blasterrook
blasterrook
hallo,
Ik heb vanmiddag m'n quadje (blaster) gestart, en het viel mij op dat er VERDOMD veel rook uitkwam, meer als normaal, want k rij al 2jaar met 2takten.
Maar nu ben ik aant twijfelen of ik wel de JUISTE benzine heb gehaald
Maar als ik er Bv. DIESEL in had gedaan, dan reed hij toch niet meer! Of wel?
Er kwam echt veel rook uit, toen ben ik hem gaan warmrijden, en die blijft gewoon kei-veel rook afgeven.
Weet iemand soms wat er scheeld????
Groetjes
Hans
Ik heb vanmiddag m'n quadje (blaster) gestart, en het viel mij op dat er VERDOMD veel rook uitkwam, meer als normaal, want k rij al 2jaar met 2takten.
Maar nu ben ik aant twijfelen of ik wel de JUISTE benzine heb gehaald
Maar als ik er Bv. DIESEL in had gedaan, dan reed hij toch niet meer! Of wel?
Er kwam echt veel rook uit, toen ben ik hem gaan warmrijden, en die blijft gewoon kei-veel rook afgeven.
Weet iemand soms wat er scheeld????
Groetjes
Hans
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Met diesel zou hij niet starten denk ik En met die andere soorten bezine's maakt het ook niet uit, alleen het octaan gehalte verschilt en beetje maar daar gaat hij niet van roken lijkt mij.
Misschien dat je er verkeerde olie in hebt gedaan (sla olie ofzoiets ) Het is niet te hopen dat je je krukas of hoe dat ding ook heten mag, hebt opgeblazen, maar dan zou dat ding niet eens rijden denk ik.
Is het blauwe rook of witte rook?
Misschien dat je er verkeerde olie in hebt gedaan (sla olie ofzoiets ) Het is niet te hopen dat je je krukas of hoe dat ding ook heten mag, hebt opgeblazen, maar dan zou dat ding niet eens rijden denk ik.
Is het blauwe rook of witte rook?
blasterrook
Witte rook,
precies alsof ie TEVEEL olie krijgt.
Ik ga morgen nog eens benzine halen, en als t dan ni opgelost is, doe k hem binnen
Ik zou geen flauw idee hoe dat kan of wat ermee scheeld
Hoe was de MEETING? Heb je je blaster kunnen testen???
Groetjes
Hans
PS: Ik ben vandaag (met m'n witte rook ) met nog 2 andere blasters gaan rijden, heeeeeel goed geamuseerd!!!
precies alsof ie TEVEEL olie krijgt.
Ik ga morgen nog eens benzine halen, en als t dan ni opgelost is, doe k hem binnen
Ik zou geen flauw idee hoe dat kan of wat ermee scheeld
Hoe was de MEETING? Heb je je blaster kunnen testen???
Groetjes
Hans
PS: Ik ben vandaag (met m'n witte rook ) met nog 2 andere blasters gaan rijden, heeeeeel goed geamuseerd!!!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
blasterrook
Wanneer komen de foto's?????
Ik ben nieuwsgierig
Maja, als het echt zo slijkerig enzo is, komt een warrior of banshee ofzo ook ni door hé
Maar die blasters zijn LEKKER HEVIG
Groetjes
Hebben jullie veel foto's genomen????
Ik ben nieuwsgierig
Maja, als het echt zo slijkerig enzo is, komt een warrior of banshee ofzo ook ni door hé
Maar die blasters zijn LEKKER HEVIG
Groetjes
Hebben jullie veel foto's genomen????
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Hans,
Heb je onlangs nog olie bijgevuld? Andere olie gebruikt misschien? Er is waarschijnlijk niks mis met je krukas, want dan zou je olie uit je uitlaat blazen. Kan je zien of er na je laatste rit minder of meer olie is verbruikt dan normaal?
Heb je onlangs nog olie bijgevuld? Andere olie gebruikt misschien? Er is waarschijnlijk niks mis met je krukas, want dan zou je olie uit je uitlaat blazen. Kan je zien of er na je laatste rit minder of meer olie is verbruikt dan normaal?
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Hans,
Ik hoop dat je Dieselavontuurtje niet teveel schade heeft aangericht....volgende keer misschien even de slaap uit je ogen wrijven als je gaat tanken?
Over die modder, dat heeft wel degelijk met de quad te maken. De Blaster heeft heel weinig trekkracht en daar heb ik zelf ook vaak last van als ik op mijn crossveldje aan het rijden ben.
Met die 300ex van de buren vlam je daar no problem doorheen met volle gas zonder dat de motor een krimp geeft. Als ik bij de Blaster van 3 (volle gas!!) naar 4 schakel dan valt ie net niet stil maar hij kan het echt bijna niet meer trekken. Komt trouwens niet door de banden, want we hebben allebei Razr's eronder liggen en de Blaster is bovendien nog lichter ook. In de lage toeren komt de Blaster echt veel tekort.
