De-Croo gaat strijd aan met quads...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2834
Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
Locatie: Noord-Brabant - Nederland
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door dieseltank »

ik heb niks tegen ruiters,( genoeg in de buurt en we hebe er zelf 2) maar ik vind dat de croo een moet na denken!

ik bedoel hij zegt zelf 4 jaar geleden was het een mooie gladde weg....
wat er in 4 jaar wel niet aan verkeer mensen dieren wandelen regen sneeuw etc etc....
dan mag je ook echt wel een zow'n zand pad wat bij schaven met een tractor met grote schaaf der aan! 8)
maar, nee hij heeft 1 quad zien rijde en zegt gelijk, hup verbod jullie slopen alles....
oke, quads tractors vrachtwagens etc wat er allemaal rijd, laat sporen na, maar zijn paard auto etc ook! zelfs als hij er wandeld laat hij nog sporen na.

het is gewoon niet eerlijk dat wij maar in een hoek worden gedreven!!! overal verdwijnen de crossbanen! :verymad: :x :(

waar kunnen we straks nog wel rijden!?
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Wizzzard
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 25 okt, 2006 15:01
Locatie: aan de schelde OVL
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door Wizzzard »

Persoonlijk ken ik het stukje vrij goed.

Ik ga u vertellen, er rijdt vannalles door. Ok, vrij veel quads, ook jeeps, fietsers maar dus ook paardjes met een karreke eraan.

Een combinatie van dit alles (superveel tractoren rijden er daar volgens niet naar boven, tis daarvoor niet breed genoeg voor de zwaarste tractoren) samen met het feit dat het er gewoon heel nat is zorgt voor een dergelijk beeld. :roll:

Uiteraard maakt men van de zware winter gebruik om dit in kaart te brengen.
Vorig jaar in februari waren de landbouwers al op het land, terwijl heel februari 2009 nog geen tractor op het land is geraakt wegens gewoon te nat. Het is vooral door te brede voertuigen dat het wegje er zo bij ligt, in die zin dat je met een jeep of kleine tractor wel het beekje in moet om er boven te geraken, waardoor het beekske nu een stuk is van de pad...
Dat verklaart redelijk veel waarschijnijk.

Ik begrijp dat dit voor frustratie kan zorgen bij omstaanders, maar om daarvoor alle baantjes van een volledige gemeente op te blazen vind ik er over, en eigenlijk een aanslag op de vrijheid van een gemeenschap.

Ik heb alleen een gevoel dat het niet bij Brakel alleen zal blijven. Alle gemeentes in Vlaamse Ardennen gaan volgens mij proberen te volgen, gezien de goede relaties tussen de burgemeesters (oudenaarde / ronse / maarkedal / kluisbergen). :(
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door nicknamebelgium »

.
.
de daad bij het woord: hier een kopie van mijn schrijven aan decroo:


geachte heer decroo,
ik heb al vele jaren een grote bewondering voor wat u allemaal al gepresteerd heeft
u bent een man met een enorme dosis gezond verstand en buitensporige werkwil en kracht
ik zag onlangs uw optreden in het vtm nieuws ivm quads op veldwegen
ik neem u uw mening niet kwalijk, maar wil toch graag verduidelijken:
de sporen en erosie zijn in geen geval een gevolg van quads: heeft u al gezien hoe breed die banden zijn?
juist door die breedte en de extreem lage bandenspanning (minder dan 500 gram) drukken de banden zich niet in de ondergrond
de diepe groeven kunnen nooit door quads veroorzaakt zijn, juist omdat hun grondspeling onvoldoende is: ze zouden met hun onderkant tegen de grond komen en de wielen zouden de grond niet meer raken
wat het geluid betreft, kan ik u volkomen gelijk geven: ze moeten zich aan de normen houden en ervoor zorgen dat ze de wettelijke decibels niet overschrijden
ik wou u dit even melden, zodat u korrekt geïnformeerd zou zijn
werkende mensen hebben recht op hun ontspanning, zonder dat ze de anderen benadelen
met beleefde groeten
naam
adres
kontaktgegevens
.
Laatst gewijzigd door nicknamebelgium op do 26 feb, 2009 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.
2010 raptor 700
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyberdrone »

@ thierry - nicknamebelgium - gaze geven - speey gonzalez :)

Schoon geschreven maat !
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door airwolf »

thierry kan je het misschien in een ander kleurtje zetten ik krijg het nie gelezen :oops:
Wizzzard
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 25 okt, 2006 15:01
Locatie: aan de schelde OVL
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door Wizzzard »

airwolf schreef:thierry kan je het misschien in een ander kleurtje zetten ik krijg het nie gelezen :oops:
Hello, je kan voorlopig de tekst selecteren, dan heb je automatisch genoeg contrast om het te lezen. :wink:
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door sjmallie94 »

