is om pk's te winnen,niet om je motor 1st tam te gaan maken en dan er een turbo op te zetten zodat je wat meer pk's krijgt, is gewoon een gewirwar waar je nooit uitgeraakt
Dan is elke turbo ombouw een gewirwar hoor. Dit wordt trouwens veel meer gedaan dan sommige mensen denken.

Je kan dus eventueel op je volledig standaard blok de turbo opbouwen maar nog steeds met een beperkte druk gaan werken (bv!! : 0.4bar) en dan gaat hij misschien niet stuk, hiermee is natuurlijk maar een heel beperkte vermogenswinst mee te behalen.

Om het volle effect van een turbo te kunnen benutten moet je hoger in druk en dus je kop of piston aanpassen om de compressie naar beneden te halen.

Tevens moet je ook je carburators aanpassen of veranderen omdat er anders kans is dat hij de brandstof er gewoon uitblaast of uitzuigt.

De vooronsteking moet aangepast worden omdat je met hogere verbrandingstemperaturen gaat werken.

Hoe dit i zijn werk gaat met een 2-takt?? geen idee. Maar voor een 4-takt zijn er genoeg voorbeelden . Er bestaat zelfs een hayabusa turbo :D

grttz
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Inderdaad, Ghost Rider rijd op zo'n Boessie.
draco

Bericht door draco »

davyrox schreef:
blast Racer AKA sdsracer schreef:ja maar de bedoeling is om pk's te winnen,niet om je motor 1st tam te gaan maken en dan er een turbo op te zetten zodat je wat meer pk's krijgt, is gewoon een gewirwar waar je nooit uitgeraakt
Dan is elke turbo ombouw een gewirwar hoor. Dit wordt trouwens veel meer gedaan dan sommige mensen denken.

Je kan dus eventueel op je volledig standaard blok de turbo opbouwen maar nog steeds met een beperkte druk gaan werken (bv!! : 0.4bar) en dan gaat hij misschien niet stuk, hiermee is natuurlijk maar een heel beperkte vermogenswinst mee te behalen.

Om het volle effect van een turbo te kunnen benutten moet je hoger in druk en dus je kop of piston aanpassen om de compressie naar beneden te halen.

Tevens moet je ook je carburators aanpassen of veranderen omdat er anders kans is dat hij de brandstof er gewoon uitblaast of uitzuigt.

De vooronsteking moet aangepast worden omdat je met hogere verbrandingstemperaturen gaat werken.

Hoe dit i zijn werk gaat met een 2-takt?? geen idee. Maar voor een 4-takt zijn er genoeg voorbeelden . Er bestaat zelfs een hayabusa turbo :D

grttz
en zo is het maar net ik had wel verwacht dat er hier meer mensen zouden zijn die daar wat van af zouden weten ik geloof ook wel dat de 80 pk te halen is met een turbo ongetweiveld zelfs als je een turbo hebt gemonteerd kan je ook nog een dump valve monteren dit scheeld ook enorm veel dan komt erbij dat de benzine druk ook moet worden opgevoerd (meer benzine druk) er zijn zoveel mogelijk heden met een turbo soms lijken de gehaalde resultaten onmogelijk maar in de praktijk zijn verbazingwekkende bewijzen geleverd.

groet draco Afbeelding
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Ja turbo's zijn echt goede slimme techniek maar een turbo op een niet daarvoor bestemde motor zetten werkt nooit optimaal.
Terwijl een voor een turbo opgebouwde motor alle druk en bezinevraag(turbo is volgens mij haast altijd injectie) al klopt en dus beter voldoet dan een gemodificeert in elkaar gebakken zootje
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Plaats reactie