Ik hoop dat je Dieselavontuurtje niet teveel schade heeft aangericht....volgende keer misschien even de slaap uit je ogen wrijven als je gaat tanken?
Over die modder, dat heeft wel degelijk met de quad te maken. De Blaster heeft heel weinig trekkracht en daar heb ik zelf ook vaak last van als ik op mijn crossveldje aan het rijden ben.
Met die 300ex van de buren vlam je daar no problem doorheen met volle gas zonder dat de motor een krimp geeft. Als ik bij de Blaster van 3 (volle gas!!) naar 4 schakel dan valt ie net niet stil maar hij kan het echt bijna niet meer trekken. Komt trouwens niet door de banden, want we hebben allebei Razr's eronder liggen en de Blaster is bovendien nog lichter ook. In de lage toeren komt de Blaster echt veel tekort.
blasterrook
ja, ik heb onlangs nog olie bijgevult, kan dat kwaad als je andere olie bijvoegt bij andere olie?? Het is toch allemaal 2taktolie ?!!!!!
Als er iets mis is met de krukas, zou de quad toch niet meer rijden?! ofwel??
Ik zou geen flauw idee hebben wat er scheeld, en als het aan de olie ligt, wat zou ik dan moeten doen???? de olietank zit nog ongeveer vol! Leegpompen????
En als het aan de benzine ligt?? Leegpompen????
Welke olie is DE BESTE??? (volgens jullie dan eh)
Help mij!!!!!!
De quad rijdt nog heeeel goed, nix mis mee, alleen komt er verdomd veel rook uit als ik rij, dat is dezelfde rook als wanneer je je quad start als ie koud is, die rook is het!
En ik zou dit graag kunnen oplossen!!!
BlasterPOWER?????
Groetjes
Hans
Als er iets mis is met de krukas, zou de quad toch niet meer rijden?! ofwel??
Ik zou geen flauw idee hebben wat er scheeld, en als het aan de olie ligt, wat zou ik dan moeten doen???? de olietank zit nog ongeveer vol! Leegpompen????
En als het aan de benzine ligt?? Leegpompen????
Welke olie is DE BESTE??? (volgens jullie dan eh)
Help mij!!!!!!
De quad rijdt nog heeeel goed, nix mis mee, alleen komt er verdomd veel rook uit als ik rij, dat is dezelfde rook als wanneer je je quad start als ie koud is, die rook is het!
En ik zou dit graag kunnen oplossen!!!
BlasterPOWER?????
Groetjes
Hans
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
blasterrook
ja, ik heb onlangs nog olie bijgevult, kan dat kwaad als je andere olie bijvoegt bij andere olie?? Het is toch allemaal 2taktolie ?!!!!!
Als er iets mis is met de krukas, zou de quad toch niet meer rijden?! ofwel??
Ik zou geen flauw idee hebben wat er scheeld, en als het aan de olie ligt, wat zou ik dan moeten doen???? de olietank zit nog ongeveer vol! Leegpompen????
En als het aan de benzine ligt?? Leegpompen????
Welke olie is DE BESTE??? (volgens jullie dan eh)
Help mij!!!!!!
De quad rijdt nog heeeel goed, nix mis mee, alleen komt er verdomd veel rook uit als ik rij, dat is dezelfde rook als wanneer je je quad start als ie koud is, die rook is het!
En ik zou dit graag kunnen oplossen!!!
BlasterPOWER?????
Groetjes
Hans
Als er iets mis is met de krukas, zou de quad toch niet meer rijden?! ofwel??
Ik zou geen flauw idee hebben wat er scheeld, en als het aan de olie ligt, wat zou ik dan moeten doen???? de olietank zit nog ongeveer vol! Leegpompen????
En als het aan de benzine ligt?? Leegpompen????
Welke olie is DE BESTE??? (volgens jullie dan eh)
Help mij!!!!!!
De quad rijdt nog heeeel goed, nix mis mee, alleen komt er verdomd veel rook uit als ik rij, dat is dezelfde rook als wanneer je je quad start als ie koud is, die rook is het!
En ik zou dit graag kunnen oplossen!!!
BlasterPOWER?????
Groetjes
Hans
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
blasterrook
Ey Daan,
der is best wel veel olie uit ja, en de uitlaat is een beetje vochtig van de olie
wat kan k nu doen?????
welke is de beste olie???
dat kan normaal toch geen kwaad, een bepaalde olie bij een andere olie doen?! ofwel?? het is toch allemaal 2taktolie!!
ik ben eigenlijk wel ongerust, stel u voor dat ie kapot gaat ofzo
Zou k ni willen eigenlijk!
groetjes
hans
Laat ff wat weten aub
der is best wel veel olie uit ja, en de uitlaat is een beetje vochtig van de olie
wat kan k nu doen?????
welke is de beste olie???
dat kan normaal toch geen kwaad, een bepaalde olie bij een andere olie doen?! ofwel?? het is toch allemaal 2taktolie!!
ik ben eigenlijk wel ongerust, stel u voor dat ie kapot gaat ofzo
Zou k ni willen eigenlijk!
groetjes
hans
Laat ff wat weten aub
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Voor zover ik weet is het het beste om verschillende soorten olie niet te mixen, maar gewoon dezelfde olie bij dezelfde olie gooien.