Wizzzard schreef:
airwolf schreef:thierry kan je het misschien in een ander kleurtje zetten ik krijg het nie gelezen :oops:
Hello, je kan voorlopig de tekst selecteren, dan heb je automatisch genoeg contrast om het te lezen. :wink:
zoo heb ik het ook gedaan gewoon blauw maken :D
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door nicknamebelgium »

.
.
ik ontving - veel sneller als verwacht - het nietszeggend antwoord van decroo:


“Michelbeke” Brakel, 26/02/2009
O.Ref.: HDC/lvds (dossier QUADS)
Geachte Medeburger,

Brakel is een gemeente met méér dan 142 erosiepunten: de gevoeligheid van de bodem is bijzonder vergroot. Wij hebben 100.000 euro gespendeerd in het begaanbaar en bruikbaar maken van ettelijke landelijke wegen.

Kolommen quads die daar door vliegen in de letterlijke zin van het woord maken sporen die dan worden uitgeravineerd door de erosiewaters.

Had u die wegen gezien vóór dat ze op dusdanige wijze werden beschadigd dan begrijpt u de Brakelse opinie en de Brakelse belastingsbetaler die daar een minimale controle wenst over te zien ontstaan.

Het reglement, als het wordt goedgekeurd, laat de burgemeesters toe afwegingen toe te staan. We zullen zien wat het dialoog opbrengt, maar wegen zien vernietigen tot dat ze niet meer bruikbaar zijn door diegene die er de rechtstreekse oorzaak van waren, is wat te veel gevraagd van goede lokale bestuurders.

Wellicht is er een ordewoord gegeven onder quadsbezitters... want de teksten die ik ontvang van diegene die uitleg vragen over de toekomstige Brakelse reglementering liggen allemaal in dezelfde gedachtegang. Misschien is er grote overeenstemming onder quadseigenaars en bestuurders.

Met goede gevoelens


Herman DE CROO
Minister van Staat
Burgemeester van Brakel.

Privé: Lepelstraat 57, 9660 Brakel-Michelbeke
tel. 055 43 19 00 | 055 42 32 04 - Fax 055 42 66 57 - email herman@decroo-desguin.be
2010 raptor 700
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2834
Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
Locatie: Noord-Brabant - Nederland
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door dieseltank »

waarom nou weer 250.-? waarom zeggen ze niet je moet de weg een keer mooi schaven en klaar is kees! :p
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door airwolf »

bedankt thierry!
en idd die reactie trekt echt op niks!
das zo van kom ik zal hem antwoorden dan ben ik van zijn gezaag af! :x :x
craptor
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1602
Lid geworden op: wo 25 feb, 2004 23:36
Locatie: heerlen
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door craptor »

belachelijk :verymad: :x
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door sjmallie94 »

wees hem slim af , en dat er meer berichten worden gestuurt , dan beantwoord ze en dan kunnen we verglijken ;)
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
dempsy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: di 10 jul, 2007 20:55

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door dempsy »

Geachte heer de croo ,



Hallo . bij deze wil ik mededelen dat de motorrijders ( enduros 'quads) weer maar eens over de zelfde kam worden gescheerd !!

Ik vind dat dit niet meer kan .

ik heb zeker begrip dat jullie er geld aan besteden om dit in orde te houden ! maar nie alle qauders zijn het zelfde !

en het is altijd hetzelfde .(ze rijden alles kapot ) dit is niet waar !!!

en in het nieuws te zien waren deze sporen niet van de quads !

paarden lopen op padjes kapot en mogen hun behoeftes nalaten dit kan ook niet !!



mijn vraag is moesten we nu eens parkoers krijgen voor 4*4 en crossqauds zoals die beloofd waren !

Maar weer al eens voor de motorijders niks van in huis komt en dat vind ik zeer spijtig !!

aan onze sport wordt niet gedacht !!

Maar voor andere doeleinden kan er wel geldt worden gespendeerdt .



Mensen krijgen te horen er komt een crosparkoer ze komen in protest !

vb in pittem west-vl. in de klei putten ging er normaal ene komen maar door protest gaat het niet door .

maar bij mijn weten die putten liggen meer dan 30 meter diep wie kan er last hebben van geluidsoverlast ?



Graag zou ik hebben dat er nu aandacht wordt besteed voor onze sport en ons terreinen geeft

A.U.B.



mvg dempsy
sponserd by : www.all-terrainsport.be
sponserd by : didoreklame roeselare
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door airwolf »

:applaus: :applaus: :applaus:
prachtig dempsy!
tof dat jij en thierry het lef hebben! :buig:
Gebruikersavatar
Danny
Quadrider
Quadrider
Berichten: 453
Lid geworden op: di 31 jul, 2007 16:54
Locatie: ergens tegen de limburg

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door Danny »

Sorry dat ik het moet zeggen dempsy, maar uwe tekst staat vol met schrijffouten. Ik betwijfel het dat hij dit gaat lezen.
2008 Can am outlander 800 max
Plaats reactie