Turbo ?
craptor schreef:tja niet zoveel verstand ervan :lol
ff edit, was misschien een beetje cru...........maar je kraamt wel veel onzin uit.
Laatst gewijzigd door elsinore op di 25 mei, 2004 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien bij deze mensen eens langs gaan Sloot ?
http://www.hiper-technology.com/stage3turbo.htm
Is 165 pk genoeg?
Is 165 pk genoeg?
wel leuk om te hebben maar lijkt me nou egt nix aan.... kwin dat ding zelfs lelijk, ik hoe nue van die banden, die lijken wel op die dingen van een waterfietsMisschien bij deze mensen eens langs gaan Sloot ?
Is 165 pk genoeg?
Momenteel: Raptor 660
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
Hiervoor: Yamaha Badger 80, Yamaha Banshee
-
kawasumie
Als je je compressie voldoende verlaagd zie ik geen problemen hoor, dan wordt zoiezo je lok al minder belast. Dit word bij elke turbo ombouw gedaan.
Is simpel op te lossen met met lage compressie piston of nog gemakkelijker maar volgens mij veel minder betrouwbaar is een dubbele koppaking monteren.
grttz
Is simpel op te lossen met met lage compressie piston of nog gemakkelijker maar volgens mij veel minder betrouwbaar is een dubbele koppaking monteren.
grttz
Dan is elke turbo ombouw een gewirwar hoor. Dit wordt trouwens veel meer gedaan dan sommige mensen denken.blast Racer AKA sdsracer schreef:ja maar de bedoeling is om pk's te winnen,niet om je motor 1st tam te gaan maken en dan er een turbo op te zetten zodat je wat meer pk's krijgt, is gewoon een gewirwar waar je nooit uitgeraakt
Je kan dus eventueel op je volledig standaard blok de turbo opbouwen maar nog steeds met een beperkte druk gaan werken (bv!! : 0.4bar) en dan gaat hij misschien niet stuk, hiermee is natuurlijk maar een heel beperkte vermogenswinst mee te behalen.
Om het volle effect van een turbo te kunnen benutten moet je hoger in druk en dus je kop of piston aanpassen om de compressie naar beneden te halen.
Tevens moet je ook je carburators aanpassen of veranderen omdat er anders kans is dat hij de brandstof er gewoon uitblaast of uitzuigt.
De vooronsteking moet aangepast worden omdat je met hogere verbrandingstemperaturen gaat werken.
Hoe dit i zijn werk gaat met een 2-takt?? geen idee. Maar voor een 4-takt zijn er genoeg voorbeelden . Er bestaat zelfs een hayabusa turbo
grttz
-
draco
en zo is het maar net ik had wel verwacht dat er hier meer mensen zouden zijn die daar wat van af zouden weten ik geloof ook wel dat de 80 pk te halen is met een turbo ongetweiveld zelfs als je een turbo hebt gemonteerd kan je ook nog een dump valve monteren dit scheeld ook enorm veel dan komt erbij dat de benzine druk ook moet worden opgevoerd (meer benzine druk) er zijn zoveel mogelijk heden met een turbo soms lijken de gehaalde resultaten onmogelijk maar in de praktijk zijn verbazingwekkende bewijzen geleverd.davyrox schreef:Dan is elke turbo ombouw een gewirwar hoor. Dit wordt trouwens veel meer gedaan dan sommige mensen denken.blast Racer AKA sdsracer schreef:ja maar de bedoeling is om pk's te winnen,niet om je motor 1st tam te gaan maken en dan er een turbo op te zetten zodat je wat meer pk's krijgt, is gewoon een gewirwar waar je nooit uitgeraakt
Je kan dus eventueel op je volledig standaard blok de turbo opbouwen maar nog steeds met een beperkte druk gaan werken (bv!! : 0.4bar) en dan gaat hij misschien niet stuk, hiermee is natuurlijk maar een heel beperkte vermogenswinst mee te behalen.
Om het volle effect van een turbo te kunnen benutten moet je hoger in druk en dus je kop of piston aanpassen om de compressie naar beneden te halen.
Tevens moet je ook je carburators aanpassen of veranderen omdat er anders kans is dat hij de brandstof er gewoon uitblaast of uitzuigt.
De vooronsteking moet aangepast worden omdat je met hogere verbrandingstemperaturen gaat werken.
Hoe dit i zijn werk gaat met een 2-takt?? geen idee. Maar voor een 4-takt zijn er genoeg voorbeelden . Er bestaat zelfs een hayabusa turbo![]()
grttz
groet draco

-
Rik350
- Quadracer

- Contacteer:
Ja turbo's zijn echt goede slimme techniek maar een turbo op een niet daarvoor bestemde motor zetten werkt nooit optimaal.
Terwijl een voor een turbo opgebouwde motor alle druk en bezinevraag(turbo is volgens mij haast altijd injectie) al klopt en dus beter voldoet dan een gemodificeert in elkaar gebakken zootje
Terwijl een voor een turbo opgebouwde motor alle druk en bezinevraag(turbo is volgens mij haast altijd injectie) al klopt en dus beter voldoet dan een gemodificeert in elkaar gebakken zootje
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"