Dat er veel olie uit is wel een goed teken. De Blaster staat er namelijk bekend om dat na enkele jaren de oliepomp gaat weigeren. Er zijn dan ook veel Blaster-eigenaren die de oliepomp en het externe reservoir verwijderen (met een 'block-off kit') en mengsmering gaan gebruiken. Maar het feit dat er veel olie uit is betekend dat je oliepomp nog gewoon goed werkt.
Een beetje olie in de uitlaat is normaal. Dat heb je nu eenmaal met 2-takten .
Maar is de rook echt spierwit of is het iets grijs? Is je quad soms gaan roken na een temperatuursverandering? Zo ja, dan ligt het aan de instellingen van je carburateur.
Dat de 300EX makkelijker door de modder trekt komt doordat het een 4-takt is. Het is zelfs zo dat de Blaster en de 300EX maar 1,5 pk in piekvermogen schelen (ik kom trouwens met m'n Banshee ook lastig door dikke modder). Een 4-takt heeft in principe meer vermogen in de lage toeren en een 2-takt heeft meer vermogen in de hoge toeren.
Ook is het zo dat je in theorie bijvoorbeeld een 700cc 4-takt nodig hebt om hetzelfde vermogen te hebben als een 350cc 2-takt. Een 660cc Raptor heeft bijvoorbeeld net zoveel vermogen als een 350cc Banshee. Wat ook een voordeel aan een 2-takt is, is dat je meestal meer vermogen wint met zogenaamde 'bolt-on' onderdelen dan bij een 4-takt. Bij een 4-takt moet je vrij snel verder gaan met intern motorwerk als je meer vermogen wilt.
Een 4-takt heeft echter geen revisies nodig (alleen af en toe kleppen stellen). Een 2-takt moet eens in de zoveel tijd gereviseerd worden (gemiddeld eens in de 2 jaar).
Dat er veel olie uit is wel een goed teken. De Blaster staat er namelijk bekend om dat na enkele jaren de oliepomp gaat weigeren. Er zijn dan ook veel Blaster-eigenaren die de oliepomp en het externe reservoir verwijderen (met een 'block-off kit') en mengsmering gaan gebruiken. Maar het feit dat er veel olie uit is betekend dat je oliepomp nog gewoon goed werkt.
Een beetje olie in de uitlaat is normaal. Dat heb je nu eenmaal met 2-takten .
Maar is de rook echt spierwit of is het iets grijs? Is je quad soms gaan roken na een temperatuursverandering? Zo ja, dan ligt het aan de instellingen van je carburateur.
Dat de 300EX makkelijker door de modder trekt komt doordat het een 4-takt is. Het is zelfs zo dat de Blaster en de 300EX maar 1,5 pk in piekvermogen schelen (ik kom trouwens met m'n Banshee ook lastig door dikke modder). Een 4-takt heeft in principe meer vermogen in de lage toeren en een 2-takt heeft meer vermogen in de hoge toeren.
Ook is het zo dat je in theorie bijvoorbeeld een 700cc 4-takt nodig hebt om hetzelfde vermogen te hebben als een 350cc 2-takt. Een 660cc Raptor heeft bijvoorbeeld net zoveel vermogen als een 350cc Banshee. Wat ook een voordeel aan een 2-takt is, is dat je meestal meer vermogen wint met zogenaamde 'bolt-on' onderdelen dan bij een 4-takt. Bij een 4-takt moet je vrij snel verder gaan met intern motorwerk als je meer vermogen wilt.
Een 4-takt heeft echter geen revisies nodig (alleen af en toe kleppen stellen). Een 2-takt moet eens in de zoveel tijd gereviseerd worden (gemiddeld eens in de 2 jaar).
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
blasterrook
ja, het is spierwitte rook! wat zou ik nu moeten doen?
En wat is er mis als het grijze rook was?
maar het is WITTE rook, echt heel wit!!!
Wat moet k nu doen??
Groetjes
hans
En wat is er mis als het grijze rook was?
maar het is WITTE rook, echt heel wit!!!
Wat moet k nu doen??
Groetjes
hans
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
blasterrook
en hij (de quad) BLIJFt roken, als ik hem start, tot dat ik hem stilzet!!
En het is witte rook!
Groetjes
hans
Laat ff wat wete
En het is witte rook!
Groetjes
hans
Laat ff wat wete
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us